Varulv [USCSS Wrnu] Runda 1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Say what now? Du har detta bekräftat?

Hur? Var? När?

Och har du sagt att du har det bekräftat tidigare?
Efter diskussion med fjodor.
Jag ställde lite frågor till SL om att det stämmer att jag kan vinna om jag kryostasas frisk eller infekterad.
Hans svar var ok om att det gör jag OM nu inte nån annan har vinstvillkor att kryostasa infekterade
För mig är det tydligt besked.
Därav har jag landat i att vi inte ska kryostasa nån infekterad vilket jag argumenterat för I flera poster.
Ok?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej, första dagen snart slut. Jag tänker att det här ett ansöka unikt och svårt spel, där vi egentligen kämpar för oss själva - men kan vinna tillsammans. Klurigt!

Sidd verkar skum, men jag kan nog ändå tro honom. Empi vill rikta blickarna mot mig och jag börjar undra om han har smittat mig? Vore skönt att få ur världen. Eldkastaren vill jag nog att någon pålitlig håller i och Hellzon är väl ett ganska bra val. Martin har kastat anklagelser åt mitt håll, men annars hållit sig tyst. Är Empi och Martin på lag?

Vimes gör mig alltid nervös, men har ett ganska förnuftigt spel hittills.

Sedan har vi en grupp jag har dålig koll på: Impetigo, Stövelkatten och sist men inte minst Xyas som inte skrivit ett ord hittills.

Jag vill inte kryostasa någon ännu, fö vi vet för lite just nu. Däremot vore det bra att undersöka mig så vi kan fokusera på scum i fortsättningen. Vi vinner mest på att slippa fundera på om jag är scum eller ej.

Undersöka: @Basenanji
Eldkastare: @Hellzon
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Efter diskussion med fjodor.
Jag ställde lite frågor till SL om att det stämmer att jag kan vinna om jag kryostasas frisk eller infekterad.
Hans svar var ok om att det gör jag OM nu inte nån annan har vinstvillkor att kryostasa infekterade
För mig är det tydligt besked.
Därav har jag landat i att vi inte ska kryostasa nån infekterad vilket jag argumenterat för I flera poster.
Ok?
Alright!

Det här är alltså superviktig information i och med att det bekräftar de spekulationer vi gjort om speldesignen utifrån Alien-fluffet.

Det är lite märkligt att du inte varit tydlig med att du mer eller mindre fått bekräftelse från SL att det finns en fraktion som vinner på att frysa ner infekterade när vi spekulerat om det i tråden. Varför har du inte skrivit "Hörrni, ni kan sluta spekulera. Jag har fått det bekräftat av SL, såhär gick det till ... " ?

Att var smygig och hemlig med information som gynnar oss är inte direkt byboigt ...

Å andra sidan har jag svårt att se att du, tillhöre du fraktionen som vinner på frysta xenomorf-embryon, skulle ha något att vinna på att gå ut med den här infon. Så du lär vara vanlig besättningsmedlem. (Eller så är du någon annan scum-fraktion. Men det känns inte så troligt just nu.)

Kryostas: ingen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Kryostas: @Stövelkatten

Nu fryser vi in Jonesy!

Såhär: Stöveln har inte gjort mycket väsen av sig, och hans position under natten bekräftas inte av någon. Som bybo är det rimligt att uppehålla sig i korridoren, men det är lite frapperande att Stöveln claimar plats sist och då hamnar på den enda platsen där det inte är någon annan. Om vi tänker oss hen infekterande sabotör kan han ju varit i lastutrymmena och hämtat ägg eller med någon smygförmåga varit osedd i ett rum och kastat en facehugger i ansiktet på någon.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Kommandobryggan: Vimes (2: Impetigo), Impetigo (2)
Labbet: Sidd (0)
Korridorerna: Stövelkatten (0)
Förrådet: Basenanji (0), Empiricus (1: Basenanji)
Maskinrummet: Hellzon (1), Martin3 (1: Hellzon)

@Xyas får gärna komma in i matchen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Å andra sidan... Basse.

Från hans första inlägg:

Jag har tagit mig till förrådet och tänkte att det var bra av två anledningar: 1 jag kan fylla på eldkastaren och 2 jag gissar att jag blir ensam där, vilket känns skönt eftersom så många av de här spelen har inneburit att ulvarna bara kan mörda lokalt.
1) Nu kanske inte Basse läst startinlägget på samma sätt som jag, men visst behöver eldkastaren vara fyllas på när den har använts? Vad är då poängen med att gå till förrådet som första förflyttning?
2) Det är lite märkligt att Basse skriver om att han gissar att han blir själv där: han borde veta, när ovanstående skrivs, att han inte var själv i förrådet. Jag noterade att Basse inte claimade sällis i förrådet och han skriver om sällskap först efter att Empiricus bekräftat att han och Basse varit där och efter att jag hävdat att Basse inte claimat sällskap.

Så:

Kryostas: @Basenanji
Undersöka: @Empiricus
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Alright!

Det här är alltså superviktig information i och med att det bekräftar de spekulationer vi gjort om speldesignen utifrån Alien-fluffet.

Det är lite märkligt att du inte varit tydlig med att du mer eller mindre fått bekräftelse från SL att det finns en fraktion som vinner på att frysa ner infekterade när vi spekulerat om det i tråden. Varför har du inte skrivit "Hörrni, ni kan sluta spekulera. Jag har fått det bekräftat av SL, såhär gick det till ... " ?

Att var smygig och hemlig med information som gynnar oss är inte direkt byboigt ...

Å andra sidan har jag svårt att se att du, tillhöre du fraktionen som vinner på frysta xenomorf-embryon, skulle ha något att vinna på att gå ut med den här infon. Så du lär vara vanlig besättningsmedlem. (Eller så är du någon annan scum-fraktion. Men det känns inte så troligt just nu.)

Kryostas: ingen
För det första så tänker man inte på att skriva allt man får nys om och det som man får extra av SL är ju lite av en gråzon.
Sedan så tycker jag att jag fört fram det här hela tiden, jag har inte smygit med nåt, kolla mina poster.
Vidare så har spelet precis börjat och vissa har knappt deltagit så det är överlag väldigt lösa boliner på allt.
Jag vill inte missa en chans att kryostasa scumisar men @Vimes varför så het på avtryckaren att random slänga folk i frysen?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Sedan så tycker jag att jag fört fram det här hela tiden, jag har inte smygit med nåt, kolla mina poster.
Absolut är du tidigt framme med tanken. Men då har scenariot redan nämnts av andra i tråden. När fick du detta bekräftat av SL?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Hallå hallå, nu gick det ganska fort va? Är jag misstänkt för att jag har en gissning om spelupplägget utifrån Alien-filmerna?

Nä, det där var en slapp anklagelse! Kom med nåt bättre.
Som jag sa, jag har inte stenkoll på alien och för mig var det inte information jag kommer ihåg vare sig från den film jag sett eller spelupplägget. sonika var den största möjligheten kvar att du fått informationen någon annanstans ifrån, tex ett roll-PM från SL. Dock verkar ju alla andra kunna bekräfta att det är vanligt förekommande i alien-filmer med mystiska företagsforskare som smyger ner infekterade i kryostaser så jag släpper det spåret men det var min initiala reaktion.

Nu verkar ju även Sidd ha fått det påstått bekräftat från SL så det är väl sanning numera, förutsatt att inte Sidd hittar på förstås men det verkar väl ballsy.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Byn vinner på att sammarbeta i stort.
Var ska vi placera oss under kommande natt?
Vi borde vara starkare tillsammmans mot monstret och jag är helst i samma rum som eldkastaren.
Förrädaren som kanske kan göra så andra blir infekterade vill nog jobba ostört.
Jag vill vara i samma lokal som andra så jag överlever längre.
Maskinrummet ger längre spel med syrefix.
Är det ok på att vi sammlas tillsammans i Maskinrummet?👍
Den vi undersökt (och därmed grönad) placerar vi i Krystas nästa kväll.
Det är väl en fungerande plan.
Visst: Alienmonstret kommer säkert anfalla (och vi kommer taförluster) och förrädaren kommer försöka göra nåt klurigt men har ni nån bättre plan?
Vi får till en vinst på detta sätt utifrån mina vinstkriterier på lyckat uppdrag.
Har nån av er andra vinstkrav och lösningar så upp på bordet med dem👍
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Kryostas: @Stövelkatten

Nu fryser vi in Jonesy!

Såhär: Stöveln har inte gjort mycket väsen av sig, och hans position under natten bekräftas inte av någon. Som bybo är det rimligt att uppehålla sig i korridoren, men det är lite frapperande att Stöveln claimar plats sist och då hamnar på den enda platsen där det inte är någon annan. Om vi tänker oss hen infekterande sabotör kan han ju varit i lastutrymmena och hämtat ägg eller med någon smygförmåga varit osedd i ett rum och kastat en facehugger i ansiktet på någon.
Kör i vind! Jag har inget att förlora på att bli kryostasad om jag förstått upplägget eller ja, jag får ju inte vara med och spela mer men det är en annan sak.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Som jag sa, jag har inte stenkoll på alien och för mig var det inte information jag kommer ihåg vare sig från den film jag sett eller spelupplägget. sonika var den största möjligheten kvar att du fått informationen någon annanstans ifrån, tex ett roll-PM från SL. Dock verkar ju alla andra kunna bekräfta att det är vanligt förekommande i alien-filmer med mystiska företagsforskare som smyger ner infekterade i kryostaser så jag släpper det spåret men det var min initiala reaktion.

Nu verkar ju även Sidd ha fått det påstått bekräftat från SL så det är väl sanning numera, förutsatt att inte Sidd hittar på förstås men det verkar väl ballsy.
Vi vet än så länge inget fastställt om infekterade eller ej men utifrån tematoch regelmekaniken med att operera i Labbet så utgår jag ifrån att vi kommer behöva använda Labbet för att inte förlora.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Kör i vind! Jag har inget att förlora på att bli kryostasad om jag förstått upplägget eller ja, jag får ju inte vara med och spela mer men det är en annan sak.
Så du bryr dig inte heller om utifall i frysernersjuka eller ej?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Hur funkar infektion?

Vi har turnerat hur infektionsmekaniken fungerar lite fram och tillbaka. En sak slog mig:

i filmerna sker ju infektion via facehuggers från ägg. Scenariot att en sabotör vill slänga facehuggers i ansiktet på folk är ju inte riktigt kosher sett till fluffet. Vad tror ni om detta då: sabotören har ägg i lastutrymmet, hen hämtar de där, och placerar ut dem i olika rum, besättningsmedlemmar som hamnar i ett ägg-rum kan bli infekterade. Det innebär i så fall att smitta kan ske även när besättningsmedlemmar är ensamma.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Yesterday 09:43 (söndag morgon)
Å andra sidan är det liiiiiiiiiiiite lustigt att du å ena sidan citerar ("yesterday") och å andra sidan inte gör det (hade det varit ett citat hade det varit "Yesterday at 09:43" (min kurs.)). Vad hände här?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Så du bryr dig inte heller om utifall i frysernersjuka eller ej?
Det gör jag naturligtvis. Men i och med att jag vet att jag inte är infekterad (även om ni inte vet det) så är det problemfritt att frysa in kattrackarn.
I alla andra fall tycker jag att nedfrysning ska föregås av undersökning (och troligen även bevakning, dvs att någon bör vara med den personen?)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Å andra sidan är det liiiiiiiiiiiite lustigt att du å ena sidan citerar ("yesterday") och å andra sidan inte gör det (hade det varit ett citat hade det varit "Yesterday at 09:43" (min kurs.)). Vad hände här?
? Jag kopierade inte. Jag skrev själv.
Vart tvungen att gå tillbaka 3 ggr för att skriva rätt tid.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Det gör jag naturligtvis. Men i och med att jag vet att jag inte är infekterad (även om ni inte vet det) så är det problemfritt att frysa in kattrackarn.
I alla andra fall tycker jag att nedfrysning ska föregås av undersökning (och troligen även bevakning, dvs att någon bör vara med den personen?)
Hur vet du det?
Att du inte är infekterad.
Precis samma missar som de gör i filmerna.
 
Top