Varulv [USCSS Wrnu] Runda 1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Infektion förresten är kanske en helt felaktig ide när jag tänker efter? Nog mer troligt att xenomorfen slumpas till olika rum och attackerar någon där.

Jag försöker få rätsida på den beryktade eldkastarens funktion och nu inser jag att om team ulv vet vem som har den - verkar det störtknäppt att de väljer vem som ska nattmördas/infekteras.
Jag har ju typ bara en timme kvar så jag är gärna med då.

Vad menar du med felaktig ide med infektion?
Menar du att det inte finns nån skummis som kan göra (aktivt val) så andra passagerare blir infekterade?
Du kanske har rätt.
Xenomorphen sprider smittan med sina attacker?
Kanske fjodor har tänkt ut nåt sånt.
Tror inte jag sett det i filmerna, alla som möter monstret strimlas väl i blodiga mindre delar.
Kan nog vara så att fjodor inte följer filmmanus notoriskt.

Dock blir vi väl i så fall varse om attacken och nog himla misstänksamma ang överlevare och skickar dessa till undersökning bums.

Vad du menar om eldkastaren och infekteras förstår jag inte.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Infektion förresten är kanske en helt felaktig ide när jag tänker efter? Nog mer troligt att xenomorfen slumpas till olika rum och attackerar någon där.

Jag försöker få rätsida på den beryktade eldkastarens funktion och nu inser jag att om team ulv vet vem som har den - verkar det störtknäppt att de väljer vem som ska nattmördas/infekteras.
Yeps, jag är inne på att infektionen är något som sker helt mekaniskt. Men att detektion är något som sabotörerna möjligen har en edge i.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Okej. Jag tycker fortfarande Yesterday-gate är lite spännande, men ingen annan verkar tycka det, och Sidd känns engagerad och villig att försöka göra ett bra spel för kollektivet.

Basse tycker jag dabbade sig i inledningen. Men det är ju inte första gången jag går igång på att Basse spelar på ett sätt jag tycker är "fel".

Jag hakar på Katt-tåget. Caset är att han claimar ensam plats sist av alla. Kan vara en lögn (men fan vet!)

Kryostas: @Stövelkatten
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Yeps, jag är inne på att infektionen är något som sker helt mekaniskt. Men att detektion är något som sabotörerna möjligen har en edge i.
Mekaniskt hur? Förklara nu när du ”är inne på det”.
Detektion betyder i det här fallet?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Jag hakar på Katt-tåget. Caset är att han claimar ensam plats sist av alla. Kan vara en lögn (men fan vet!)
[/USER]
Jag kan omöjligen värja mig mot det där påståendet då det är sant. Känns som en lite svag anklagelse för att komma från dig.
Men tja, jag förlorar ju inget personligen på att frysas ner så go ahead, så vitt jag vet är jag inte infekterad.

Mina egna röster lägger jag så här just nu:

Kryostas: -
Undersöka: @Sidd
Eldkastare: @Hellzon
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Altså, jag kanske ska sluta tolka Sidd som röd jämnt och ständigt men för mig är det alltid svårt med Sidd. Det är något i ditt betendemönster som jag inte kan släppa. Jag skulle iaf sova marginellt bättre om vi kan undersöka Sidd och sen skicka honom till kryostasen.

Alla verkar vilja skicka stövelkatten direkt till kryostasen, jag har inget direkt emot det men inte heller något direkt för det. Mitt enda case är att jag inte är jättesugen på att skicka ner någon som varit själv, i det här fallet Sidd och stövelkatten.

Hellzon var med mig i maskinrummet och det är väl inte en dum placering av eldkastaren, tar syret slut är det slut helt enkelt.

Kryostas: -
Undersökning: @Sidd
Eldkastare: @Hellzon
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Borde jag stanna kvar i maskinrummet för att Hellzon inte ska bli själv eller är det bar jag som är rädd för att vara själv?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Mekaniskt hur? Förklara nu när du ”är inne på det”.
Detektion betyder i det här fallet?
Som jag skrev tidigare:

Mekaniskt som att det är något som sker utanför spelares agerande. Om du kikar på vilka steg som ingår i nattfasen så ser du att det sista är "Scenario aktiviteter sker". Det är ju såklart inte bekräftat vad det kan vara, men jag tror att xenomorfen och infektionen hanteras där.

Detektion i det här fallet betyder att jag tror att sabotörerna kan se vilka som är infekterade utan att gå till labbet.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Borde jag stanna kvar i maskinrummet för att Hellzon inte ska bli själv eller är det bar jag som är rädd för att vara själv?
Jag tror inte att det är någon fara med att stå själv (rent spelmekaniskt). Sen misstankemässigt är det ju en annan sak tydligen, haha.
Spelet blir liksom för "enkelt" om man kan undvika xenomorfen/annat dåligt genom att stå i grupp.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Som jag skrev tidigare:

Mekaniskt som att det är något som sker utanför spelares agerande. Om du kikar på vilka steg som ingår i nattfasen så ser du att det sista är "Scenario aktiviteter sker". Det är ju såklart inte bekräftat vad det kan vara, men jag tror att xenomorfen och infektionen hanteras där.

Detektion i det här fallet betyder att jag tror att sabotörerna kan se vilka som är infekterade utan att gå till labbet.
Jag försöker förstå så att jag fattar hur det hänger ihop.
Du tror allstå att infektionen sker utan sabotörers påverkan MEN de kan se status på folk.
Kan så vara.
Hur kom du fram till det?
Jag ser inga indikationer på dessa saker.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Jag försöker förstå så att jag fattar hur det hänger ihop.
Du tror allstå att infektionen sker utan sabotörers påverkan MEN de kan se status på folk.
Kan så vara.
Hur kom du fram till det?
Jag ser inga indikationer på dessa saker.
Ja, alltså jag gissar bara utifrån det som stod i texten i R0 och vad som skulle funka spelmekaniskt. Jag har ingen information som bekräftar eller falsifierar det här.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag tror inte att det är någon fara med att stå själv (rent spelmekaniskt). Sen misstankemässigt är det ju en annan sak tydligen, haha.
Spelet blir liksom för "enkelt" om man kan undvika xenomorfen/annat dåligt genom att stå i grupp.
Jag tror inte heller grupphäng skyddar så värst bra mot Xenomorphen.
Men grupphäng skyddar väl mot att ensamnisse gör bus i fred.


Fick bara en annan ide: kanske sabotörer kan typ locka Xenomorphen till attack mot nått rum eller till att Xenomorphen lägger ut nåt infektionsegg i nått rum?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Jag tror inte heller grupphäng skyddar så värst bra mot Xenomorphen.
Men grupphäng skyddar väl mot att ensamnisse gör bus i fred.


Fick bara en annan ide: kanske sabotörer kan typ locka Xenomorphen till attack mot nått rum eller till att Xenomorphen lägger ut nåt infektionsegg i nått rum?
Jag tror det var Vimes som var inne på idéen att sabotörerna behöver hämta ägg i något av de röda rummen och sen plantera ut dem. Det skulle kunna funka spelmekaniskt, särskilt tillsammans med undersökningsmekaniken.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag tar en rejäl grogg och går å letar upp varma kläder då.
1652121926514.jpeg

Hoppas @fjodorsenuba fixat en isdrömmarnas värld tråd där man kan tjatta av sig lite med Xenomrpher och sabotörer
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Borde jag stanna kvar i maskinrummet för att Hellzon inte ska bli själv eller är det bar jag som är rädd för att vara själv?
Jag tror att det är av godo att inte ha ensamma spelare i nåt rum om det kan undvikas.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Är det nån som har koll på röstläget? Spelar väl noll roll i denna rundan men i kommande rundor kan det ju vara bra att ha koll.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nån borde gå till labbet tänkte jag skriva och kom på att jag glömt att skicka in förflyttning…

Jag går till labbet!
 
Top