[Utmaning] wrnu gör fanzine!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Björn Wärmedal;n345662 said:
Imorgon är sista dagen, gott folk :)
Eh, sommartid betyder väl att vi hoppar över en timme, inte en dag? (31 mars är om två dagar enligt min kalender.)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Eventuellt är jag inkompetent, men jag tror att jag lyckades lägga filen på en plats där folk kan se den. Och först ändrade jag inställningar slumpmässigt tills filen inte längre var enormt stor, och funkar för att visas på en skärm. Ibland önskar jag att jag visste vad jag höll på med innan jag började...

Så jag tänkte testa att göra ett äventyr på ett annorlunda sätt. Det här är ett rymdrelaterat äventyr till Supergänget. Förhoppningsvis är det begripligt. Lämna gärna en kommentar här.

https://drive.google.com/file/d/1Cc4NDfW7nhU0-rKcKNR75Nf36QFO5DaF/view?ths=true
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Gurgeh;n345710 said:
Eventuellt är jag inkompetent, men jag tror att jag lyckades lägga filen på en plats där folk kan se den. Och först ändrade jag inställningar slumpmässigt tills filen inte längre var enormt stor, och funkar för att visas på en skärm. Ibland önskar jag att jag visste vad jag höll på med innan jag började...

Så jag tänkte testa att göra ett äventyr på ett annorlunda sätt. Det här är ett rymdrelaterat äventyr till Supergänget. Förhoppningsvis är det begripligt. Lämna gärna en kommentar här.

https://drive.google.com/file/d/1Cc4NDfW7nhU0-rKcKNR75Nf36QFO5DaF/view?ths=true
WOOOOOOWWW!!! :D Det är så jävla coolt!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,220
Gurgeh;n345710 said:
Eventuellt är jag inkompetent, men jag tror att jag lyckades lägga filen på en plats där folk kan se den. Och först ändrade jag inställningar slumpmässigt tills filen inte längre var enormt stor, och funkar för att visas på en skärm. Ibland önskar jag att jag visste vad jag höll på med innan jag började...

Så jag tänkte testa att göra ett äventyr på ett annorlunda sätt. Det här är ett rymdrelaterat äventyr till Supergänget. Förhoppningsvis är det begripligt. Lämna gärna en kommentar här.

https://drive.google.com/file/d/1Cc4NDfW7nhU0-rKcKNR75Nf36QFO5DaF/view?ths=true
Jag tror du vann internet med det här bidraget.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Jag kommer att ha att göra ikväll/imorgon med att lägga in alla bidrag i ett google form för omröstning :D Snacka om många och kvalitativa bidrag!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
kwarnberg;n342707 said:
Nu har jag skrivit ihop något litet också. Det här ligger superlångt från vad jag vanligtvis gör för spel, så jag är inte helt säker att jag fått till vad jag hoppats på. Men jag presenterar likväl: Saknad – ett litet spel om melankoliska samtal om saker man saknar.

Jag tar gärna feedback för att utveckla det vidare. Se detta som ett första utkast.
Tror du att du hinner göra färdigt det idag? <3
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Jag har två egna bidrag och ett som en icke-forumit mejlat in till tävlingen!

Det första av mina egna är en rymdstationsgenerator, för de där stunderna när spelarna bestämmer sig för att en rymdstation du bara nämnt i förbigående är värd att utforska.

Det andra bidraget är Bradley Base, som är en äventyrsplats genererad med hjälp av generatorn.

Icke-forumiten Anders Svedell bjuder på ett fantastiskt äventyr vid namn Jakten från Nollpunkten.

Edit: ingen fara med det jag behövde hjälp med. Det är fixat.
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Björn Wärmedal;n345830 said:
Tror du att du hinner göra färdigt det idag? <3
Tyvärr inte. Det kom annat i vägen, så jag släppte den bollen.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Jag kan säga att vi hittills har 19 bidrag totalt i de tre tävlingskategorierna. Fanzinet är 82 sidor tjockt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Björn Wärmedal;n345871 said:
Okej, jag erkänner att jag ville ha en chans att vinna även kategorin Bästa Rollspel...

Här är Cartographer: ett solo-rollspel om att utforska rymden.
Nice :D
 
Top