Nekromanti [Utmaning] Gör ett litet rollspel, vinn ära och berömmelse

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Som Gurgeh påpekade så har vi haft en massa Dogma-utmaningar här på forumet förut. Men det var längesen, och det är kul med små rollspel. Och utmaningar. Var med och skriv ett rollspel!

Regler för bidrag:
- Max 1000 ord.
- Temat för tävlingen är "Hösten". Tolka fritt, och förklara gärna om associationen är oklar eller rolig.
- Lämna in här i tråden senast 31 oktober 2019.

Alla som vill får vara med och rösta fram vinnare i följande kategorier:
- Koncept
- Spelbarhet
- Layout

Omröstningen sker under allhelgonahelgen, fram till någon gång under måndagen då jag sammanställer resultaten. Vid oavgjort kommer jag och God45 agera allsmäktiga domare och avgöra vinnare (eller låta alla vinna, beroende på humör). Vi tar oss också friheten att publicera/arkivera bidrag på lämplig plats för framtiden. Exempelvis scenariobiblioteket eller liknande.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,385
Jag ser fram emot att se de galnaste och coolaste layouterna! :D
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
942
Location
Uppsala
Ahhh redan uppe i 500 ord... Antar att man inte behöver ha med en paragraf lång beskrivning om vad rollspel är i största allmänhet.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Celledor;n334092 said:
Ahhh redan uppe i 500 ord... Antar att man inte behöver ha med en paragraf lång beskrivning om vad rollspel är i största allmänhet.
Beror på hur hårt du satsar på vinst i kategorin Spelbarhet :D
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,318
Location
Helsingborg
Okej. Mitt koncept för utmaningen är klart. Nu ska jag bara få ner det på papper och få det att se snyggt ut.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Fick ned alla regler på 1000 tecken, insåg sedan att det var 1000 ord. Nu ska jag bara fylla ut det!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Har en idé men orkar inte göra själv. Ingen som vill bolla? :)
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,318
Location
Helsingborg
Björn Wärmedal;n334109 said:
En bild är noll ord! Om den inte avbildar ord. Då är det knepigare :D
Rollspel i IKEA manual format :p

P.S: FAN! Nu har jag TVÅ rollspelsidéer :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,385
Tänk om det enda som kunde rädda dig var kärlek men du inte hade några verktyg som helst för att vinna den?

För länge sedan mördade du mannen du älskade så att han inte skulle kunna välja någon annan än dig. Nu är du förbannad av gudarna, dömd att vandra tills tidens slut eller du lyckas få en reinkarnation av din älskade att gifta sig med dig. Men de andra kvinnorna som också älskade honom är också förbannade och bara en av er kan få honom. Varje gång har någon av er valt att mörda honom igen istället för att se honom gifta sig med en av de andra. Det är höst igen och din älskade är tillbaka. Kan du vinna honom den här gången? Eller kommer du orsaka hans död en gång till?

Höstens slut är en tragisk romantisk komedi om onda sagodrottningar och draculinor.

https://www.dropbox.com/s/fp72opzuja...0slut.pdf?dl=0
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
EDIT: Fan, funderar på om det inte är bättre att göra tvärtom. Tar bort detta så jag får tänka på saken.
 
Top