Varulv [UTKANTRE] - R1

Om byn är med på att du ska buffas, så kan jag smida vapen eller rustning till dig, efter runda ett. MEN som sagt, då vill jag att byn är med på VEM som ska buffas
Hur fläskiga bonusar kan du ge folk i din episka smedja?

Hur fläskiga bonusar kan du ge folk i din episka smedja?
Här blir jag osäker på om exakt siffra ger värdefull info till scummen? Här vågar jag just nu inte specificera. Då vet heller inte scummen hir mycket bonus en spelare fått, jag tror det finns ett värde i det.
Jag antar att spelaren som "buffats" får nya stats i ett PM från @Vimes

Och vad får dig att tro att den titeln skulle vara så outhärdligt bra för busfraktionerna så att det var nåt att dribbla om.

Om det nu vore så att vi får till en dublett så är väl det strålande då det känns osannolikt och därmed har vi då nog pingat in ett bus.

Känns mest som att du ville vänta ut fler svar så det inte skulle riskera bli nån dublett din lilla sussis😇
Jag tolkar min förmåga som viktig att hålla dold. Sedan är det irriterande hur den kan komma fler fraktioner tillgodo.

Just nu är jag lite handlingsförlamad/överväldigad av det här spelet. Det ÄR kul @Vimes men jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig an spelet. Så för att ni ska kunna läsa mig, det här är några lösa tankar. Ta dem för vad de är.

@Big Mama s idé om att det är ett ”alla mot alla-spel” är lurigt. I min hjärna läser hon spelet utifrån sin fraktions perspektiv och då är det lätt att utgå från att alla andra tillhör små scumfraktioner.

@Sidd är påfrestande med sitt ”din lilla sussis”. Ja, jag har information jag inte vill dela, fair enough? Du får stå ut med okunskapen. Dreva i stället!

@fjodorsenuba är däremot mycket skum: bredbent hotar han folk på marknadsplatsen. Alla förstår väl att byn vinner på att ingen bybo dör i onödan? Även om någon får loot?

Jag tycker att vi borde diskutera varför Vimes skapar ett spel med majoritetsvinst i röstningar. Varför är det så viktigt? Antagligen för att vi har många, mindre scumfraktioner.

Vimes hade aldrig skapat ett spel där vi bybor hade kunnat identifiera ulvar bara genom dåliga yrkesoutningar.

Stackars @Yenniz 😅 Välkommen till ett helt crazy hörn av internet.

Jag får ok vibbar av @StradhLestat och hoppas vid gud att @Hägerstrand är bybo.

Tempelklippan är en safe spot för prästen, slösa inga nattmord på mig. Utsikten är stärkande!

Tycker att alla nog kan stå kvar där de är om man inte vet att det är farligt av någon anledning.

Jag tolkar min förmåga som viktig att hålla dold. Sedan är det irriterande hur den kan komma fler fraktioner tillgodo.
Kan så vara👍
Blir bara inte så många grönpoäng till er sista eftersläntare i det här med titlar.
Förstås ingen som påstått att du eller nån annan ska spilla bönorna om förmågans innehåll vilket bara kan hjälpa bus.
Varför slingra sig å förhala sin prästtitel😂
Jag fattar inget som skulle vara så farligt - led din flock till frälsning nu istället😇

Jag tycker att vi borde diskutera varför Vimes skapar ett spel med majoritetsvinst i röstningar. Varför är det så viktigt? Antagligen för att vi har många, mindre scumfraktioner.
Kör bil men ja det här är intressant. Fnula vidare!

Kan det inte bara vara så enkelt att det ska "krävas" att två fraktioner måste gå ihop för att kunna rösta ut någon. Om alla outade fraktion nu exv så hade det varit ulvar mot demoner mot bybor (eller hur fraktionerna nu ser ut) och med nuvarande regler hade vi då inte kunnat rösta ut någon alls, eftersom ingen fraktion har majoritet. Lite som en parlamentarisk demokrati liksom.

Kan det inte bara vara så enkelt att det ska "krävas" att två fraktioner måste gå ihop för att kunna rösta ut någon. Om alla outade fraktion nu exv så hade det varit ulvar mot demoner mot bybor (eller hur fraktionerna nu ser ut) och med nuvarande regler hade vi då inte kunnat rösta ut någon alls, eftersom ingen fraktion har majoritet. Lite som en parlamentarisk demokrati liksom.
Men det talar ju isf för att vi snarare är 4-4-4 än 8-3-1.

Men det talar ju isf för att vi snarare är 4-4-4 än 8-3-1.
Ja, jag tror det kan vara kraftigt skevt i förhållandena mellan fraktioner. Kanske inte 4-4-4 direkt, men likväl är det nog minst 6 scummisar i spel.

Back