Björn Wärmedal
Björning Wheel
Genesis;n334166 said:EDIT: Fan, funderar på om det inte är bättre att göra tvärtom. Tar bort detta så jag får tänka på saken.
Och jag hann inte läsa innan du tog bort, så jag får likt andra leva i förtvivlad nyfikenhet
Genesis;n334166 said:EDIT: Fan, funderar på om det inte är bättre att göra tvärtom. Tar bort detta så jag får tänka på saken.
Svarte Faraonen;n334134 said:
Björn Wärmedal;n334201 said:Kul att se så många bidrag!
Här kommer ett från mig: Det hände under sommaren
Fyra gamla kompisar träffas på
höstkanten
Ni umgicks under sommaren, men efter allt det som
hände då behövde ni lite tid ifrån varandra. Nu, när
löven faller och nätterna börjat bli frostiga, samlas ni
igen med lite distans till det som hänt. Det är dags att
tala om alltihop. Dags att reda ut saker och ting.
Fyra spelare tar på sig var sin roll i kompisgänget, och de berättar tillsammans om en eller en serie händelse(r) som lämnat bestående intryck hos dem.
God45;n334204 said:Oh my god, varför har jag inte fattat att man kan ha etablerad relationer för de flesta karaktärer men ha att visa har odefinierade relationer?! Det är briljant! Jag stjäl det till mit urban fantasy spel direkt! Det är så enkelt men skapar så mycket genom att ändra en rad på en lista.
Genesis;n334237 said:Skit också, jag insåg just att jag glömde greppregler i mitt spel! :sad:
Tre bekanta bär en varsin börda; något kärt de innerst inne vet att de borde släppa taget om. Men ibland är det svårt.
Ett träd som klänger fast vid sina blad skulle skadas svårt under vintern, och när våren kommer måste det finnas plats för nya löv.
Din rollperson har också något hen behöver släppa taget om. Något som hen inte mår bra av att klänga kvar vid.
Gestalta någon som inte riktigt kan släppa taget, som förhalar beslutet. Som klänger sig fast, av sentimentalitet för det som varit och av rädsla för framtiden.
ceruleanfive;n334239 said:Sjukt klantigt att inte ha några greppregler i ett spel som specifikt handlar om hur svårt det är att släppa saker.
ceruleanfive;n334239 said:Sjukt klantigt att inte ha några greppregler i ett spel som specifikt handlar om hur svårt det är att släppa saker.
Ulfgeir;n334438 said:Här är mitt bidrag: Halloweenia. - En stad omgiven av dimma och det är evig höst...
Var en kul utmaning. Har inte kikat på andras bidrag än, men det tänkte jag göra så fort jag skickat in mitt. Ville inte bli påverkad av andra.
Halloweenia.pdf
Blev 1000 ord exakt. Inklusive titel etc.