[Utmaning] wrnu gör fanzine!

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,612
Location
Uppsala
Blev mer än fem sidor. Vill även säga att detta inte är färdigt och därför inte del av någon utmaning oavsett vad (i.e., se inte detta som något medgivande till Creative Commons-licens ännu). Men det var kul att "skriva av sig" lite.

https://drive.google.com/open?id=1hR...kaoep4ZjXFR9Tg

Kartkladden blev dock så gott som oläslig. Får se om jag hinner pilla mer med det framöver.
 

Rymdskeppet

Veteran
Joined
20 Aug 2019
Messages
63
Hur mycket rymd räknas? Har ett scenario om en nazistisk UFO-mystiker sekt. Den innehåller både rymdskepp och utomjordingar men utspelar sig helt i Värmland. Kan det vara något?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Rymdskeppet;n342631 said:
Hur mycket rymd räknas? Har ett scenario om en nazistisk UFO-mystiker sekt. Den innehåller både rymdskepp och utomjordingar men utspelar sig helt i Värmland. Kan det vara något?
Det är helt klart något! :D Klart det ska vara med.
 

azzmazzter300

Veteran
Joined
14 Apr 2015
Messages
111
Björn Wärmedal;n342643 said:
Bygg om den till A5-format and it's all set! :D
Vafan, jag trodde jag lyckats få den i A5-format, hur gör man sånt i libreoffice, jag tog helt enkelt print-to-pdf och valde A5 och trodde att programmet skulle sköta resten.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
azzmazzter300;n342644 said:
Vafan, jag trodde jag lyckats få den i A5-format, hur gör man sånt i libreoffice, jag tog helt enkelt print-to-pdf och valde A5 och trodde att programmet skulle sköta resten.
Format -> Page

print-to-pdf? Valde du att skriva ut och "till fil" i valet av skrivare? LibreOffice har en "export to pdf"-funktion som funkar jättebra.
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Nu har jag skrivit ihop något litet också. Det här ligger superlångt från vad jag vanligtvis gör för spel, så jag är inte helt säker att jag fått till vad jag hoppats på. Men jag presenterar likväl: Saknad – ett litet spel om melankoliska samtal om saker man saknar.

Jag tar gärna feedback för att utveckla det vidare. Se detta som ett första utkast.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Björn Wärmedal;n342680 said:
Är det här i A5? *ser fundersam ut* Ögonmått är svårt på datorn...
Nej!

ceruleanfive;n342681 said:
Det där är nog inte layouten, utan bara själva texten. :)
Precis!

Jag har layoutat idag och känner mig typ klar. Funderar på det här med bleed. Jag har lite grejer som ska falla ut. När jag exporterar, vill du ha med skärmarkeringar då eller? Jag skickar med ett utkast så får du se om det är så du vill ha det Björn Wärmedal .

https://drive.google.com/file/d/1FOrVqv_FdTQsV_kFM773QDuY4DN9y6eH/view?usp=sharing

Jag ska också ta bort det där fula med att det faller över från andra sidan på vissa sidor. Så detta är inte den slutgiltiga versionen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
kwarnberg;n342707 said:
Nu har jag skrivit ihop något litet också. Det här ligger superlångt från vad jag vanligtvis gör för spel, så jag är inte helt säker att jag fått till vad jag hoppats på. Men jag presenterar likväl: Saknad – ett litet spel om melankoliska samtal om saker man saknar.

Jag tar gärna feedback för att utveckla det vidare. Se detta som ett första utkast.
Det här är ju helgrymt!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
APM;n342708 said:
Nej!



Precis!

Jag har layoutat idag och känner mig typ klar. Funderar på det här med bleed. Jag har lite grejer som ska falla ut. När jag exporterar, vill du ha med skärmarkeringar då eller? Jag skickar med ett utkast så får du se om det är så du vill ha det Björn Wärmedal .

https://drive.google.com/file/d/1FOrVqv_FdTQsV_kFM773QDuY4DN9y6eH/view?usp=sharing

Jag ska också ta bort det där fula med att det faller över från andra sidan på vissa sidor. Så detta är inte den slutgiltiga versionen.
Det behövs inga skärmärken hos lulu. Jag vet inte hur resultatet blir med skärmärken, så det kanske är bäst att skippa dem.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Hittills blir fanzinet minst 26 sidor! Vi har inte fått in ett enda äventyr, och bara ett spelhjälpmedel, så vinstchanserna för dem som vill tävla i de kategorierna är stora :D

Själv pillar jag med roll- och skeppsformulär till Shipmates, för att självpromotion är kul (och det är på tiden att spelet får såna!).

Någon annan som har idéer? Jag hoppas alla vet att det går att göra bidrag tillsammans med andra också :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Björn Wärmedal;n342909 said:
Någon annan som har idéer?
Äventyrsplatser är coolt, om man inte orkar hitta på ett helt äventyr själv. En cool miljö, lite spännande NPC:er, ett par översiktskartor och kanske några äventyrsfrön om man kommer på några. Perfekt inspiration för spelledare.
 
Top