Utmaning: Megadungeon 2023

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
1 rum om dagen låter för tråkigt för mig. Hade hellre gjort en hög på kortare tid, men jag tycker 365 rum är för mycket oavsett. För låg takt innebär att iaf jag tappar sugen.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
1 rum om dagen låter för tråkigt för mig. Hade hellre gjort en hög på kortare tid, men jag tycker 365 rum är för mycket oavsett. För låg takt innebär att iaf jag tappar sugen.
Okej, här är min personliga utmaning till dig; Gör en megadungenon på så många rum du anser vara rimligt på en månad ;)

 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Jag var inte det minsta sugen förrän jag såg att det var tänkt att göras i en almanacka. Nu är jag bara lite sugen. Men jag har redan för många projekt som jag (inte) skriver på så jag avstår nog. :)
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
1 rum om dagen låter för tråkigt för mig. Hade hellre gjort en hög på kortare tid, men jag tycker 365 rum är för mycket oavsett. För låg takt innebär att iaf jag tappar sugen.
De kommer nog hem till dig och gör ett stickprov ;)
 
  • Haha
Reactions: abe

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Okej, jag är på. Måste bara bestämma mig för vad det blir för dungeon, för jag fick plötsligt för många idéer: något till Death in Space, eller Terone2, eller <Rymdspelet> ...
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,928
Location
Örebro
Nu fick jag tankar att utveckla en oändlig trädgård över nästa år. Desto längre in i trädgården en vandrar, desto mer fantastisk/fasansfull blir den för att sedan övergå i drömlandskap eller mardrömslandskap. Blir nog ett lagom kul tema att tänka omkring på ett års värde av olika rum :)

Istället för nivåer är det 12 lager av labyrinten som väver ihop trädgårdens alla rum.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Nu fick jag tankar att utveckla en oändlig trädgård över nästa år. Desto längre in i trädgården en vandrar, desto mer fantastisk/fasansfull blir den för att sedan övergå i drömlandskap eller mardrömslandskap. Blir nog ett lagom kul tema att tänka omkring på ett års värde av olika rum :)

Istället för nivåer är det 12 lager av labyrinten som väver ihop trädgårdens alla rum.
Bra koncept!

Jag tänker förövrigt skita i det där med 12 nivåer eller områden och göra precis så många eller få jag känner för.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Okej, här är min personliga utmaning till dig; Gör en megadungenon på så många rum du anser vara rimligt på en månad ;)

Jag är nästan lockad bara för att jag nu har en variant av den scenen som spelar i huvudet.
"Att göra en mega dungeon
det tar kontroll
man skriver var dag
det tar sin tiiii-"
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,623
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Nu fick jag tankar att utveckla en oändlig trädgård över nästa år. Desto längre in i trädgården en vandrar, desto mer fantastisk/fasansfull blir den för att sedan övergå i drömlandskap eller mardrömslandskap. Blir nog ett lagom kul tema att tänka omkring på ett års värde av olika rum :)

Istället för nivåer är det 12 lager av labyrinten som väver ihop trädgårdens alla rum.
Har du kikat på The Gardens of Ynn? Det är exakt en sån trädgård. Men din idé om att ha just en trädgårdslabyrint som övergripande struktur är en viktig skillnad!
 
Top