Varulv [UTKANTRE] - R1

Samma här, hans röst ligger på Vimes?
Det är dock klassiskt Fjodor. Eller att han röstar på sig själv😇

@Fjodor kom in och ge oss något matnyttigt om du är bybo. Vad tänker du om spelet, vem vill du rösta på om du inte får välja dig själv eller SL?

Samma här, hans röst ligger på Vimes?

Och alla hans inlögg handlar typ om att han ska bada i blod och mörda alla på marknadsplatsen.

Som att han försöker bli utröstad.

Känns som sagt som en märklig solofraktion.

Godafton! Har skummat igenom men inte vågat kommentera än för då får jag Hägern efter mig. 😅

Röst: @fjodorsenuba

Du kanske är bybo, om du var scum varför skulle du då vara så aggressiv, men du hjälper inte byn genom att inte förklara dig. Och du hindrar handelsmannen (mig) från att gå till Marknadsplatsen.

Hur menar du att jag skulle reagera mer än att säga att Krigarmunk ich Paladin låter som d3f, byäldste som solo-d4f och Urinvånarna som sannolika ulvar?

Jag kan inte reagera mer än att sätta färg på samtliga spelare.

Och jag förstår resonemanget om att man väljer nåt obskyrt för att slippa motclaim, i detta fallet tycler jag dock det pekar med all önskvärd tydlighet mot att munk/paladin fått alibiroller. Rätt dåliga alibiroller också.
Varför skulle det vara en alibiroll? Som sagt, Utkante finns inte i -91.

Så varifrån kom den där idén @Big Mama
Den idén har kommit från min fritänkande hjärna. Så här tidigt i spel tycker jag att alla vilda teorier ska upp på bordet. En idé hos en bybo kan leda en annan bybo vidare i tanken osv.

Var har du fått idén från att det finns scumfraktioner? SL har inte skrivit något om detta. Jag är med på att det hör till grundreglerna och vi får svaret efter första natten om någon mördats. Det är kul att tänka lite utanför boxen Basse. 🔲

Finns det en poäng i att vi inte röstar ut någon?

Som det är nu åker väl ingen? Minst 6 röster behövs för att skicka en annan spelare.

Varför skulle det vara en alibiroll? Som sagt, Utkante finns inte i -91.
Jag tror vi pratar föebi varandra.

Yrkena är uppenbarligen från DoD -91.

Det är uppenbarligen yrken feån 91 och en plats från FLDOD.

Jag förstår inte din sista fråga men tror som sagt att vi pratar om olika saker.

Att få yrkena att passa in med FLDOD är slöseri med tid. 5/11 fick du själv in men då hade du bytt namn på tre av de fem.

Här kör vi med kraftigt modifierade sanningar alltså.
FL dod:
Bard
Hantverkare (Smed/Stradh?)
Jägare
Krigare
Lärd (Lärd man/Brynolf)
Magiker (Impetigo)
Nasare (Handelsman/BM)
Riddare (Sidd)
Sjöfarare
Tjuv

Alltså passar du och Sidd in som DTF/äventyrare även under FLDOD och det här absurda motståndet är bara konstigt. Jag har inte skrivit något i sten, det är ni som försöker få det att ltåa som att jag gjort något annat än lagt fram en teori. Att två spelare skulle få yrken från en (av MÅNGA) splatbook till -91 låter helt befängt. Varför inga andra böcker? Varför ens använda en bok? Det finns gott om outnyttjade yrken kvar även i -91, inte ens krigare har liksom valts (eller bard, helare, munk (men KRIGARMUNK, ja that makes sense), sjöfarare, tjuv, utbygdsjägare). Ah, just det. För att en ulv kan inte outa krigare så här, för sannolikheten är JÄTTESTOR att få ett motclaim då. Men krigarmunk eller paladin? Not so much.

Att du INTE reagerar på yrkena mer säger också ganska mycket.
Du har en poäng någonstans här.

Har du en lista över i vilken ordning folk outat?

Det har inte så mycket med Stradhs förmågas braighet att göra, som det faktum att vi tydligt har fyra bybor som ansvarar för varje del av Utkante och det vore ganska konstig design om någon av oss tillhörde annan fraktion. Så jag spelar med occams fraktionstillhörighet i bakhuvudet och ser Stradh, Basse och BM som gröna tillsammans med mig. Och då ser jag en fördel i att försöka få igång smedjan.

Vi har en o-outad spelare.
Vi har 4 spelare som ganska uppenbart hör till Utkante.
Vi har 2–4 spelare som har eller inte har för byn tveksamma yrken baserat på var i DoD de kommer från.
Vi har 2–3 spelare som har eller inte har tveksamma yrken som inte har något alls med DoD att göra.
Vi har 3–4 spelare som tycks vara smutsiga ÄVENTYRARE snarare en invånare i Utkante.
Vi har ett par safebets som ser väääääldigt mycket ut som kvalificerade ulvchansningar på något som borde gå hem, som en SL borde ha valt något annat för.
Vi har tre mer eller mindre kristalliserade fraktioner outade bland yrkena som jag kan se. Och jag kan utan problem få ihop flera konstellationer som passar yrkena perfekt för de tre fraktionerna gällande hur många medlemmar de har.

Så om inte Vimes medvetet designat spelet extremt asymmetriskt vet jag inte varför jag skulle jaga signaler på andra ställen än de uppenbara jag ser framför mig, tills något säger annorlunda?
Snyggt Anthrox, jag skulle just sätta mig och lista detta. Jag tror vi är något på spåret här.

Jag listar också oss som är ledare för varje plats på kartan som gröna (Ant, BM, Stratt, Basse).
Jag har en viktigt fråga som jag vill ha svar på:
@Anthrox, var det felstavat i ditt PM Världshusvärd istället för Värdshusvärd?
@StradhLestat. Finns en grov felstavning eller fel ord i ditt PM.
@Basenanji. Finns ett fel i ditt PM?

Jag fattar att en ulv nu kan säga "Javisst" till detta men jag vill i alla fall ha det på bordet om det kan vara ytterligare en likhet oss emellan.

Finns det en poäng i att vi inte röstar ut någon?

Som det är nu åker väl ingen? Minst 6 röster behövs för att skicka en annan spelare.
Spelet är helt klart upplagt för att vi kan låta bli att rösta. Men då blir det ju desto mer mord, relativt sett.

Då har @Brynolf rätt. Någon måste flytta in samtidigt som mig inatt om jag skla kunna buffa denne i R2.
Jag är för att chansa lite och lita på vår nykomling.
KOm till smedjan inatt @Yenniz, så kan jag permanent buffa dig i R2 då.
Men alltså du har en förmåga som du tycker är såpass bra att vi ska anpassa all förflyttningsstrategi efter den och du har inte kollat upp hur den faktiskt interagerar med reglerna förrän nu? Med en timme kvar till deadline?

Och @Brynolf har en identisk förmåga? Utan dina begränsningar?

Röst: @StradhLestat

Jag tror vi pratar föebi varandra.

Yrkena är uppenbarligen från DoD -91.

Det är uppenbarligen yrken feån 91 och en plats från FLDOD.

Jag förstår inte din sista fråga men tror som sagt att vi pratar om olika saker.

Att få yrkena att passa in med FLDOD är slöseri med tid. 5/11 fick du själv in men då hade du bytt namn på tre av de fem.
Alltså, yrkena passar inte in till fullo på något eftersom värdshusvärd, präst etc inte är valbara yrken. Och du kan inte säga att yrkena "uppenbarligen" är från -91 eftersom du inte vet vilka yrken som är i spel, bara vilka yrken som sagts i tråden.
Alltså, du sa ju själv nyss att du såg DTF i Octa och Häger, då finns det ju liksom inget alls som säger att de faktiskt har de yrkena, bara att de själva har påstått att de har de yrkena. Här försöker du befästa ett narrativ som ganska sannolikt förstärker scumfraktionernas påhittade yrken, trots att du själv sagt att du tror de är DTF. Det mejkar ju ingen som helst sense. Du kan ju inte säga att någon är skum och sen säga att de talar sanning om sitt yrke.

Rödast i min bok av yrkesoutning blev @fjodorsenuba

Sen kommer två orange gäng: Det ena är Urinvånarna och det andra är @Octagonal och @Hägerstrand

Grönast blev i fallande ordning:
@Brynolf
@Sidd
@Yenniz

@Sysp deltog inte alls. Han och Fjodor är mina favoriter för hängning denna rundan.

Sen ser jag att en värld med byäldste är möjlig men då vill jag nog ha mer info om vad blodtörstige Fjodor gastar om på marknadsplatsen innan jag köper den.
Min byäldsteförmåga buffar alla som är på marknadsplatsen. Ond som god :P

Jaha, snart slut på rundan och min röst gör liten nytta på Big Mama.

Av Fjodor och Anthrox framstår den förste som mest kontroversiell.

Back