[Utmaning] wrnu gör fanzine!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Jag kan säga att det blir ett FETT zine! 31 sidor hittills, och då har jag inte tagit med några av de ofärdiga bidragen, dessutom känner jag till flera som är på ingång :D
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Jag har ett dokument med 139 sidor med grejer som ska stuvas om till fanzinet. Vad som blir klart är oklart. Ska dock försöka se till att det inte blir 139 sidor dock, för det blir ju löjligt.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Jag vet att jag inte är ensam om att ha saker på gång :)

Kom ihåg att avsätta lite tid och bli färdiga med era bidrag senast 31 mars!
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Åhh, det är låååångt kvar. Nere på 99 sidor nu så det går framåt. Påbörjade också en av illustrationerna till en av artiklarna.

Som det ser ut nu: 1 planet i detalj, en postapokalyptisk eländesvädersplanet med olika användningsområden. 5 sidor.
1 gigantisk artefakt och rymdportal, också med olika användningsområden. 5 sidor.
De två är i stort klara textmässigt. Ska korrekturläsa och illustreras.

Sen finns det de saker som är mycket oklarare:
En bunt halvdetaljerade planeter, tillräckligt för att användas vid snabbt behov. 5 sidor.
Äventyrsfrön av olika längd. 5 sidor.

Dessa tre är det som är majoriteten av sidorna. Frågan är om det är nåt att ha eller om alla redan har olika system för att göra följande:
Tärningsmaraton: Slå fram ett planetsystem.
Slå fram en civilisation.
Slå fram en utomjordning.
De måste ju hur som bli 5 sidor var max.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
DanielSchenström;n345500 said:
Ok, bidrag nummer 1 från mig. Det har sitt ursprung i en Travellerkampanj jag spelleder där rollpersonerna åkte ner i atmosfären, tittade sig omkring, sade "näe" och drog till en annan planet istället. Ovanligt vettigt från att komma från mina spelare.

http://www.griffindesign.org/feremvwrnu.pdf
Jag vågar nästan inte fråga, men är det där A5? Det ser inte ut så på min telefon :)
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Fråga på bara, var inte generad. Det där var i A4. Har just gjort om det till A5 och det innebär....lite mindre text, och lite omtänk kring det hela. (Ta bort bild, utöka nån sektion, öka storleken på teckensnittet.) Resultatet av funderingarna senast tisdag.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Jag kommer inte orka skriva färdigt lifepod/cluedo-äventyret jag blev inspirerad till när tråden först postades, men jag vill gärna bidra med något (om en litet). Jag gjorde en slumpgenerator för ett par veckor sedan, som komplement till Lasers and Feelings slumpgenerator, för att generera mer intressanta rollspelskrokar. Värt att skicka in? Den är extremt enkel.
 
Top