[Utmaning] Ettbladsscenarion #3!

soda

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
315
Konstigt! Hos mig ser pdf:en ut precis som den skall.
Om jag öppnar den via Google Drive (dvs. bara klickar på länken) så saknas tredje akten, rubrik och ingress, men om jag laddar ner den därifrån och öppnar den i Edge eller Acrobat så är allt med.

Fint äventyr! 👍
 

soda

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
315
Jag misslyckades med att förstå att det var ett scenario jag skulle skriva, så det blev ett "komplett" spel.

Tillbaka till Urtidsparken
Bild: Public domain, Typsnitt: Freeware

Jag har försökt fånga essensen i Jurassic Park/World där allt är en dualitet; noggrant/slarvigt, på riktigt/skämt, äkta känslor/ohämmat effektsökeri...
Det är dinosaurier också.
 

Attachments

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Hur många gånger får man ladda upp en ny redigerad version av sitt bidrag? Jag har ju skrivit "mellan 2-19" som en idiot ser jag.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,741
Location
Göteborg
Här är mitt scenario.

Uppföljaren kom före den första delen...
Det här kan jag tänka mig att spela! Känns kul.

MEN! Du kan ju inte ha ett L&F-hack utan att säga vad som händer om man slår lika! Om dina stats är Snack och Verkstad så borde rimligtvis resultatet vara SNACKVERKSTAD!
 

Kungfetti

Veteran
Joined
14 Nov 2012
Messages
118
Location
Höganäs
Haha, jag är lika dålig på att skriva regler som vanligt. Men kanske kommer regeln i Mycket SNACK lite VERKSTAD -EXPERT?

...
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Lite färre antal bidrag i år. Kan ju hoppas att många sitter och skriver in i det sista. För egen del så var det temat som gjorde det svårare dock. Kanske kan få in något mer bidrag, men tror inte det.
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,207
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Skrivit ett som tolkar temat ”Uppföljare” som ”de som följer upp oklarheter” … men jag insåg snabbt att jag inte får in det på två sidor om man inte har fontstorlek 4 … så jag kommer lägga upp det som ett ”mer än två sidors äventyr”. System Skodon.
 

Broger

Veteran
Joined
3 Oct 2020
Messages
35
Det blev ett andra bidrag till sist. Även detta till Dimmor & Borgar. Böcker är ett tema i äventyret och det var tänkt att antagonisten skulle ha som drivkraft att skriva just en uppföljare för tematikens skull. Men det blev för lite utrymme kvar så jag fick stryka det. Tyvärr.

Hur som helst. Äventyret heter Visdomens vansinne (laddas ned i PDF-format här). Mycket nöje!

dimmor_och_borgar_vishetens_vansinne.jpg
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Jag misslyckades med att förstå att det var ett scenario jag skulle skriva, så det blev ett "komplett" spel.

Tillbaka till Urtidsparken
Bild: Public domain, Typsnitt: Freeware

Jag har försökt fånga essensen i Jurassic Park/World där allt är en dualitet; noggrant/slarvigt, på riktigt/skämt, äkta känslor/ohämmat effektsökeri...
Det är dinosaurier också.
Fan vad kul! Enkla regler och mycket frihet samtidigt som allt blir mer kaotiskt ju längre tid som går!
 
Top