Utmaning: Megadungeon 2023

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Jag är fortfarande med.
Skapat lite arbetsskuld nu när jag varit ute och rest och int startat monsterna jag hittat på under tiden.
Men jag är fortfarande med.

Vid ett tidigt tillfälle skapade jag en grotta där det fanns kristaller som var kristaliserade minnen.
Så sedan dess har jag utöver att skapat platser skapat minnes scener överallt som man kommer kunna se om man tar dit rätt kristaller
Kristalgrejen låter super cool!
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,643
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Jodå, men vissa dar har det varit så mycket annat och jag har haft så lite energi att det inte blivit något. Men det har jag å andra sidan tagit igen andra dar. Det är lite av en balansgång mellan att försöka skriva varje dag utan att göra det till ett stressande måste, och att ha en avslappnad attityd till att inte hinna med varje gång utan att helt prioritera ned det.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,020
Location
Sthlm
Jag tror att jag har bestämt mig för att inte vara med, men om jag hade vart det hade jag ändå inte börjat förens i mitten av april. Får jag en tydlig ide hakar jag på.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Hur går det? Håller ni på? Har någon redan ramlat av?
Jag tänkte begränsa mig till en uppdatering i veckan här på forumet, för att inte driva folk till vansinne ;)

Men vecka 2 är nu klar lite i förtid och än så länge är jag pepp på att fortsätta:

Vecka 2.jpg

Den här gången har vi en övergiven liten borg ute i den slingrande skogen. Det är en alternativ nedgång till nästa våning och ligger på en helt annan plats än föregående veckas nedgång.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Jag har en 7 timmar lång bussresa framför mig idag och ska börja skriva min första stadsdel. Kan hända att det blir fler. Vi får se. Tar med mig en anteckningsbok så får vi se vad som sker.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Jag tänkte begränsa mig till en uppdatering i veckan här på forumet, för att inte driva folk till vansinne ;)

Men vecka 2 är nu klar lite i förtid och än så länge är jag pepp på att fortsätta:

View attachment 11242

Den här gången har vi en övergiven liten borg ute i den slingrande skogen. Det är en alternativ nedgång till nästa våning och ligger på en helt annan plats än föregående veckas nedgång.
Älskar ditt Crumbling tower!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,720
Location
Eskilstuna
Nu när jag jobbat på min hexcrawl i tre veckor tänkte jag unna mig en dungeon som innehållet i en hex, med ett rum per dag! Tror att det blir en klassisk femrummare, men kanske får feeling och lägger till något extra rum.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,002
Jag ser att det är av helt avgörande betydelse vad för kalender man skaffade sig till att börja med! :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Vecka 4 klar, än en gång lite i förtid! =)

Week 4.jpg

Detta är den sista "start-dungeonen", vilka väl får anses vara "våning 0". Så nästa vecka tar jag steget ner och börjar på den faktiska första våningen av min megadungeon.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,000
Location
Umeå
Damn it, jag har nog halkat ur!

Allt gick bra tills jag blev tvungen att planera på kampanjen som vi faktiskt spelar just nu... Såatteh... jag har inte gjort så mycket på någon vecka! :oops:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Damn it, jag har nog halkat ur!

Allt gick bra tills jag blev tvungen att planera på kampanjen som vi faktiskt spelar just nu... Såatteh... jag har inte gjort så mycket på någon vecka! :oops:
Nya tag på måndag, vad spelar det för roll om din dungeon i slutändan har 365 rum eller 358? Det är fortfarande en megadungeon. Eller rita ett par rum nu under helgen.

Jag räknar kallt med att missa ett par veckor under året.
 
Top