Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Nej, det var det inte. Men här är den:
  1. Basenanji (åker i frysen denna runda)
  2. Martin3 (ska sprättas upp i natt! gå till labbet! Empiricus får göra operationen för han är infekterad)
  3. Andersson
  4. Empiricus
  5. Vimes
  6. Genesis (kvävd till döds. Nästa gång vill jag att vi kväver någon som är FÖRE mig i kön. Ok?)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Jag och Andersson blir väl tvugna att följa med Sidd med eldkastaren!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Snart kommer Rasmus kunna nappa flera av oss.

Vi skulle sparat de infekterade till sist.

Men nej nej, det skulle vara rättvist 🦄⭐🤩✨ *handhjärta* istället för RIMLIGT
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Vem var i Mother? Varför funkar inte morsan? Vad har du gjort?
Okej, de bra nyheterna först: Stolarna i Mother är var himla sköna.
Men, även om jag lyckades fixa ventilationen för natten och därigenom också uppenbarligen råka ta livet av Genesis (förlåt) så blev rummet trashat av Xenomorphen som kom ner via ventilationen. Stolarna blev också förstörda, tyvärr. Jag har inte sovit en blund och skall kolla om jag har några byxuttag kvar på skeppets klädautomat.
Så det verkar som om samma sak gäller som vid förra spelet - om xenomorphen går till ett rum där det bara finns infekterade så trashas rummet. Jag antar alltså att jag är infekterad, annars hade jag nog dött.

-Var Alien och hälsade på hos Mother?
- Varför började du och Genesis fixa med fjodorsenuba i scannern?
1 - Se ovan.
2 - Antagligen för att vi använde @fjodorsenuba som blankröst för att inte råka rösta in nån annan

@Empiricus vad hände inne hos Mother? Varför är rummet trasigt?
⬆

@Martin3 gå till labbet!

@Empiricus gå till labbet och sätt kniven i Martin!
Håller planen nu då? Basse kommer kunna röstas ut, sedan opererar jag Martin3 och så kommer RasmusL och käkar upp honom? Nästa runda opererar nån av er mig och så kommer RasmusL och käkar upp mig? Det känns ju lite som att vi snarare borde ge eldkastaren till den som skall opereras och så får resten välja själva vars de skall gå utan att gå till lab och utan att skriva det i tråden så inte RasmusL kan ninjadödsmörda?

Eller tänker jag fel? Vi har 3 dagar med syre, så vi behöver inte fylla på syre varje dag utan kan vara lite flexibla
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Eller är grejen nu att vi sadlar om från rymdtruckers för W-Y till någon typ av välgörenhet som matar frigående Xenomorpher? :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Okej, de bra nyheterna först: Stolarna i Mother är var himla sköna.
Men, även om jag lyckades fixa ventilationen för natten och därigenom också uppenbarligen råka ta livet av Genesis (förlåt) så blev rummet trashat av Xenomorphen som kom ner via ventilationen. Stolarna blev också förstörda, tyvärr. Jag har inte sovit en blund och skall kolla om jag har några byxuttag kvar på skeppets klädautomat.
Så det verkar som om samma sak gäller som vid förra spelet - om xenomorphen går till ett rum där det bara finns infekterade så trashas rummet. Jag antar alltså att jag är infekterad, annars hade jag nog dött.


1 - Se ovan.
2 - Antagligen för att vi använde @fjodorsenuba som blankröst för att inte råka rösta in nån annan


⬆



Håller planen nu då? Basse kommer kunna röstas ut, sedan opererar jag Martin3 och så kommer RasmusL och käkar upp honom? Nästa runda opererar nån av er mig och så kommer RasmusL och käkar upp mig? Det känns ju lite som att vi snarare borde ge eldkastaren till den som skall opereras och så får resten välja själva vars de skall gå utan att gå till lab och utan att skriva det i tråden så inte RasmusL kan ninjadödsmörda?

Eller tänker jag fel? Vi har 3 dagar med syre, så vi behöver inte fylla på syre varje dag utan kan vara lite flexibla
Det kan var så. Men läget är ju nu att du och Martin är gravida, så ni kommer inte bli käkade. Men därefter får vi kanske fundera på hur vi gör. Nästa runda är Mother online igen dock.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det kan var så. Men läget är ju nu att du och Martin är gravida, så ni kommer inte bli käkade. Men därefter får vi kanske fundera på hur vi gör. Nästa runda är Mother online igen dock.
Alltså, jag är på på att operera Martin3, men jag ser gärna då att Martin3 får eldkastaren så att vi har någon bekräftat grön att stasa ut nästa runda.
Om ni andra sprider ut er och inte skriver vars ni skall så kan ju Xeno-Rasmus få gissa lite istället för att kanske kunna få en gratis matbit i labbet
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Alltså, jag är på på att operera Martin3, men jag ser gärna då att Martin3 får eldkastaren så att vi har någon bekräftat grön att stasa ut nästa runda.
Om ni andra sprider ut er och inte skriver vars ni skall så kan ju Xeno-Rasmus få gissa lite istället för att kanske kunna få en gratis matbit i labbet
Ni är båda infekterade?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Ni är båda infekterade?
Men rumsaktiviteter sker före scenarioaktiviteter? Eller tänker jag fel som tänker på Xenomorphen som scenarioaktiviteter och operationen som rumsaktivitet?
Nattrundan
Utförs i följande ordning:

- Besättningsmedlem sätts i kryostas på nödskeppet
- Rumsaktiviteter utförs
- Scenario aktiviteter sker
Om så är fallet så kommer jag väl operera Martin3, Martin3 är därför inte längre infekterad. Om RasmusL då kommer till labbet så kommer ju Martin3 väl att ätas upp? Det är så jag tänker iallafall.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Alltså, teorin är väl att det är Rasmus som sköter Älgen? Tänker att det inte borde vara en scenariosktivitet isf
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag kunde ju stänga av ventilationen innan RasmusL försökte mörda mig i natt och istället trashade rummet, så det skedde definitivt efter att rummets egenskap aktiverades.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag förstår hur du tänker Empi. Kanske blir svårt att undersöka lastrum 2 utan eldkastaren men det vore ännu tråkigare att bli köttfärs direkt efter att jag blivit renad.
 
Top