Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Baserat på denna plan så röstar jag därmed:

Kryostas: @Recca
Undersöka: @Konrad Konvalj
Eldkastare: @Andersson
Asså @Genesis inte för att vara bromskloss men jag verkar ha tappat det tror jag.
Jag ska alltså följa med dig till Labbet och låta mig opereras för att ni ska lita på mig, att jag inte är en android eller?

Jag har grönat dig Genesis såklart och därmed litar jag på din goda vilja men med Impetigos förslag, Anderssons kommentarer och ditt bud så hänger jag inte med.

Jag vill inte berätta för Rasmus vilket rum jag går till Tex.

Men men jag gör som du föreslår om vi reder ut för ALLA hur de ska gå och agera så ingen RÅKAR ”missa” nåt.

Jag röstar som dig:

Kryostas: @Recca
Undersöka: @Konrad Konvalj
Eldkastare: @Andersson

Och går alltså till Labbet för Operation av dig Genesis👍

Känns sådär men jag har ju överlevt operation förr så fram med sågen. Jag börjar knapra smärtstillande redan nu (i köttvärlden också)

Snälla : red ut det för alla😇
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Men men jag gör som du föreslår om vi reder ut för ALLA hur de ska gå och agera så ingen RÅKAR ”missa” nåt.
Tack, Sidd. Är med på att det skrivits mycket. Impetigos redogörelse säger hur alla ska gå:

Klara för operation Genesis:

@Impetigo (går till maskinrummet och fixar syre)
@Andersson (går till mother och fixar ventilationen i antingen maskinrummet eller labbet)
@Genesis (går till labbet och opererar Sidd)

Väntar klartecken från:
@Sidd (gå till labbet)
@Martin3 (gå till Mother men gör ingenting där)
@Vimes (gå till maskinrummet och fixa syre)
@Basenanji (gå till maskinrummet och fixa syre)
@Empiricus (gå till maskinrummet och fixa syre)

@Recca har ju också lämnat klartecken, troligtvis blir det ju kryostas men det vettiga är väl att recca skickar till fjodde: ”gå till maskinrummet och fixa syre” om nåt skulle skita sig mes nedfrysningen.

@Konrad Konvalj får följa sitt hjärta (fast helst ”gå till maskinrummet och fixa syre” antar jag)
Vi riskerar lite genom att erkänna att vi går till labbet, det gör vi. Men:
  1. Xenomorfen har en gratis godbit i Skannern. Det är bara att gå dit och äta upp KK.
  2. Om xenomorfen inte gör det så kan den gå till oss eller till maskinrummet. 50/50.
  3. Om xenomorfen går till oss är det 50/50 att Andersson har skyddat oss genom att låsa lufttrummorna.
  4. Om lufttrummorna inte är låsta så är det 50/50 vem av oss som stryker med.
Så även om xenomorfen struntar i gratis-käket vi ger den i skannern så är det bara 1/8 risk att du (eller jag) blir älgmat.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ja @Recca hur ska du nu ha det med mardrömmar eller ej?

En liten spaning som jag inte riktigt kan släppa på dig är två poster från R1 om hur du beskriver hur du sovit och det här med drömmar.

Post R1:38 avslutar du med att du sovit som en stock. Inget om drömmar alls.
Post: R1: 106 formulerar du nu att du har haft drömmar som bara den men typ larviga med blommor och moln (kändes påklistrat.
Hade du glömt där senare i rundan att du först skrivit att du sovit som en stock och sen hittar på snälla drömmar?

Nu skriver du om drömmar igen men det är lite dribbel här eller hur.
Nä jag har aldrig sagt att jag haft drömmar. Det där hittar du på nu. Du får citera mig och visa vart jag sagt det.

För där du har citerat säger jag ju t.ex. att jag inte har haft några drömmar.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Uppdaterar Impetigos lista:

Klara för operationen:
@Impetigo (går till maskinrummet och fixar syre)
@Andersson (går till mother och fixar ventilationen i antingen maskinrummet eller labbet)
@Genesis (går till labbet och opererar Sidd)
@Sidd (går till labbet)
@Basenanji (går till maskinrummet och fixa syre)

Väntar klartecken från:
@Martin3 (gå till Mother men gör ingenting där)
@Vimes (gå till maskinrummet och fixa syre)
@Empiricus (gå till maskinrummet och fixa syre)

@Recca har ju också lämnat klartecken, troligtvis blir det ju kryostas men det vettiga är väl att recca skickar till fjodde: ”gå till maskinrummet och fixa syre” om nåt skulle skita sig mes nedfrysningen.

@Konrad Konvalj får följa sitt hjärta (fast helst ”gå till maskinrummet och fixa syre” antar jag)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag har influensa och tycker otroligt synd om mig själv. Alltså orkar jag inte riktigt tänka. Jag tror jag fattar grunddragen i Genesis plan, men har inte tillräckligt med tänkarkräm i tuben för att förstå/kritisera detaljerna. Vi kör.

Kryostas: @Recca
Undersöka: @Konrad Konvalj
Eldkastare: @Andersson


Och så går jag till maskinrummet och hänger med gänget där.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Alltså hörrni jag kom på en sak, androider kanske slutar fungera när de blir frysta. Är vi säkra på att min fysionomi inte bara går sönder? Kanske bättre om nån annan blir fryst.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Nä jag har aldrig sagt att jag haft drömmar. Det där hittar du på nu. Du får citera mig och visa vart jag sagt det.

För där du har citerat säger jag ju t.ex. att jag inte har haft några drömmar.
Kolla post 106 i R1. Citat: ”Öhh, N-nej jag drömde om, öhh, b-blommor och-och *svälj* moln!”
Vad fick du de formuleringarna ifrån då?
Verkar som att du försökte hitta på ”snälla” drömmar av nån anledning.
Inget konstigt med det. Fjodde lägger ju gladeligen in fluffluff vilket är kul och som även gör att vi misstar varandras iakttagelser lite ibland.

Det konstiga är att du först skriver att du sovit som en stock -inget om drömmar.
I den senare posten skriver du om drömgrejjer.
Och nu när du redovisar om dina drömmar så är det inget, nada igen.
Fram å tillbaka vad göller drömmar alltså.
Och just om folk har drömmar är lite av en grej denna gång som kan peka på infektion.
Systemfel i Roboten eller?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Kolla post 106 i R1. Citat: ”Öhh, N-nej jag drömde om, öhh, b-blommor och-och *svälj* moln!”
Vad fick du de formuleringarna ifrån då?
Verkar som att du försökte hitta på ”snälla” drömmar av nån anledning.
Inget konstigt med det. Fjodde lägger ju gladeligen in fluffluff vilket är kul och som även gör att vi misstar varandras iakttagelser lite ibland.

Det konstiga är att du först skriver att du sovit som en stock -inget om drömmar.
I den senare posten skriver du om drömgrejjer.
Och nu när du redovisar om dina drömmar så är det inget, nada igen.
Fram å tillbaka vad göller drömmar alltså.
Och just om folk har drömmar är lite av en grej denna gång som kan peka på infektion.
Systemfel i Roboten eller?
Det var på skoj som en kommentar till vad den tidigare skrev. Känns som du kastar sten i glashus nu med tanke på din humor i förra varulvsspelet, med ditt "biobunker är i spöktråden förresten, är inte det konstigt?" Du kan ju inte plötsligt ha förlorat din humor? Men det kanske blir så när man letar halmstrån som ulv.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Och för övrigt, hur söker man på post-nr? Jag ser att R1 har 16 sidor. Det går ju att citera och copy-pastea, förstår inte var numrena kommer ifrån.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Alltså, jag känner en sväldigt stor risk att låta en med konstiga drömmar operera. Det är fullt möjligt att den då chestburstar och att operationen misslyckas och att labbet förstörs.

@Recca och @Konrad Konvalj hade ni några märkliga drömmar?
Jag citerade och där skriver Martin3 alltså ett mardrömscenario, chestbursting och exploderande labb. Så jag svarade lite finurligt med ett övertydligt "n-nej, ingenting l-läskigt i m-min dröm".
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Sista timmen nu. Även om jag inte skriver stopp 21.00 så är det stopp.
Glöm inte att skicka in PM och att rösta... :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
@Empiricus och @Martin3, vore trevligt om ni kunde titta in och säga hur ni tänker göra. Vill ni följa med i planen så ska Empi till maskinrummet och Martin till Mother, men utan att ge något kommando om stängda slussar.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Empiricus och @Martin3, vore trevligt om ni kunde titta in och säga hur ni tänker göra. Vill ni följa med i planen så ska Empi till maskinrummet och Martin till Mother, men utan att ge något kommando om stängda slussar.
Då var jag närvarande från nu då.

Maskinrummet för mig då. Check på det - skall kolla vad jag taggats i nu och så.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Okej, vaken nu, men ska jobba. Det vore intressant att göra en genomgång av skanner-röstningen i R1. Skummisarna kan ju rimligtvis ha velat förhindra att Recca blir skannad. Hur röstade, folk, och när växlade de? @Empiricus brukar vara bra på sådana här gräv, men har kanske inte tid? Någon som har tid/ork att göra detta?
Korrekt, haft än mindre tid än jag trodde jag skulle haft, får ursäkta för det.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Empiricus, vad var dina tankar kring Recca-drevet? Varför ville du hellre skanna Martin?
Jag tyckte inte Reccadrevet var så spännande i det läget. Hade inte mycket tid inne i rundan att gräva, men jag tyckte att ett potentiellt gräv på Recca som mål för scanning var mindre värt än att scanna en av de som outat mardrömmar tidigt för att se om det finns belägg för parasit hos mardrömsfolket. Med bara Genesis på op så tycker jag fortfarande det inte nödvändigtvis betyder att alla som drömt mardrömmar är infekterade och också goda - det är att dra väldigt mycket slutsatser på väldigt lite.

Nu bar ju synandet av Recca frukt så jag får väl stå mitt kast, men jag tycker fortfarande inte att jag då gjorde en dålig bedömning av vem jag tycker borde ha scannats.
 
Top