Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Jag kommer sätta Recca och Genesis långt före dig 🙂

Genesis lär vara oinfekterad men kan väl också anses grön. @Basenanji jag har för mig att vi inte kunde bli infekterade som skummisar så Genesis lär väl bli klargrön iom Sidds story (om inte Genesis, Sidd och Recca är skummisarna)?
Hade nån tittat in så skulle det vara bekräftat att operationen genomfördes som den skulle.

Högst osannolikt att jag och Genesis skulle vara bus som tidigt denna runda skriver om vad som händer och chansa på att ingen av de osynkade korridorstrykarna skulle kika på vad som hände i Operationsrummet.

Ni borde kunna räkna mig och Genesis som gröna och friska denna runda också.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Om det inte är nån annan som haft mardrömmar så bör nån gröna sig genom att vara snäll och operera Martin denna runda.

@Genesis : har du fått nån info om utifall du kan bli infekterad igen en gång till?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Hade nån tittat in så skulle det vara bekräftat att operationen genomfördes som den skulle.

Högst osannolikt att jag och Genesis skulle vara bus som tidigt denna runda skriver om vad som händer och chansa på att ingen av de osynkade korridorstrykarna skulle kika på vad som hände i Operationsrummet.

Ni borde kunna räkna mig och Genesis som gröna och friska denna runda också.
Ja och nej va. Gröna vet jag inte, men det verkar (utifrån ditt resonemang ovan) som att ni har gjort det ni säger ni har gjort i labbet, även om ingen fluktade på just er. (och det är klart det är lite grönande).

Grejen är ju att vi inte vet så mycket om vad vi har att hantera här.

Just nu är väl det mest sannolika att våra fiender infekterar oss med älg-bebisar, eftersom det verkar troligt att det är det android-Recca gjort.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Så, Recca i frysen och så får vi hoppas att vi slipper fler befruktningar. Sedan kommer väl antagligen Rasmus smyga runt och käka upp oss en och en, men vi bör hinna få ganska många till nödskeppet!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
@Recca får gärna claima "god android" för övrigt. Så det inte blir för straight forward det här. Är du Bishop eller Ash?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag var i scannerrummet och recca är android, det var exakt det jag var förra gången. Hon är skummis och kan inte bli infekterad så skicka henne i Kryostasen.

Kryostas: @Recca
På riktigt?

Det kan ju förklara varför jag inte blev smittad som de andra isåfall. Jag hade ingen aning om att jag var android. Är det möjligt att Fjodor har filurat det så att jag är som en miller i spelet?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ok tänk men vi har förrädar-andrioden Recca som är prio att få stopp på denna runda genom att sätta i frysboxen för omprogramering vid hemkomst.
Mhm, men så står det inte i mitt roll-pm. Och var det någon som tittade in som såg att jag spred facehuggers? Så då var det alltså ren slump att jag var i mässen där det råkade dimpa ned facehuggers.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,723
Location
Göteborg
@Genesis : har du fått nån info om utifall du kan bli infekterad igen en gång till?
Har inte fått någon info om detta. Har inte ens fått info om att jag var smittad från början, eller att jag är renopererad nu. Bara att jag har väldigt ont i bröstet.

I förra spelet när du blev opererad låg ju parasiten i en glasburk efteråt. Men denna gång exploderade du den med vakumpumpen. Jag vill inte vara otacksam, men jag är ju lite orolig för att du ska ha fejkat operationen och att jag fortfarande är smittad …
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Har inte fått någon info om detta. Har inte ens fått info om att jag var smittad från början, eller att jag är renopererad nu. Bara att jag har väldigt ont i bröstet.

I förra spelet när du blev opererad låg ju parasiten i en glasburk efteråt. Men denna gång exploderade du den med vakumpumpen. Jag vill inte vara otacksam, men jag är ju lite orolig för att du ska ha fejkat operationen och att jag fortfarande är smittad …
Hmm ja jag förstår.

Fasiken va uselt att inte nån kikade från korridoren. Dock fortfarande osannolikt att jag skulle chansa med min historia och riskera att bli avslöjad.
Korridorfolket behöver synka sig mer!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Har inte fått någon info om detta. Har inte ens fått info om att jag var smittad från början, eller att jag är renopererad nu. Bara att jag har väldigt ont i bröstet.

I förra spelet när du blev opererad låg ju parasiten i en glasburk efteråt. Men denna gång exploderade du den med vakumpumpen. Jag vill inte vara otacksam, men jag är ju lite orolig för att du ska ha fejkat operationen och att jag fortfarande är smittad …
Har du blivit av med mardrömmarna?

Gäller alla andra också: nån med mardrömmar?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,723
Location
Göteborg
Kryostas: @Recca
Undersöka: @Genesis
Eldkastare: @Empiricus

Okej, kan kännas lite udda att jag röstar på mig själv för undersökning direkt efter att jag opererats, men här är resonemanget: Min mest misstänkte just nu, efter Recca, är Sidd. Det gör ont i hjärtat att kasta skit på min räddare och välgörare, men:

  • Jag är lite misstänksam över att han vakumsprängde parasiten så att när jag vaknade så fanns ingen sådan att se. I förra spelet när Sidd opererades så låg parasiten i en glasburk efteråt.
  • Jag blir också lite misstänksam av detta:
Undersöka: @Martin3

Vore bra att kolla upp status på 2:an som outade mardröm.
Detta kom väldigt sent, när Recca såg ut att bli undersökt, men det var inte helt givet. Försökte Sidd rädda sin kumpan från att bli skannad? Att skanna mig blir ett sätt att kolla om Sidd är smittospridare. Vi har inget sätt att få reda på om någon är grön.

Jag kan komma att ändra mig framöver, men just nu vill jag nog skanna mig själv för att sia Sidd.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Kryostas: @Recca
Undersöka: @Genesis
Eldkastare: @Empiricus

Okej, kan kännas lite udda att jag röstar på mig själv för undersökning direkt efter att jag opererats, men här är resonemanget: Min mest misstänkte just nu, efter Recca, är Sidd. Det gör ont i hjärtat att kasta skit på min räddare och välgörare, men:

  • Jag är lite misstänksam över att han vakumsprängde parasiten så att när jag vaknade så fanns ingen sådan att se. I förra spelet när Sidd opererades så låg parasiten i en glasburk efteråt.
  • Jag blir också lite misstänksam av detta:


Detta kom väldigt sent, när Recca såg ut att bli undersökt, men det var inte helt givet. Försökte Sidd rädda sin kumpan från att bli skannad? Att skanna mig blir ett sätt att kolla om Sidd är smittospridare. Vi har inget sätt att få reda på om någon är grön.

Jag kan komma att ändra mig framöver, men just nu vill jag nog skanna mig själv för att sia Sidd.
Jag satt i snöstorm 6 tim å körde bil Götet-Sthlm igår och hade verkligen ingen koll på vad alla röstat.
Slängde in en snabb när jag såg att jag inte röstat tror jag.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,723
Location
Göteborg
Finns säkert något bättre sätt att åskådliggöra detta på, men här är snabbt uppritat en tabell över alla möjliga smittovägar, förutsatt att det funkar som i förra spelet, alltså att smittaren smittar någon i samma rum om hen inte är ensam, annars slumpmässig person om hen är ensam. Ska alltså läsas "Vem kan ha smittat Genesis i R1? Jo Stövlis, (eftersom han var ensam och kan ha smittat vem som helst), Martin, Recca, Rasmus och KK (eftersom de befann sig i samma rum)".

R1R2
@VimesStövelkatten, AnderssonImpetigo, Basenanji, Empiricus, Andersson
@ReccaStövelkatten, Genesis, Martin, KK, RasmusMartin, KK, Empiricus, Andersson
@GenesisStövelkatten, Martin, Recca, KK, RasmusSidd, Empiricus, Andersson
@BasenanjiStövelkatten, Sidd, Impetigo, EmpiricusImpetigo, Vimes, Empiricus, Andersson
@Stövelkatten(Fryst)
@Martin3Stövelkatten, Genesis, Recca, KK, RasmusRecca, KK, Empiricus, Andersson
@SiddStövelkatten, Basenanji, Impetigo, EmpiricusGenesis, Empiricus, Andersson
@ImpetigoStövelkatten, Sidd, Basenanji, EmpiricusVimes, Basenanji, Empiricus, Andersson
@Konrad KonvaljStövelkatten, Genesis, Martin, Recca, RasmusMartin, Recca, Empiricus, Andersson
@RasmusLStövelkatten, Genesis, Martin, Recca, KK(Xeno)
@EmpiricusStövelkatten, Sidd, Impetigo, BasenanjiAndersson
@AnderssonStövelkatten, VimesEmpiricus
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,723
Location
Göteborg
Korrektion: Basse, Sidd, Impetigo och Empiricus kan inte ha smittats av Stövelkatten, eftersom lufttrummorna var stängda.

R1R2
@VimesStövelkatten, AnderssonImpetigo, Basenanji, Empiricus, Andersson
@ReccaStövelkatten, Genesis, Martin, KK, RasmusMartin, KK, Empiricus, Andersson
@GenesisStövelkatten, Martin, Recca, KK, RasmusSidd, Empiricus, Andersson
@BasenanjiSidd, Impetigo, EmpiricusImpetigo, Vimes, Empiricus, Andersson
@Stövelkatten(Fryst)
@Martin3Stövelkatten, Genesis, Recca, KK, RasmusRecca, KK, Empiricus, Andersson
@SiddBasenanji, Impetigo, EmpiricusGenesis, Empiricus, Andersson
@ImpetigoSidd, Basenanji, EmpiricusVimes, Basenanji, Empiricus, Andersson
@Konrad KonvaljStövelkatten, Genesis, Martin, Recca, RasmusMartin, Recca, Empiricus, Andersson
@RasmusLStövelkatten, Genesis, Martin, Recca, KK(Xeno)
@EmpiricusSidd, Impetigo, BasenanjiAndersson
@AnderssonStövelkatten, VimesEmpiricus
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ja och nej va. Gröna vet jag inte, men det verkar (utifrån ditt resonemang ovan) som att ni har gjort det ni säger ni har gjort i labbet, även om ingen fluktade på just er. (och det är klart det är lite grönande).

Grejen är ju att vi inte vet så mycket om vad vi har att hantera här.

Just nu är väl det mest sannolika att våra fiender infekterar oss med älg-bebisar, eftersom det verkar troligt att det är det android-Recca gjort.
I förra spelet fick jag som android inte infektera. Jag förlorade också om jag blev scannad. Så det troliga är att det är reccas kumpan somkör ner facehuggers i halsen på oss, via lufttrumman, ni fattar…

Jag tror på att någon annan än Sidd ska operera mig, Recca ska ut genom luftslu… Kryostasen och vi kan absolut scanna Genesis om vi tycker det är en god idé. Eldkastaren kommer det alltid vara slagsmål om, jag bryr mig nog inte jättemycket så länge vi inte ger den till en uppenbart röd.

@Basenanji förra spelet hade du bara en facehugger att släppa ut väl? Så det lär väl redan vara gjort. Eller tror vi buset fått fler den här gången?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Korrektion: Basse, Sidd, Impetigo och Empiricus kan inte ha smittats av Stövelkatten, eftersom lufttrummorna var stängda.

R1R2
@VimesStövelkatten, AnderssonImpetigo, Basenanji, Empiricus, Andersson
@ReccaStövelkatten, Genesis, Martin, KK, RasmusMartin, KK, Empiricus, Andersson
@GenesisStövelkatten, Martin, Recca, KK, RasmusSidd, Empiricus, Andersson
@BasenanjiSidd, Impetigo, EmpiricusImpetigo, Vimes, Empiricus, Andersson
@Stövelkatten(Fryst)
@Martin3Stövelkatten, Genesis, Recca, KK, RasmusRecca, KK, Empiricus, Andersson
@SiddBasenanji, Impetigo, EmpiricusGenesis, Empiricus, Andersson
@ImpetigoSidd, Basenanji, EmpiricusVimes, Basenanji, Empiricus, Andersson
@Konrad KonvaljStövelkatten, Genesis, Martin, Recca, RasmusMartin, Recca, Empiricus, Andersson
@RasmusLStövelkatten, Genesis, Martin, Recca, KK(Xeno)
@EmpiricusSidd, Impetigo, BasenanjiAndersson
@AnderssonStövelkatten, VimesEmpiricus
Jag är rätt säker på att smittan INTE smittades via kontakt utan av den facehugger som han släppte ut i lufttrumman på ett ställe och den dök sen ner i ett annat rum utan hans inblandning.
 
Top