[Utmaning] Ettbladsscenarion #3!

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Jag hoppas fler av er kommer vara med och tävla så att vi officiellt kan vara konstfiender som försöker dräpa varandra på fältet av kreativitet med våra ord/bildsvärd.
Jag har en idé men... jag skriver ett solo-scenario till Forbidden Lands och har en tedjedel kvar.. och har eventuellt ett betalt projekt på g också..... och renoverar kök...... och har programmeringsstuga på tisdag-kvällar med kids i området...... och spelleder Forbidden Lands varje onsdag.......... och åker på en massa mässor på helger................... och folk fyller år konstant.....................
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Jag har en idé men... jag skriver ett solo-scenario till Forbidden Lands och har en tedjedel kvar.. och har eventuellt ett betalt projekt på g också..... och renoverar kök...... och har programmeringsstuga på tisdag-kvällar med kids i området...... och spelleder Forbidden Lands varje onsdag.......... och åker på en massa mässor på helger................... och folk fyller år konstant.....................
Det låter som roliga och viktiga saker! (Förutom att renovera kök. Det är roligt efteråt men processen är värst!). Har du tid, ork och lust så var med här men annars gör du andra viktigare saker :)
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Anknytningsgrejen är sjukt kul!
Roligt att du gillar det! Min fördom är att det kan spegla hur vissa kändisbarn (verkar) må! Och vad ska man ha fördomar till om inte att använda i rollspel (så att någon kan visa att de inte stämmer!)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Nu har jag fått en idé till ett äventyr! Får jag tid skriver jag ner det 🙂👍
 

Faravid

Veteran
Joined
6 Sep 2022
Messages
31
Min debut här.
Det här är inte så konceptuellt, utan mer ett standardäventyr som är nerkokat till två a4-sidor.
Uppföljningsbiten är också ganska sekundär, men vi körde det direkt efter bokäventyret till Nordiska Väsen, så för oss blev det som en uppföljare!

Här kommer alltså Gräva i Jorden, ett äventyr för Nordiska Väsen med en stark touch av deckarmysterium.
 

Attachments

Broger

Veteran
Joined
3 Oct 2020
Messages
35
Har fortfarande ambitionen att bidra med två äventyr - men här kommer det första: Svartpacka! (kan laddas hem som PDF) till rollspelet Dimmor & Borgar. Har svag eller ingen koppling till temat men det har förhoppningsvis nästa bidrag.

När örtadottern Rusgrid på ålderns höst blir skumögd och virrig går pratet i byn. “Hon har slagit sig i lag med ondskan själv” menar många, “det ser man på henne, hon är ju svartpacka”. När Rusgrids plötsliga förvinnande sammanfaller med en för byn skakande händelse landar skulden snabbt på henne. Men vad har egentligen hänt?

svartpacka_thumbnail.jpg
 
Last edited:

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,037
Och så lyckades jag radera dokumentet när jag skulle uppdatera pdf:en... Här kommer det på nytt!

Som sagt: Får jag tid fixar jag en tvåsidig version med fancy layout och bilder
 

Attachments

Last edited:

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,037
Schopenhauer citat i början? Respekt!
Schopenhauer är bäst! Men det är citerat ur minnet då jag inte kommer ihåg var det står (men jag har citerat det så många gånger när jag undervisade att jag tror det är hyfsat korrekt återgivet).
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Här är mitt bidrag. Lös anknytning till temat. En ung kvinna accepterar inte att hennes förhållande är slut, och att hon blivit ersatt av en annan. Äventyret är ytterligare ett äventyr till mitt spel Halloweenia. Regler kan hittas i tidigare utmaningstrådar (både original-reglerna och mer uppdaterade regler från förra ettbladsscenariot går att använda) Äventyret funkar naturligtvis även bra till andra system. ;)

Attack of the vampire bimbos from Hell
 

Attachments

Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Här är mitt bidrag. Lös anknytning till temat. En ung kvinna accepterar inte att hennes förhållande är slut, och att hon blivit ersatt av en annan. Äventyret är ytterligare ett äventyr till mitt spel Halloweenia. Regler kan hittas i tidigare utmaningstrådar (både original-reglerna och mer uppdaterade regler från förra ettbladsscenariot går att använda) Äventyret funkar naturligtvis även bra till andra system. ;)

Attack of the vampire bimbos from Hell
Bäst namn!
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Och så lyckades jag radera dokumentet när jag skulle uppdatera pdf:en... Här kommer det på nytt!

Som sagt: Får jag tid fixar jag en tvåsidig version med fancy layout och bilder
Vilken kreativ idé! Riktigt kul! Dessutom en övning i dramaturgi som skulle kunna användas i undervisning ... (lärarhjärnan går igång)
 
Top