[Utmaning] Köpfritt 2024

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
247
Ansluter till utmaningen (men har låga förväntningar på hur väl det slår ut då jag försökte något liknande under ’23 men klarade inte ens av ett köpfritt januari).

Mina undantag:
  • Luna City Blues
  • Kult (ingen aning om det kommer något men måste gardera mig)
  • Twilight:2000 (ingen aning om det kommer något men måste gardera mig, igen)
  • ”Mutant 2089 Redux” (alltså i en YZE-omstöpning dvs önsketänkande)
Så … bring it on!

Tillägg: kollade upp när det var som jag bröt mitt köpfria ’23 och enligt läggen (WRNU) så var det den 7 januari. Bra jobbat ändå.
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
Jag har köpt allt till Symbaroum, sista innan jul, har ngn kickstarter till DoD23 som trillar in.

Har en hel jävvla bokhylla full med nya spel (väsen med allt, Mutant UA det jag hann köpa i nytryck :)love:). M-space med allt osv.
Vill Bara Få Spela 😑

/C

(köpfritt låter som en bra idé, december var inte roligt med 80 papp drygt i räkningar :confused:, kökshelvete...)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
Jag har inlett året med att sälja tolv rollspelsböcker som under lång tid bara tagit upp hyllplats. Känns fint. Har fler böcker som jag skulle klara mig utmärkt utan, bland annat en hel del Star Wars D6. Få kanske bli en Tradera-runda under våren. Och fortfarande bara Mutant Ad Astra på inköpslistan. Det känns faktiskt lite tråkigt, men å andra sidan har jag utrymme för att impulsköpa ett par grejer vid tillfälle.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Var jag med i utmaningen 2023 så brände jag mig rejält i slutet på året för jag har en hög Helmgast-spel i hyllan nu som inte stod där förr.

Jag blir dock bara buttrare för vart år i takt med att min smak driver längre och längre från huvudfåran, så jag undrar om det kommer något nytt i år som jag blir pepp på. Än tror jag inte att jag hört om något i alla fall.

Sedan har jag ett berg med BattleTech-grejer på ingående sedan jag förköpte mig i samband med Kickstartern, och jag har ingen aning om var de skall rymmas i bostaden, så redan där har jag ytterligare en begränsande faktor för fortsatt samlande. :-D

Jag har inte helt uteslutit att åka på GothCon än, blir det av lär jag ropa in någon obskyr grej på auktionen där det bara är jag som är intresserad i vilket fall.
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
Redan gått åt helvete.

Smått dryg period i tillvaron och tröstköpte tydligen lite blandat från TDM, ingenting som jag egentligen behövde :(

(ok, White Death scenariot som ett oneshot till några D&D spelare för att visa världen bortom lvl och AC kan vara bra att ha, men resten?)

/C

Förbaskat lätt att bränna pengar när saker inte är på topp
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Eventuellt hoppar jag Eon 5, och köper The Lost Isle of the Pirate Queen till Fantasy AGE 2e istället.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,980
Location
Umeå
En "snällare" variant av att göra tre undantag i förväg är att hantera det som tre fribiljetter. Men gränsen på tre köp stannar.
Skulle ändå rekommendera att ha fasta undantag men öppna upp för att byta ut dem för sig själv, detta synliggör lite hur mycket ens "måste köpa nu!!!!" faktiskt ändrar sig över året.

För egen del har januari varit att sälja massa grejer men också köpa in lite spel, det kommer nog fortsätta i februari också men så länge samlingen minskar ser jag mellan fingrarna över detta fuskande för mig själv men hoppar på lite mer hardcore i mars. :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Jag var väldigt sugen på att backa Kickstartern för Legend in The Mist, men det känns verkligen inte som ett system för mig.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Jag var väldigt sugen på att backa Kickstartern för Legend in The Mist, men det känns verkligen inte som ett system för mig.
Jag vet inte om det bara är för att det kommer så ofantligt mycket spel överlag, men jag känner såhär mer och mer. Och utöver det, nästan en mättnadskänsla som smyger sig på. :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Jag vet inte om det bara är för att det kommer så ofantligt mycket spel överlag, men jag känner såhär mer och mer. Och utöver det, nästan en mättnadskänsla som smyger sig på. :)
Håller fullständigt med dig! Jag känner mig rätt nöjd med de spel jag har, och det ska till något väldigt speciellt om det ska hamna på min undantagslista.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Hah! Det här kommer bli skitlätt! Jag spelar inte så mycket nu för tiden och är inte alls taggad på något nytt. Spelar hellre det jag har eller något jag knåpat ihop själv. Fast nu för tiden målar jag warhammer istället!

Vänta nu…
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Se det så här, efter att du köpt dina tre gubbar så lär du i alla fall hinna måla klart samtliga figurer. Det är ungefär 0% av Warhammer-spelare som lyckats med den bravaden! :gremgrin:
Räknas det som en köper till andra? Eller om en betalar en liten slant åt någon som 3D-printar åt en?

99% av allt jag köper är trots allt till barnen, eftersom jag mest gillar att scratchbasha och 3D-modellera 🤪
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Jag har köpt ett par spel i researchsyfte för diverse projekt och inser att det gör det potentiellt svårt att klara gränsen i år på sikt. Men åtminstone ingen nyproduktion och inga rollspel!
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Har Rollspelsverket någon akutläkarverksamhet? Jag funderar allvarligt på att droppa mina pågående KS-pledges (Eon 5 och Sundered Isles), inte för att jag inte villhöver dem, utan för att jag känner att en del av Köpfritt-utmaningen är att bara göra undantag för sådant man tror sig kunna få till bordet inom en rimlig framtid.
 
Top