Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 2

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Rummen på USCSS OHSHT:
Varje natt måste du välja att uppehålla dig i något av följande rum via PM:

1. Labbet, man kan operera en infekterad till frisk, max en per kväll (kräver att en opererar och en opereras).
2. Scanner, här kommer den som undersöks uppehålla sig men kan inte göra något.
3. Korridorerna, får välja ett rum som de kan titta in i och se vilka som är där under natten
4. Förrådet, fylla på eldkastaren.
5. Maskinrummet, förlänga syret med ytterligare en dag, max en dag per kväll.
6. Mother, huvuddatorn, kan stänga ett rums lufttrummor, max ett rum per kväll. Gäller bara en runda. Det innebär att man säkrar ett rum från xenomorphattack via lufttrummorna. Korridorerna går ej att stänga. Alla som är i rummet skickar vilket rum de vill säkra i PM:et. Det med flest röster kommer stängas, vid lika händer inget.
7. Mässen, ger en extra röst nästa omröstning (inom en valfri kategori). Anges med x2 efter namnet. (exempel: Kryostas: @fjodorsenuba x2)

Övriga rum och nödskeppet kan ni ej vara i.

Ni kommer får olika information beroende på vilka rum ni befunnit er under natten.
Om ni inte skickar in något så kommer det slumpas vilket rum ni går till.


Röstning:
Röster skrivs så här (gärna på egen rad eller post för extra tydlighet):

Kryostas: @fjodorsenuba
Undersöka: @fjodorsenuba
Eldkastare: @fjodorsenuba

Vid oavgjort på kryostas och scanning så kommer de inte ske. Vid oavgjort med eldkastaren behåller den som senast hade den.

Regler:
1: Ni får inte prata om spelet utanför speltråden om inte era roller specificerar att det är tillåtet
2: Ni får inte redigera/radera inlägg
3: Bara röster som skrivs enligt ovan kommer att räknas.
4: Blir det oavgjort i röstantal (per omröstningsområde) så går ingen i kryostas eller scannas inte och den som senast hade eldkastaren behåller den
5: Det är inte OK att använda innehållet i Roll-PM för att försöka exploatera systemet.

Eldkastaren
Skyddar bäraren från en xenomorph attack och måste därefter laddas om i förrådet.

Nattrundan
Utförs i följande ordning:

- Besättningsmedlem sätts i kryostas på nödskeppet
- Rumsaktiviteter utförs
- Scenario aktiviteter sker

@Vimes
@Recca
@Genesis
@Basenanji
@Stövelkatten I nödskeppet
@Martin3
@Sidd
@Impetigo
@Konrad Konvalj
@RasmusL Saknad
@Empiricus
@Andersson

Runda 2
Runda 2 börjar måndag morgon (ca 07.00) och pågår till tisdag kväll 21.00.
Runda 3 börjar onsdag morgon (ej exakt specificerat) och pågår till torsdag kväll 21.00.

Först sätter ni @Stövelkatten i säkerhet i nödskeppet. Han ser väldigt nöjd ut att få krypa in och sova i kryopodden.
@Recca följer frivilligt med till scannern och sätter sig i den. Hon tar ett djupt andetag innan hon lägger sig ner i den innan alla går iväg för att fixa med sin nattliga sysslor. @Empiricus tar emot eldkastaren från @Basenanji.
Mother ropar ut genom högtalarsystemet "Tryckstabilisering på automation, störningar upptäckta. Korrigerar lufttryck genom utjämning. Nödskeppet återtrycksätts om 23 timmar."

När ni samlas i mässen på morgonen så saknar ni @RasmusL.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Eh, okej … så någon som fick reda på resultatet av Reccas skanning? Måste man vara där för att få reda på det? Det hade inte jag fattat.

När det gäller mig själv så blev jag opererad och har jävligt ont i bröstkorgen. Kan dock inte se någon parasit i glasburk eller så. @Sidd , vakna! Hittade du någon älg i min mage?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Nån som vet något om Rasmus? Ligger han bröstsprängd någonstans eller har han blivit Älg-nappad?

(D.v.s. har vi en runtsmygande xenomorf också, utöver eventuella ansiktskramare?)

Jag var i korridoren för övrigt. Tillsammans med två andra.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag var i scannerrummet och recca är android, det var exakt det jag var förra gången. Hon är skummis och kan inte bli infekterad så skicka henne i Kryostasen.

Kryostas: @Recca
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Hon bör heller inte infektera om förhållandena är likadana.

någon som vet var RasmusL uppehöll sig?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
@Konrad Konvalj kan bekräfta min historia om han nu vaknar till liv. Var det någon i korridoren som såg något?

Jag gissar att RasmusL nu är xenomorf och kommer börja sprätta upp oss.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Nån som vet något om Rasmus? Ligger han bröstsprängd någonstans eller har han blivit Älg-nappad?

(D.v.s. har vi en runtsmygande xenomorf också, utöver eventuella ansiktskramare?)

Jag var i korridoren för övrigt. Tillsammans med två andra.
Såg du in i scanner-rummet och kan bekräfta vad jag sagt?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Eh, okej … så någon som fick reda på resultatet av Reccas skanning? Måste man vara där för att få reda på det? Det hade inte jag fattat.
Nej ni behöver inte vara där för att få informationen. Jag glömde dock skriva att scanningen är genomförd och att Recca inte var infekterad. Dock verkar hon vara android. (Blev lite väl stressigt i morse pga snöfallet och tidplanen höll ej.)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Mother ropar ut genom högtalarsystemet "Tryckstabilisering på automation, störningar upptäckta. Korrigerar lufttryck genom utjämning. Nödskeppet återtrycksätts om 23 timmar."
Någon som har en idé om vad det här kan betyda?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag gick med hjältemodiga steg till Labbet, drog på mig operationshandskarna för Opereration av Genesis.

Med vana fingrar hugger jag in på @Genesis buk och bröstkorg med cirkelsågen och laserskalpellen.
Där i hittar jag en outvecklad Xenomorph som jag avlägsnar och stoppar i ett glaskärl, sätter på vakumpumpen och det lilla monstret exploderar av tryckförlusten.
Ger sen Genesis smärtstillande och sover på britsen bredvid.
Vaknar säkert piggare än Genesis men det verkar lyckat.

Genesis hade skit i sig och den är nu förintad. 👍

”Eder kära rymdkamrat Sidd”
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Jag gick med hjältemodiga steg till Labbet, drog på mig operationshandskarna för Opereration av Genesis.

Med vana fingrar hugger jag in på @Genesis buk och bröstkorg med cirkelsågen och laserskalpellen.
Där i hittar jag en outvecklad Xenomorph som jag avlägsnar och stoppar i ett glaskärl, sätter på vakumpumpen och det lilla monstret exploderar av tryckförlusten.
Ger sen Genesis smärtstillande och sover på britsen bredvid.
Vaknar säkert piggare än Genesis men det verkar lyckat.

Genesis hade skit i sig och den är nu förintad. 👍

”Eder kära rymdkamrat Sidd”
Hjälte!

Känns som att @Martin3 ska till operationsbordet i natt, då.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag var i korridoren med Vimsan och Impetigo. Tittade in i scannerrummet där Recca, Martin och KK befann sig. Sedan hörde jag klockan från någonstans?

Kryostas: @Recca
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Det jobbiga här är ju såklart att om Sidd är skummis så kan han ju ha opererat bort en parasit ur mig och sedan stoppat in en ny … :gremeek:
 
Top