Nekromanti [Utmaning] Gör ett litet rollspel, vinn ära och berömmelse

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,182
Location
Borås, Sverige
God45;n334441 said:
Älskar det! Super mysiga illustrationer!
Tack. Kommer bli en version senare som är utanför tävlingen, men där det finns med ett rollformulärsblad och att formatet blir A5-broschyr med dubbelsidig utskrift istället för 3 st A4-sidor. så kommer ju behöva rita lite mer.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,720
Location
Eskilstuna
Svanesång är ett metaforiskt uttryck för en sista an­­strängning innan döden. Det är också ett spel­ledarl­öst rollspel om drömmar och upptåg på ålderns höst. Genom sam­berättande, regler och slump­element skapar och upplever ni en im­pro­viserad berättelse till­sammans. Det är tänkt som ett lättsamt och humor­istiskt spel – men det kan även bjuda på dystra stunder, eller hjärtliga och vackra ögonblick.

Ni gestaltar varsin skröplig senior på ett äldreboende. Vardagen är grå och enformig och ni drömmer om ett riktigt äventyr – något som får blodet att pumpa or­­dentligt igen. Därför har ni planerat ett rejält upptåg som ska bli av om det så är det sista ni gör. Vilket det fak­tiskt finns en överhängande risk för...
Spelet är givetvis utformat som en broschyr för ett äldreboende: Svanesång
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,469
ceruleanfive;n334483 said:
Spelet är givetvis utformat som en broschyr för ett äldreboende: Svanesång
O_O Fuuuuuuuck vad snyggt det är!

Det är också imponerande speldesign på så få ord!
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,031
Här kommer mitt bidrag kallat Höststad. Det blev 999 ord.

Edit: jag la upp en ny, layoutad version två poster längre ner; läs den istället!
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,031
Jag sitter hemma sjuk idag medan familjen är ute på höstpromenad. Passade därför på att börja lära mig layouta, något jag länge tänkt, men aldrig hunnit med. Så här kommer mitt bidrag, Höststad, på nytt – men layoutat som en folder ni skriver ut dubbelsidigt och viker i tre (verkligen ett förstlingsverk i layout, men jag är ganska nöjd!). (Om det inte är ok att putsa på sitt bidrag på detta sätt så säg till, så tar jag bort detta inlägg!).

Edit: att jag är ny på layout märkte jag direkt när jag skrev ut; spalterna hamnade inte där jag trodde när jag vek ihop pappret... Jag fixade och bytte ut PDF:en!

Edit 2: Det är ju bra om titeln stämmer också... Så klart det sista jag korrläser är det första läsaren ser! Men nu är det också fixat, så nu kommer jag inte att plåga er med fler versioner av Höststad.

Edit 3: Löften är till för att brytas, eller hur? Jag kunde inte hålla mig, utan arbetade vidare med layouten. Skillnaden är att ena sidan av foldern nu är för spelaren, den andra för spelledaren, vilket finns angivet på första sidan när foldern är hopvikt (så riskerar spelaren inte att se sådant hen inte borde se).

 

Attachments

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Björn Wärmedal;n334525 said:
Klart det är okej att putsa! Vi är inte vid deadline än :D
Min bitterhet över att jag verkligen inte har tid till att putsa på mitt bidrag känner inga gränser.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,256
Här är mitt bidrag, i version 0.7 eller så. Några saker kvarstår, men våra högvördade domare får gärna ta en första titt redan nu.

Mitt spel heter VALÅR!

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/i.imgur.com\/uxsZ3up.jpg"}[/IMG2]

Kvar att göra:
  • Glo igenom språket en vända till
  • Öka sarkasmen några snäpp
  • Lägg in fler "bilder"
  • Fixa till lite snyggare layout
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,469
Khan;n334574 said:
Här är mitt bidrag, i version 0.7 eller så. Några saker kvarstår, men våra högvördade domare får gärna ta en första titt redan nu.

Mitt spel heter VALÅR!

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/i.imgur.com\/uxsZ3up.jpg"}[/IMG2]

Kvar att göra:
  • Glo igenom språket en vända till
  • Öka sarkasmen några snäpp
  • Lägg in fler "bilder"
  • Fixa till lite snyggare layout
Jag tycker det här är amazing (och kollade det när du taggade mig på Facebook ;) )
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Amazing spel! Skulle vara coolt med upptryckta spel i en samling av något slag, undantaget kaske just mitt eget oambitiösa förslag.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,547
Location
Umeå
God45;n334598 said:
Så jag fick det här skickat till mig på min privata mail. Jag vet att det här är i tema med "spelet" eller vad man nu ska kalla det. Men inte ok. jag har sparat PDF:en till min dropbox och delar den här i alla fall: https://www.dropbox.com/s/oap54hnh2uhmk0f/Inte ett spel.pdf?dl=0
Jag är ju sällan en paragrafryttare eller definitionskrigare, men är det ett rollspel om en inte tar på sig en roll? Om en bara är sig själv?

Dvs ska vi räkna det som ett bidrag till tävlingen? Sa avsändaren något om det? Borde jag ha en åsikt, bara för att jag är domare?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,469
Björn Wärmedal;n334601 said:
Jag är ju sällan en paragrafryttare eller definitionskrigare, men är det ett rollspel om en inte tar på sig en roll? Om en bara är sig själv?

Dvs ska vi räkna det som ett bidrag till tävlingen? Sa avsändaren något om det? Borde jag ha en åsikt, bara för att jag är domare?
Jag tycker vi tar det utanför tävlan. Om inte annat för att inte uppmana till mer demoner i min inbox :p Men också för att det inte egentligen är ett rollspel.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,696
Location
Göteborg
God45;n334598 said:
Så jag fick det här skickat till mig på min privata mail. Jag vet att det här är i tema med "spelet" eller vad man nu ska kalla det. Men inte ok. jag har sparat PDF:en till min dropbox och delar den här i alla fall: https://www.dropbox.com/s/oap54hnh2uhmk0f/Inte ett spel.pdf?dl=0
Jag öppnade den, men sedan stod det att jag inte skulle läsa den, så jag får väl leva i ovisshet. :sad:
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,608
Location
Uppsala
Riktigt imponerande vad folk sätter ihop!

Har typ ingen tid att faktiskt bli klar med mitt förslag, så funderar på att dra tillbaka det helt iställe och fila klart på det i framtiden istället. :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,469
entomophobiac;n334653 said:
Riktigt imponerande vad folk sätter ihop!

Har typ ingen tid att faktiskt bli klar med mitt förslag, så funderar på att dra tillbaka det helt iställe och fila klart på det i framtiden istället. :)
Släpp det halvfärdigt istället, det är ok :)
 
Top