Varulv [UTKANTRE] - R1

Eftersom Octa var först ut och vi förutsätter att han ljuger (for the sake of argument), hur fick han ens för sig att de valbara yrkena fanns bland olika DoD-yrken, tänker du?
Gissningsvis för att spelledaren sagt det...

Vad är VJVS? Vill jag verkligen sova?
Det är alltså hur man brukar spela i vanliga varulvsspel, utan en massa konstiga krusiduller. Alltså att försöka hitta scumtecken genom hur folk beter sig och röstar.

Jag tror @Vimes slagit upp DIMÖN där UTKANTE - ”En hel by med invånare” finns med från 1984.
Nu ska jag börja bläddra igenom vad som finns där.
Gissar att Vimes utgåt från den versionen och att ni som har annat yrkesjox är sus.

Eftersom Octa var först ut och vi förutsätter att han ljuger (for the sake of argument), hur fick han ens för sig att de valbara yrkena fanns bland olika DoD-yrken, tänker du?
Alltså, antog du att hela diskussionen om att yrkena skulle komma från DoD bara uppstått i ett vakuum, eller vad?

Obs, @fjodorsenuba har just nu för få röster för att bli utröstad med supermajoritetsreglerna.
Hm, ja trist. En röst till behövs.

KOM IHÅG ATT ANVÄNDA ER STRIDSHANDLING TILL ATT FÖRSVARA ER SJÄLVA, förslagsvis i skymningen (om ni inte kommer på nåt finurligare själva).

latMamman!
Jag har hållit landet i rullning hela dagen medan ni andra suttit med benen på skrivbordet och spelat varulvsspel!
Jag lär ha skrivit fler poster än dig och framför allt har jag skrivit bättre sådana. Basta!

Det här är också en bra poäng. Varför ha med paladin som yrke istället för krigare? Det låter jättepåhittat.
Varför ha med krigarmunk istället för vanlig munk, eller krigare?
Nu är jag part i målet, men jag tycker det verkar lite virrigt om ifall jag blir anklagad för att ha ett yrke från fel bok eller att jag hittat på mitt yrke.

Jag kan inte bemöta det mer än att jag har det yrke jag har, men det är ett konstigt case att påstå att ulvarna satte sig och bestämde sig för att gemensamt plocka ljug-yrken från krigarboken. Om mitt yrke är udda så är det vad det är, jag har ingen koll på dod själv eftersom det var töntigt när jag var tonåring och mina barn ratade dod23 efter två försök, så det är hela min erfarenhet av spelet :)

Back