[Utmaning] Ettbladsscenarion #3!

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
PBS.jpg
Sällskapet PBS
presenterar en ny utmaning i ettbladsscenarion!


Årets tema är UPPFÖLJARE!

Hur du tolkar temat är helt upp till dig, och inga scenarion riskerar något om de inte följer temat alls.

Vill du skriva en uppföljjare till ett känt äventyr? En uppföljare till ett startäventyr i en grundbok? En kort epilog till en känd kampanj, eller kanske till och med ett av de tidigare årens bidrag?

Vill du läsa temat mer öppet är det precis lika rimligt. Kanske måste äventyrarna följa en skattkarta efter en annan, tidigare äventyrargrupp? Kanske handlar scenariot om reinkarnation och att allt upprepas? Kanske är det någon som går i sina föräldrars fotspår, med samma risker? Allt är upp till dig.


Regler:
  • Skriv ett scenario till ett valfritt rollspel, eller ett eget hemmabygge.
  • Bidrag ska vara max en A4 (fram- och eventuellt baksida) i pdf-format.
  • Bidraget får vara skrivet på svenska, engelska, polska, eller vilket språk som helst.
  • Du går med på att bidraget får en Creative Commons 3.0-licens som tillåter oss att sprida det, så försäkra dig om att bilder och annat du använder får ges ut så!
  • Bidrag ska lämnas in via länk i den här tråden, eller @Khan via PM eller mejl (pontus@sagor.nu), om man vill vara anonym senast 16 oktober 2022 kl 23:59.
  • Varje deltagare får lämna in så många bidrag hen eller de vill. Samarbete är tillåtet, och uppmuntras.
Omröstning:
Efter avslutad tävling kommer en ny tråd här på WRNU med omröstning via en extern tjänst om vilka som blev allas favoritscenarion. Alla som vill får vara med och rösta på det scenario de tycker är bäst.

Utifrån rösterna delar vi ut en guld- och en silverpokal, samt ett jurypris till det scenario som vi i juryn tycker extra mycket om. De som skrivit dessa får åtnjuta ära och berömmelse, samt en utmärkelse via posten. För detaljer kring priserna, se tidigare år.

Vad händer sen?
Sällskapet PBS skänker alla bidrag till www.scenariobiblioteket.se.

Förra gången bidrog 18 skribenter med hela 33 scenarion till 19 olika regelsystem!
Hur många blir det den här gången?
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,033
Hm, först var det helt tomt. Vad skönt tänkte jag – jag har ju egentligen ingen tid alls att ägna åt detta. Men sedan rann inspirationen till, så jag kommer absolut att delta! Vet inte om jag skall vara glad eller ledsen över det... Hepp.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Tävlingen har varit öppen i nästan sju timmar och God45 har ännu inte lämnat in ett bidrag. Jag är chockad, förvirrad och rädd.
Jag köpte Kate Beatons nya bok Ducks igår och är upptagen med att läsa den bästa arbetarklass litteraturen producerad under vår generation ju! Jag är igång med skrivandet snart!
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Hade en bra tanke, men det är helt hopplöst att få ner ett scenario om tidsresor på en sida. Tror den får bli sparad till en annan utmaning.

Jag tar och tittar på kortfilmen "The Return of the Vampire Killers 2" istället. Den kanske ger mig säkert något uppslag...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Jag hoppas fler av er kommer vara med och tävla så att vi officiellt kan vara konstfiender som försöker dräpa varandra på fältet av kreativitet med våra ord/bildsvärd.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,033
Jag hoppas fler av er kommer vara med och tävla så att vi officiellt kan vara konstfiender som försöker dräpa varandra på fältet av kreativitet med våra ord/bildsvärd.
Var inte orolig – jag lovar en god fight om äran och berömmelsen! Men behöver lite tid att färdigställa mitt bidrag.
 

Broger

Veteran
Joined
3 Oct 2020
Messages
35
Äntligen ettbladsscenario igen! Och vilka idéer hittills! Jag ska definitivt försöka få fram något jag med.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,902
Jag hoppas fler av er kommer vara med och tävla så att vi officiellt kan vara konstfiender som försöker dräpa varandra på fältet av kreativitet med våra ord/bildsvärd.
Jag ska verkligen försöka bidra med något, men jag är i full gång med Neotech-modulen, är ny på en arbetsplats och har en 8 månaders bebis som kräver konstant övervakning i vaket tillstånd, så vi får se 🙈
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Jag ska verkligen försöka bidra med något, men jag är i full gång med Neotech-modulen, är ny på en arbetsplats och har en 8 månaders bebis som kräver konstant övervakning i vaket tillstånd, så vi får se 🙈
Det låter som ett fullt danskort! Grattis till allt nytt och bra i livet :) Var med om du har tid, ork och lust bara ☺
 
Top