Varulv [USCSS Wrnu] Runda 2

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Vad fan!

Vilken jäkla avslutning på rundan.

Impetigo verkar ha blockerat undersökningen (avsiktligt eller oavsiktligt) och sen kastat sig in i kryostasen. Är inte riktigt säker på hans motiv. Var det save yourselves eller har han ett annat motiv för det? Verkar lite märkligt att bara ha motivet "hamna i kryostasen".

Enligt fluffet i PMet så satte eldkastaren en massa grejer i brand och därefter utrymde vi, jag antar att det är anledningen till att vi inte kan vara i maskinrummet den här rundan. Xenomorfen poppade ut ur Empiricus så antingen var han infekterad från början eller så har han blivit infekterad från förra rundan och då är väl Basse väldigt misstänkt, följt av de andra som var själva: Stövelkatten och Sidd.
Xenomorfen är inte död, den smet upp i ventilationen ute i korridoren vilket @Xyas borde kunna bekräfta om han stod och tittade in (den borde ju ha passerat honom på vägen kan man tycka).

Så, vi behöver verkligen ladda om eldkastaren, och vi behöver skicka iväg folk i kryostasen innan vi får slut på tid. Vi förlorar ju garanterat en dag den här gången.

Jag vill väldigt gärna bara slänga Basse framför grillen direkt eftersom han delade rum med Empi men samtidigt, är det inte lite orimligt att de exploderar rundan efter de blivit infekterade, då har vi ju alltså bara en enda runda att hitta en infekterad innan de poppar och ska vi då även hinna operera ut den? Det låter omöjligt eftersom jag tolkar det som en runda är undersöka och en runda är operera. Jag är nästan mer inne på att han blivit infekterad innan, då känns det mer rimligt att vi ska kunna hitta något.

Jag såg även en face hugger hoppa ner från taket samtidigt som Empiricus exploderade. Jag kan inte bekräftade att Hellzon dödade den men han eldade mot den iaf innan vi fick springa för livet.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
SL information: uppdaterat första inlägget med lista på spelare som är kvar denna runda med notering på vad som hänt med de övriga.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Det stämmer det Martin säger att Xenomorphen sprang ut i korridoren och upp i en ventilationstrumma.
Det är två olika saker det har med Xenomorph som burstar ut ur Empi och Facehugger som gömmer sig.
Det fattade jag inte först.
Vi har en xenomorph som begav sig mot korridoren.
Det gömde sig en Facehugger bland syreprylarna alltså efter vi fixat syre och det betyder att den hamnade där under natten.
Antingen av egen maskin eller att nån av oss som var i rummet placerade ut den där när denne hade sovvakten.
Jag måste utgå ifrån att nån av de i mitt rum kan vara sabotör som lägger ut facehuggern.
Jag har inte sett det men den borde kommit dit under natten Efter att vi kommit till rummet.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Vad menar du med att ”En chestburster gömmer sig någonstans nu”?
////
Jag uppfattar situationen som att Hellzon dödade det lilla monstret som kom ut ur Empi och försökte gömma sig.
Det stämmer det Martin säger att Xenomorphen sprang ut i korridoren och upp i en ventilationstrumma.
Ja hur ska du ha det egentligen?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Hellzon har ju inte förmodligen avvärjt något anfall eftersom Empi är död, om det inte är så att vi har mutipla xenomorf-anfall per runda vilket känns lite hårt faktiskt. En chestburster gömmer ju sig någonstans nu, men jag är mer skeptisk till den där facehuggern som Sidd såg.
Empi dog ju inte av en xenomorfattack utan av infektion (står numera i startinlägget också). Om vi ska tro gott om lirarna i maskinrummet så har Helliz avvärjt en attack (som, iom facehugger) hade lett till att en av dem blivit smittad.

Eftersom vi kan vinna individuellt tror jag vanliga betänkligheter runt balans och "det verkar hårt" kan kastas ut genom luftslussen. Det finns ju inte ens någon by som det kan "vara hårt" mot.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
En stor skillnad mot vanligt ät alltså att annars vill alla vara kvar i spel så länge som möjligt.
Men denna gång vill folk hamna i Kryostas å klara sig och ejlängre vara med i spel.
Stämmer det?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Eftersom vi kan vinna individuellt tror jag vanliga betänkligheter runt balans och "det verkar hårt" kan kastas ut genom luftslussen. Det finns ju inte ens någon by som det kan "vara hårt" mot.
Jamendåså! 🙂

Kryostas: @Xyas
Undersöka: -
Eldkastare: @Xyas
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag antar alltså att majoriteten vinner på att samarbeta och neutralisera hoten i skeppet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Men Impetigo gjorde säkert klokt i att se till att hamna i frysboxen förra rundan. Synd att vi inte kan skjuta in hans kryo-podd i någon närbelägen stjärna bara...
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jag antar alltså att majoriteten vinner på att samarbeta och neutralisera hoten i skeppet.
Hot som vi inte har en aning om vilka de är eller hur de fungerar, eller ens hur vi neutraliserar dem 😥
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Problemet är väl att om alla gör så, så kommer ingen frysas ner och vi alla dör :)
Vore ju cool upplägg av fjodor om han hittat en ny variant av Varulsspel. Jag har fortfarande lite svårt att greppa konceptet att försöka få sig själv ur spel så fort som möjligt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Men Impetigo gjorde säkert klokt i att se till att hamna i frysboxen förra rundan. Synd att vi inte kan skjuta in hans kryo-podd i någon närbelägen stjärna bara...
Om han var frisk ska vi väl bara vara nöjda.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Om han var frisk ska vi väl bara vara nöjda.
Va? Nej. Vi ska bara vara nöjda om han var en sabotör som inte ville bli nedfryst. Annars är det ju bara han själv som har anledning att vara nöjd.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Hot som vi inte har en aning om vilka de är eller hur de fungerar, eller ens hur vi neutraliserar dem 😥
Nä, det är ju ett jäkla fäktande i mörkret. Men jag tror fortfarande att vi vill frysa ner scum. Det känns som det enda rimliga sättet att spela spelet jag kan komma på. Är det fel vetefasen faktiskt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
...men vem har sagt att det ska vara lätt?

Jag tänker att kryostasandet måste vara bra för byn:

-Vi bybor kan "rädda oss" till säker plats
-Vi kan stoppa scummisar från att sabotera och infektera.

Frågan är väl vad vi borde prioritera u?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
...men vem har sagt att det ska vara lätt?

Jag tänker att kryostasandet måste vara bra för byn:

-Vi bybor kan "rädda oss" till säker plats
-Vi kan stoppa scummisar från att sabotera och infektera.

Frågan är väl vad vi borde prioritera u?
Jag har svårt att se hur vi kan vinna på att "rädda oss". Den enskilda individen kan förstås vinna på det, men jag tror att vi som grupp inte vinner på att frysa ner bybor. Rimligtvis är väl spelet så konstruerat att det inte bara är för oss att frysa ner oss och vinna allihop. Jag tror vi måste tänka som grupp för att maximera antalet bybor som faktiskt överlever.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Sannerligen!

Det här är prioriterat:

Har vi multipla xenomorfattacker?
Hur funkar eldkastaren?
Vad skyddade Hellzon?
Hur bidrog Sidd till Hellzons manöver?

Jag börjar tvivla på Hellzon+Sidd och byter röst:

Kryostas: @Vimes

Vimes och Martin3 ser i det här läget minst komprometterande ut. Hellzon litar jag inte på i nuläget.
Det står klart och tydligt att eldkastaren endast skyddar bäraren mot xenomorfattack.

Med det sagt så är det ju inte omöjligt att sabotörerna kan använda den för att sabotera rum, vilket känns som en rimlig sabotageförmåga.

Men, @Basenanji, vad gjorde du med ventilationen?
 
Top