Nekromanti [Utmaning] Gör ett litet rollspel, vinn ära och berömmelse

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Jag passade på att så här i sista ögonblicket ta ett varv till med mitt bidrag. Ännu lite mer tydlig mekanik, lite språklig putsning osv, men framför allt gav jag spelet ett nytt namn istället för det tidigare Höststad som aldrig låg rätt i munnen utan var lite för knöligt att säga; nu heter det Försoning. Denne version ersätter därmed alla versioner av Höststad i tävlingen.

Spelet skrivs ut dubbelsidigt (i 100%) och viks i tre så det blir en folder.

 

Attachments

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,513
Cybot;n335036 said:
Får man rösta på sig själv?
Om du helt ärligt tycker att ditt bidrag är bäst i kategorin så varför inte?
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
luddwig;n335037 said:
Om du helt ärligt tycker att ditt bidrag är bäst i kategorin så varför inte?
Nja, det tar emot att rösta på eget bidrag, även om jag gillar mitt spel. Lite för självgott och självcentrerat på nå't vis. Så det fick bli andra spel som fick mina röster – och det fanns ju gott om bra spel i denna tävling, så det var ingen svår sak att hitta värdiga bidrag att rösta på!
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Så här skriver Björn i första posten:

”Omröstningen sker under allhelgonahelgen, fram till någon gång under måndagen då jag sammanställer resultaten. Vid oavgjort kommer jag och God45 agera allsmäktiga domare och avgöra vinnare (eller låta alla vinna, beroende på humör).”
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Nu har jag läst alla bidrag och till slut också skickat in min röst. Mycket bra jobbat allihop! Det finns många bra idéer bland de här spelen. :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Läst och röstat! Sällar mig förövrigt till skaran som är mäkta imponerad av både spelidéer och layout. Herrej*vlar va duktiga ni är!!!
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Nu har jag röstat. Var skoj att göra ett spel på det här viset, och blir kanske fler försök. Nästa gång måste jag fixa mig bättre verktyg och lära mig använda dem ordentligt dock för bättre layout.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Har röstat, men i ärlighetens namn var koncept det enda som jag hade ett spel som var en vinnare för mig även om de flesta var intressanta. I spelbarhet känns det som att åtminstone hälften av dem var väldigt spelbara och i layout och design fanns flera som var riktigt bra. Jag kommer definitivt köra flera av dem med min grupp när tillfälle finns.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag röstade sent i går, men attans vad svårt det var att välja. Folk är för kompetenta!
 
Top