Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 2

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
Ny karta med Basses info. Impetigo var i korridoren, ännu oklart vem han spionerade på. Hoppas att någon var i maskinrummet!

1669017205402.png
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Någon som har en idé om vad det här kan betyda?
Jag tolkade det nog bara som fluff för att förklara varför nödskeppet bara kan ta en person per 24 h-period. Men det kanske är något annat?

Nån som har koll på syret?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Såg du in i scanner-rummet och kan bekräfta vad jag sagt?
Jag såg in i scannern och kan bekräfta att Recca, Martin och Konrad var där. Jag såg inte resultatet av scanningen.

I koridoren fanns Vimes och en till. Vi sov i skift. Jag drömde ingenting. Hörde ett metalliskt klonk som jag tolkar som ventilationen som stängdes i något rum. Ingenting annat.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Vimes @Basenanji

Jag skrev ju i r1 att jag skulle spana på scannern från korridoren. Missade ni det eller varför valde ni den spaningen? Hade ju varit bättre om ni spanat på andra rum är den spontana känslan…
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
Jag skrev ju i r1 att jag skulle spana på scannern från korridoren. Missade ni det eller varför valde ni den spaningen? Hade ju varit bättre om ni spanat på andra rum är den spontana känslan…
Min fetstil.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Kryostas: @Recca
Undersöka: @Konrad Konvalj
Eldkastare: @Impetigo

Jag tror att Konrad slumpats till scannern eller ger sken av att ha slumpats dit. Han kan vara grön eller röd, han kan vara afk eller fejka afk.

Martin bör opereras denna runda

Vi lär ha en rasmusxenomorph lös i vemtilationen och troligtvis en splattig rasmuskropp i förrådet (eller vart rasmus nu tänkte sig med sin plan att dö i ensamhet).
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,161
Location
Uppsala (Umeå)
Jag var ensam i Maskinrummet. Jag lyckades byta luftfilter så att vi fortfarande har tre dagar med syre. Inget konstigt har hänt under natten men jag noterade att ventilationen hade stängts.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,161
Location
Uppsala (Umeå)
Är inte ett alternativ att vi fryser ned mig? Jag har inte umgåtts med någon annan än Vimes, var i ett lufttätt rum inatt och har inte haft några drömmar så jag borde inte vara infekterad.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
Uppdaterad karta. Samtliga korridorstrykare trängdes runt skanner-dörren, alltså?

1669020486020.png
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Jag skrev ju i r1 att jag skulle spana på scannern från korridoren. Missade ni det eller varför valde ni den spaningen? Hade ju varit bättre om ni spanat på andra rum är den spontana känslan…
Det missade jag. Klantigt förstås, men å andra sidan kan vi konstatera att vi tre kan bekräfta varandras utsagor (men det hade ju varit bättre om någon av oss såg vad som hände med Rasmus till exempel).
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Är inte ett alternativ att vi fryser ned mig? Jag har inte umgåtts med någon annan än Vimes, var i ett lufttätt rum inatt och har inte haft några drömmar så jag borde inte vara infekterad.
Jag kommer sätta Recca och Genesis långt före dig 🙂

Genesis lär vara oinfekterad men kan väl också anses grön. @Basenanji jag har för mig att vi inte kunde bli infekterade som skummisar så Genesis lär väl bli klargrön iom Sidds story (om inte Genesis, Sidd och Recca är skummisarna)?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,651
Location
Oktoberlandet
Nån som vet något om Rasmus? Ligger han bröstsprängd någonstans eller har han blivit Älg-nappad?

(D.v.s. har vi en runtsmygande xenomorf också, utöver eventuella ansiktskramare?)

Jag var i korridoren för övrigt. Tillsammans med två andra.
Jag har ingen aning om vad som hänt med Rasmus men jag vill ha Eldkastaren nu.

Troligtvis har han dött och förvandlats till Xenomorph-monster som kommer anfalla oss för att skrapa ihop antal kills till sina vinstkriterier.
Ramus är DTF nu säkert, vi kommer nog få en monsterattack kommande natt.

@Vimes rösta den till mig så skyddar jag nått vettigt vi kommer överens om.

@fjodorsenuba fråga: kan den som har eldkastaren även använda rummets funktion?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,651
Location
Oktoberlandet
Är inte ett alternativ att vi fryser ned mig? Jag har inte umgåtts med någon annan än Vimes, var i ett lufttätt rum inatt och har inte haft några drömmar så jag borde inte vara infekterad.
Ok tänk men vi har förrädar-andrioden Recca som är prio att få stopp på denna runda genom att sätta i frysboxen för omprogramering vid hemkomst.
 
Top