Nekromanti [Utmaning] Gör ett litet rollspel, vinn ära och berömmelse

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Hej hej hallå!

Nu är jag äntligen klar med mitt bidrag. Det slutgiltiga namnet blev Fall - ett spel om desperata människor i fritt fall - likt löv mot en hård mark i höstrusk.

Tanken är att den ska skrivas ut 2 sidor på ett a4 som man sedan viker på mitten (nej inte den vanliga mitten) så att det blir en folder + ett rollformulär. Får nog fixa en utskriftsvänlig variant framöver.

https://drive.google.com/open?id=1qq...FBJWuEebodZv4Y

Om man har spelat Anno Daemonum så kommer man känna igen en del saker. Jag tog helt enkelt två av mina ofärdiga rollspelsprojekt och bantade ner dem till minsta möjliga spelbara spel. Ser fram emot att få speltesta det nu bara :)

Lycka till allesammans!
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Nu, en vecka efter att jag satte ihop mitt bidrag Höststad, inser jag att det hade vissa brister, inte minst vad avser förklaringar av hur spelet skall spelas, särskilt då hur minnen skall användas. Och då behövde spelmekaniken utvecklas något. Därför kommer en ny version.

Spelet skrivs ut dubbelsidigt (i 100%) och viks i tre så det blir en folder.

Edit: och nu hoppas jag länken fungerar också!

Höststad v1.3.pdf
 

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
APM;n334876 said:
Hej hej hallå!

Nu är jag äntligen klar med mitt bidrag. Det slutgiltiga namnet blev Fall - ett spel om desperata människor i fritt fall - likt löv mot en hård mark i höstrusk.

Tanken är att den ska skrivas ut 2 sidor på ett a4 som man sedan viker på mitten (nej inte den vanliga mitten) så att det blir en folder + ett rollformulär. Får nog fixa en utskriftsvänlig variant framöver.

https://drive.google.com/open?id=1qq...FBJWuEebodZv4Y

Om man har spelat Anno Daemonum så kommer man känna igen en del saker. Jag tog helt enkelt två av mina ofärdiga rollspelsprojekt och bantade ner dem till minsta möjliga spelbara spel. Ser fram emot att få speltesta det nu bara :)

Lycka till allesammans!
Jag bara tappar hakan! Jag har betalat pengar för spel som är sämre och fulare än det här. Det här är för helvetet en profesionell produkt! :eek:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
McKatla;n334879 said:
Nu, en vecka efter att jag satte ihop mitt bidrag Höststad, inser jag att det hade vissa brister, inte minst vad avser förklaringar av hur spelet skall spelas, särskilt då hur minnen skall användas. Och då behövde spelmekaniken utvecklas något. Därför kommer en ny version. Tyvärr fick då beskrivningen av Staden krympas en del… Det landade på 912 ord.

Den här länken fungerar inte för mig...
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
God45;n334886 said:
Jag bara tappar hakan! Jag har betalat pengar för spel som är sämre och fulare än det här. Det här är för helvetet en profesionell produkt! :eek:
Äsch, jag rodnar :) tack! men hälften av allt credd ska ju riktas till ceruleanfive också.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
God45;n334886 said:
Jag bara tappar hakan! Jag har betalat pengar för spel som är sämre och fulare än det här. Det här är för helvetet en profesionell produkt! :eek:
Vad fint, tack! :D

Har för övrigt gjort en liten uppdatering av Svanesång för att försäkra mig om att det är under 1000 ord. Tänkte bara hojta till ifall domarkåren skulle ha sparat ned det sedan tidigare. Det skrevs egentligen bara för nöjets och den personliga utmaningens skull – men det hade varit trist att bli diskvalificerad oavsett. :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
ceruleanfive;n334909 said:
Vad fint, tack! :D

Har för övrigt gjort en liten uppdatering av Svanesång för att försäkra mig om att det är under 1000 ord. Tänkte bara hojta till ifall domarkåren skulle ha sparat ned det sedan tidigare. Det skrevs egentligen bara för nöjets och den personliga utmaningens skull – men det hade varit trist att bli diskvalificerad oavsett. :)
... Jag kan ju erkänna att jag faktiskt inte sitter och räknar orden i bidragen...
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Det är något fel med länken till mitt spel Höststad; länken blev dubbel, varav den ena fungerar ibland, den andra inte alls. Jag gör därför en ny post med spelet (och passade då på att skruva lite på regelrattarna).

Spelet skrivs ut dubbelsidigt (i 100%) och viks i tre så det blir en folder.

Edit: rättade några slarvfel etc (med så mycket jobb nedlagt i detta spel var det för irriterande att se dem, så jag rättade filen).

 

Attachments

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
266
Det är verkligen så många duktiga kreativa människor på detta forumet. Kvaliteten på bidragen är betydligt högre än jag trodde de skulle vara när jag läste om tävlingen.
Ett ämne och så många olika bidrag. Sjukt bra!
Ni är verkligen grymma!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Girighet;n334995 said:
Det är verkligen så många duktiga kreativa människor på detta forumet.
Ja, jag avundas inte domarrollen i det här fallet!

Oavsett kan vi helt klart konstatera att alla som har fått ihop ett rollspel är solklara vinnare – och att alla vi på forumet är vinnare som har fått ta del av dem.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Det är sista dagen att lämna in! Sitter du på något och inte är säker på om du blir klar se bara till att göra det spelbart och släng upp det! Dina egna saker är bättre än du tror att de är :)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag får lämna in mitt i befintligt skick, tragiskt nog. Jag hinner helt enkelt inte rätta till det sista innan deadline ikväll. :/ Men nästa tävling ska jag definitivt ha ett mer genomarbetat bidrag till.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Khan;n335003 said:
Jag får lämna in mitt i befintligt skick, tragiskt nog. Jag hinner helt enkelt inte rätta till det sista innan deadline ikväll. :/ Men nästa tävling ska jag definitivt ha ett mer genomarbetat bidrag till.
Det viktiga är att man får in något :)
 
Top