Varulv [UTKANTRE] - R1

Balsy att gå ut i R1 och peka ut 7 ondingar.

Tror du på detta själv?

Njaä, det är ju helt baserat på yrken.

Kan ju vara som @Hägerstrand sa att alla är slumpade i både yrke och fraktion.

Men jag tror mer på Octa och Hägern som d3f än på att Urinånarna är ulvar.

Och mest tror jag på Fjodde som solo-d4f. Det förklarar en hel del.

Det är ju lite det här som är en grej som pekar på ulvar imo.
Utkante är inte DoD -91. Alltså borde det vara Ligans DoD som ligger till grund för SLs beslut, inte -91. Och lite det som gör att jag känner att vissa har försökt pricka in sig fel. Och ett göttigt kaninhål att gräva ner sig och dimma i under dagen.
Inget av mitt, Basses, Stradhs och BMs yrken är ett egentligt DoD-yrke, utan passar bara bra in i Utkante.
Lärd man heter bara Lärd, och därom går det att tvista hur mycket som helst ifall det är rätt eller inte.
Lönnmördare är inte ett yrke där.
Paladin är inte ett yrke alls i DoD. Speciellt inte en ledsen paladin.
Byäldste är knappt ens ett yrke.
Krigarmunk är inte ett yrke.
Riddare och magiker är yrken. Men också äventyrare, varpå min teori om att DTF är ÄVENTYRARE började formas.

Det finns en längre analys med lite andra grejer jag kollat upp med det också, men måste dra iväg en sväng först.
Men nu försöker du skohorna in yrkena i ett annat sammanhang, när det redan (nästan) perfekt passar in i DoD91(plus handböcker), plus de fyra utkante-yrkena. Varför då?

Det är ju lite det här som är en grej som pekar på ulvar imo.
Utkante är inte DoD -91. Alltså borde det vara Ligans DoD som ligger till grund för SLs beslut, inte -91. Och lite det som gör att jag känner att vissa har försökt pricka in sig fel. Och ett göttigt kaninhål att gräva ner sig och dimma i under dagen.
Inget av mitt, Basses, Stradhs och BMs yrken är ett egentligt DoD-yrke, utan passar bara bra in i Utkante.
Lärd man heter bara Lärd, och därom går det att tvista hur mycket som helst ifall det är rätt eller inte.
Riddare och magiker är yrken. Men också äventyrare, varpå min teori om att DTF är ÄVENTYRARE började formas.

Det finns en längre analys med lite andra grejer jag kollat upp med det också, men måste dra iväg en sväng först.

Som sagt DoD -91. Inte så sannolikt att ALLA i ”äventyrargänget” skulle råka välja fel upplaga av spelet va?

Paladin och krigarmunk är yrken i DoD -91 men till skillnad från övriga äventyrargänget finns de inte i grundreglerna.

Men nu försöker du skohorna in yrkena i ett annat sammanhang, när det redan (nästan) perfekt passar in i DoD91(plus handböcker), plus de fyra utkante-yrkena. Varför då?
För att det inte finns någon anledning att tro att DoD -91 har något med saken att göra, eftersom dess existens bygger på ulvars alibiyrken. Då blir det ju liksom en självuppfyllande profetia. När du tagit bort alla som ljuger om sina yrken kommer -91an liksom inte alls passa bra längre.

Ska jag förstå det rätt att jag och övriga i citatet räknas som äventyrare och därmed DTF, alltså? Sex äventyrare?

För att det inte finns någon anledning att tro att DoD -91 har något med saken att göra, eftersom dess existens bygger på ulvars alibiyrken. Då blir det ju liksom en självuppfyllande profetia. När du tagit bort alla som ljuger om sina yrken kommer -91an liksom inte alls passa bra längre.

Din Occham är helt off i dag.

Du tror alltså stt det är mer sannolikt att alla i äventyrargänget utom riddaren (?) tillsammans i gruppchat eller var och en på egen kammare beslutat sig för att outa yrken feån dod91 än att yrkena helt enkelt är hämtade från dod91 (vilket de uppenbarligen är)?

Ska jag förstå det rätt att jag och övriga i citatet räknas som äventyrare och därmed DTF, alltså? Sex äventyrare?
Nä, du är bybo (”äventyrargänget”).

Lönnmördaren finns i dod91:s grundregler

”Om det går som DoD -91 och kvackar som DoD -91, då är det DoD -91”

- Occham

Det där låter mindre troligt än att det helt enkelt är dod91 som är mallen. Varför skulle Ligans Dod vara mer trolig än tex Chronopia eller den där dåliga med manulven Huld som springer mot sig?

De som uttrycker ”lämna mitt område i fred” får nog kamma sig och tänka om.

Än så länge är 50% av kartan förbjuden zon om man bryr sig om sånt så det kan ni fetglömma @StradhLestat och @fjodorsenuba

Om ni vill få igenom nåt sånt behöver ni förklara varför det gynnar byn.
Jag har förklarat. upprepade gånger. Och orkar fan inte skriva samma saker igen.
När smedjan är upp and running, så kan jag buffa besökare permanant med vapen eller rustning. Det är kortversionen.

såg att det var Anthrox inlägg och inte mitt du frågade om @Yenniz

I Anthrox värld kan du nog sorteras som D3f, vet inte. Anthrox vill sortera enligt DoD24 även fast knappt en enda låter sig sorteras så.

Antjrox är ”konspiration 91”, han förnekar hela utgåvan.

Gällande "ALLA SKA STÅ STILLA".
Det var stratyeginb som tillämpades i förra utkante.... och det blev lite spelförstörande. (allt slutade i oavgjort) Jag är ÖVERTYGAD om att Vimes skapat regelfunktioner/förmågor som gör det till en skitdålig strategi för byn.

Jag har förklarat. upprepade gånger. Och orkar fan inte skriva samma saker igen.
När smedjan är upp and running, så kan jag buffa besökare permanant med vapen eller rustning. Det är kortversionen.
Ok, jag kan också buffa. Varför behöver du alonetime för att sätta upp? Det behöver inte jag. Hur stora buffar ger du egentligen?

Din Occham är helt off i dag.

Du tror alltså stt det är mer sannolikt att alla i äventyrargänget utom riddaren (?) tillsammans i gruppchat eller var och en på egen kammare beslutat sig för att outa yrken feån dod91 än att yrkena helt enkelt är hämtade från dod91 (vilket de uppenbarligen är)?
Det finns tre spel att ta hänsyn till, och "generell fantasy", och jag har inte sagt att alla är där, jag har sagt att jag lutar åt det hållet och att det är där vi ska ringa in alla. Och ja, det känns hyfsat sannolikt att det är ett gäng som samlat alibin i splatbooks och försökt styra tråden mot att det är -91 som gäller. Det finns många anomalier.
Jag tror som sagt att byn är 6 personer, inte 4. Det kräver att någon mer är bybo. Brynolf känns sannolik där från yrke allena. Annars är det lite hugget som stucket hur en ser ppåå det.

Su behöver inte förklara igen.

Du säger att du kan bygga vapen. Ibland även rustningar. Du kan ge bort det du bygger.

Sannolikheten är hög att du är scum så jag tycker inte att du ska få smida nåt alls. Än mindre blockera en hel zon.

Det där låter mindre troligt än att det helt enkelt är dod91 som är mallen. Varför skulle Ligans Dod vara mer trolig än tex Chronopia eller den där dåliga med manulven Huld som springer mot sig?
UTKANTE

Back