Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 2

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Var är Rasmus? Alltså, vi hittar inga kroppar alls? Han är död och kroppen har försvunnit? Är inte det märkligt? Det kanske är en oviktig detalj och vi får liksom utgå ifrån att det innebär att folk kommer börja dö varje runda men jag tycker det är skumt iaf.
@Recca
Om du nu skulle vara på byns lag (asså inte vinna om en sjuk sätts i kryostasenplantera facehuggers på andra) så har du som android skydd mot facehuggers.
Det vore ju en riktigt bra förmåga som hjälper byn rejält, en god spelare som ej kan bli sjuk.

Hur tror du scenariot är upplagt då?
Vilka och hur många är bus och vilka är grönade?
Hur har buset planerat och agerat i de här första rundorna?
Det vore ju väldigt intressant att veta om KK hade mardrömmar eller ej. Jag hade ju inte det, så var det 3 eller 4 infekterade från spelstart? Det borde ju rimligtvis räcka med 2 infekterade för att säkerställa att vi har en xeno efter R1. Så vad kan det betyda att det är 3-4 infekterade från spelstart? Antingen kan det ju va så att det var 2 infekterade vid spelstart för att säkerställa xeno och jag har förmågan som skummis då, att infektera en person, därmed 3 infekterade i mässen direkt i r1. Vi kan ju frysa ner mig utan att behöva oroa oss över om jag är infekterad så på så vis är det ju ett bra val att välja mig, iom att vi nu har kvitto på att jag är android. Misstankarna mot mig är ju inte bra att ha kvar medan rundorna rullar på heller. Jag hade ju ett förslag på hur vi kunde försöka gröna personer som var möjliga skumma genom att sätta dem i samma rum och stänga ventilationerna där, då borde ju skummis1 smitta bybo2-3.

Jag tror inte att det finns 3 skummisar i spel; det känns så himla brutet om 3 skummisar går till mässen och skaffar 6 röster tillsammans och liksom kör över byn i en omröstning.

Jag kan tänka mig att det inte finns några riktiga skummisar utan att alla är bybor men att vi har slumpade rum där facehuggers droppar ned nattetid och infekterar oss.

Vi är ju tydligen Yutani-nånting, de som är onda i filmerna, och då känns det ju rimligt att det finns androider bland oss, kan ju vara upp till 2-3 stycken egentligen. Det verkar märkligt att det finns en annan ond organisation som infiltrerar den onda organisationen och smittar dem, i själva loren liksom och sen vill smuggla ut infekterade. Om vi nu är onda så borde ju merparten av oss vilja smuggla infekterade, eller?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Vi kanske ska vänta med Martins operation och istället utnyttja det uppkomna läget.

Vad tycker ni?
Det tycker jag absolut inte. Istället borde vi fort som attan operera @Martin3

Varför då?
1) Det finns en risk att den Martin blir en ny xenomorf - och då har vi problem
2) Det finns en risk att skum-fraktionen röstkuppar in den smittade Martin i frysen och då har vi förlorat
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Okej, så här är ett detaljerat förslag:

1669122970348.png
  • Vi skickar @Recca till nödskeppet. Om hon är snäll borde hon inte ha några klagomål på det.
  • Vi skickar KK till skannern. Han blir ett lätt byte för Rasmus, men jag tänker inte gråta blod över honom. @RasmusL, gratis mat, kom och ät!
  • @Andersson får eldkastaren och går tillsammans med @Martin3 till Mother. Martin ger INGET kommando om att stänga luftslussarna. Andersson slår en tärning och slumpar om huruvida han stänger slussen till förrådet eller maskinrummet. Detta för att Rasmus inte ska veta vart han kan gå, och för att testa Andersson. Om inga lufttrummor stängs så är Andersson skummis.
  • Jag och @Sidd går till förrådet. Detta behövs för att bevara min kontaktoskuld. Om jag grupperas med någon annan än Sidd kan vi inte använda mig för att gröna honom.
  • Övriga (@Basenanji, @Impetigo, @Empiricus och @Vimes) går till maskinrummet för att fixa syre.

Med denna plan kan vi fortsätta att använda mig och Andersson som skurkskannare framöver, vi ger Rasmus ett lätt byte om han vill plocka KK, och gör det svårare för honom att norpa någon annan. Den som tar störst risk här är väl jag och Sidd, men vi är modiga hjältar, eller hur, @Sidd?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
I teorin kan vi använda detta som en skurkskanner. Varannan runda skannar vi mig, och varannan Andersson. Den som inte skannas spenderar natten tillsammans med en (1) lycklig person. Under skanning kan vi därmed en i taget med säkerhet gröna en person. De som är grönade kan också spendera natten tillsammans med varandra utan risk. Samtidigt ser vi till att ingen som inte är grönad spenderar natten ensam.

Med den här taktiken kan vi med säkerhet hålla vissa personer gröna och oinfekterade, och med smart användande av luftslussar och eldkastare kanske vi också kan skydda dem.

Vad tror ni om den skissen? @Impetigo, du är ju bra på smarta planer. Kan du finna ett hål i detta? Förutom att Rasmus äter upp oss innan vi är klara?
Jag tycker att det här verkar vettigt. Vem är den tredje personen? Vimes?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
1) Det finns en risk att den Martin blir en ny xenomorf - och då har vi problem
2) Det finns en risk att skum-fraktionen röstkuppar in den smittade Martin i frysen och då har vi förlorat
På ettan har vi ingen anledning att tro att så är fallet. Det fungerade explicit inte så det förra spelet, som @Martin3 själv bekräftat. På nummer två är det ju inte möjligt för skurkarna att röstkuppa in honom om inte någon annan röstar på honom. Kanske i framtiden, men inte idag.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vi är ju tydligen Yutani-nånting, de som är onda i filmerna, och då känns det ju rimligt att det finns androider bland oss, kan ju vara upp till 2-3 stycken egentligen. Det verkar märkligt att det finns en annan ond organisation som infiltrerar den onda organisationen och smittar dem, i själva loren liksom och sen vill smuggla ut infekterade. Om vi nu är onda så borde ju merparten av oss vilja smuggla infekterade, eller?
Vill bara klarifiera vad jag menar. Alltså, tycker det känns svårt att få grepp på att det inom den onda sidan som gillar att smuggla infekterade kroppar så har en ond organisation infiltrerat som vill smuggla infekterade kroppar.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Okej, så här är ett detaljerat förslag:

View attachment 10720
  • Vi skickar @Recca till nödskeppet. Om hon är snäll borde hon inte ha några klagomål på det.
  • Vi skickar KK till skannern. Han blir ett lätt byte för Rasmus, men jag tänker inte gråta blod över honom. @RasmusL, gratis mat, kom och ät!
  • @Andersson får eldkastaren och går tillsammans med @Martin3 till Mother. Martin ger INGET kommando om att stänga luftslussarna. Andersson slår en tärning och slumpar om huruvida han stänger slussen till förrådet eller maskinrummet. Detta för att Rasmus inte ska veta vart han kan gå, och för att testa Andersson. Om inga lufttrummor stängs så är Andersson skummis.
  • Jag och @Sidd går till förrådet. Detta behövs för att bevara min kontaktoskuld. Om jag grupperas med någon annan än Sidd kan vi inte använda mig för att gröna honom.
  • Övriga (@Basenanji, @Impetigo, @Empiricus och @Vimes) går till maskinrummet för att fixa syre.

Med denna plan kan vi fortsätta att använda mig och Andersson som skurkskannare framöver, vi ger Rasmus ett lätt byte om han vill plocka KK, och gör det svårare för honom att norpa någon annan. Den som tar störst risk här är väl jag och Sidd, men vi är modiga hjältar, eller hur, @Sidd?
Baserat på denna plan så röstar jag därmed:

Kryostas: @Recca
Undersöka: @Konrad Konvalj
Eldkastare: @Andersson
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Var är Rasmus? Alltså, vi hittar inga kroppar alls? Han är död och kroppen har försvunnit? Är inte det märkligt? Det kanske är en oviktig detalj och vi får liksom utgå ifrån att det innebär att folk kommer börja dö varje runda men jag tycker det är skumt iaf.
Det är inte skumt, för ingen var i rummet dir Rasmus gick. Han gick förmodligen till förrådet, dit ingen av oss andra gick, så ingen såg vad som hände.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Okej, så här är ett detaljerat förslag:

View attachment 10720
  • Vi skickar @Recca till nödskeppet. Om hon är snäll borde hon inte ha några klagomål på det.
  • Vi skickar KK till skannern. Han blir ett lätt byte för Rasmus, men jag tänker inte gråta blod över honom. @RasmusL, gratis mat, kom och ät!
  • @Andersson får eldkastaren och går tillsammans med @Martin3 till Mother. Martin ger INGET kommando om att stänga luftslussarna. Andersson slår en tärning och slumpar om huruvida han stänger slussen till förrådet eller maskinrummet. Detta för att Rasmus inte ska veta vart han kan gå, och för att testa Andersson. Om inga lufttrummor stängs så är Andersson skummis.
  • Jag och @Sidd går till förrådet. Detta behövs för att bevara min kontaktoskuld. Om jag grupperas med någon annan än Sidd kan vi inte använda mig för att gröna honom.
  • Övriga (@Basenanji, @Impetigo, @Empiricus och @Vimes) går till maskinrummet för att fixa syre.

Med denna plan kan vi fortsätta att använda mig och Andersson som skurkskannare framöver, vi ger Rasmus ett lätt byte om han vill plocka KK, och gör det svårare för honom att norpa någon annan. Den som tar störst risk här är väl jag och Sidd, men vi är modiga hjältar, eller hur, @Sidd?
I stort sett håller jag med @Genesis plan. Bra tänkt! Jag kommer att gå till Mother så skicka gärna eldkastaren till mig. (Men jag tycker fortfarande att vi bör operera Martin någon gång i närtid.)

Kryostas: @Recca
Undersöka: @Konrad Konvalj
Eldkastare: @Andersson
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Med en smittad i Mother och en annan grupp i maskinrummet har man ju två "säkra" rum.
En plan som vi potentiellt kan hinna få ihop är:

@Martin3 till MOTHER (stäng maskinrummet)
@Genesis MED ELDKASTAREN till KORRIDOREN (spana in i maskinrummet)
@Konrad Konvalj i SCANNER
@Recca i KRYOSTAS

@Impetigo
@Sidd
@Basenanji
@Empiricus
@Vimes
@Andersson
… till MASKINRUMMET (fixa syre)

Då får vi syre, frysa in android, scanna Konrad, Genesis ser eventuella scum i maskinrummet (det är långsökt att genesis är röd, i så fall är det nån avancerad plan tillsammans med Sidd som är baserad på en stor portion tur för att vara möjlig alternativt nån konstig scumfraktion som börjar infekterade och har som mål att opereras (osannolikt i ljuset av att Martin gärna avstår op)).

Martin är trygg pga älgbebbe,Genesis pga elkastare, alla andra pga ventilationen stängd


Eldkastare: @Genesis
Undersöka: @Konrad Konvalj
Kryostas: @Recca

Jag går till Maskinrummet och fixar syre! Häng med, det blir kul!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Såg @Genesis plan först nu… ser bra ut men jag tror att min blev bättre till sist va? 100% skydd från Rasmus (han får äta kk så slipper vi frysa in kk) och genesis kommer se vem som är scum (föutsatt att det inte är kk, martin eller genesis själv). Då behöver vi inte planen med ”dubbelrum” eller ”aktivera mother om du kan”.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Såg @Genesis plan först nu… ser bra ut men jag tror att min blev bättre till sist va? 100% skydd från Rasmus (han får äta kk så slipper vi frysa in kk) och genesis kommer se vem som är scum (föutsatt att det inte är kk, martin eller genesis själv). Då behöver vi inte planen med ”dubbelrum” eller ”aktivera mother om du kan”.
Dock förlorar Andersson sin oskuld med din plan. Efter att han spenderat natten med de andra tjommarna så kan vi inte längre använda honom för att kontrollera huruvida Vimes är smittospridare eller ej.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Eller tänk bort mig, nu har jag uppdaterat ordentligt och ser att Genesis plan typ närmar sig hamn. Det är en bra och spännande plan, vi kör på den tycker jag!

Eldkastare: @Andersson

Jag förflyttar mig enligt Genesis plan!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Kan man tänka sig en ändring dock i Genesis plan: Det är väl marginellt bättre att @Genesis och @Sidd går till labbet och genesis opererar Sidd på vinst och förlust? Jämfört med att stå och skräpa i förrådet… och så får Andersson slå tärning mellan maskinrummet och labbet i stllet för maskinrummet och förrådet.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Kan man tänka sig en ändring dock i Genesis plan: Det är väl marginellt bättre att @Genesis och @Sidd går till labbet och genesis opererar Sidd på vinst och förlust? Jämfört med att stå och skräpa i förrådet… och så får Andersson slå tärning mellan maskinrummet och labbet i stllet för maskinrummet och förrådet.
Hahaha. Visst! ”Om ni ändå inte har något att göra kan ni väl skära upp bröstkorgen på varandra?”

@Sidd, ska vi gå till labbet? Var god bekräfta!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Klara för operation Genesis:

@Impetigo (går till maskinrummet och fixar syre)
@Andersson (går till mother och fixar ventilationen i antingen maskinrummet eller labbet)
@Genesis (går till labbet och opererar Sidd)

Väntar klartecken från:
@Sidd (gå till labbet)
@Martin3 (gå till Mother men gör ingenting där)
@Vimes (gå till maskinrummet och fixa syre)
@Basenanji (gå till maskinrummet och fixa syre)
@Empiricus (gå till maskinrummet och fixa syre)

@Recca har ju också lämnat klartecken, troligtvis blir det ju kryostas men det vettiga är väl att recca skickar till fjodde: ”gå till maskinrummet och fixa syre” om nåt skulle skita sig mes nedfrysningen.

@Konrad Konvalj får följa sitt hjärta (fast helst ”gå till maskinrummet och fixa syre” antar jag)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Var är Rasmus? Alltså, vi hittar inga kroppar alls? Han är död och kroppen har försvunnit? Är inte det märkligt? Det kanske är en oviktig detalj och vi får liksom utgå ifrån att det innebär att folk kommer börja dö varje runda men jag tycker det är skumt iaf.

Det vore ju väldigt intressant att veta om KK hade mardrömmar eller ej. Jag hade ju inte det, så var det 3 eller 4 infekterade från spelstart? Det borde ju rimligtvis räcka med 2 infekterade för att säkerställa att vi har en xeno efter R1. Så vad kan det betyda att det är 3-4 infekterade från spelstart? Antingen kan det ju va så att det var 2 infekterade vid spelstart för att säkerställa xeno och jag har förmågan som skummis då, att infektera en person, därmed 3 infekterade i mässen direkt i r1. Vi kan ju frysa ner mig utan att behöva oroa oss över om jag är infekterad så på så vis är det ju ett bra val att välja mig, iom att vi nu har kvitto på att jag är android. Misstankarna mot mig är ju inte bra att ha kvar medan rundorna rullar på heller. Jag hade ju ett förslag på hur vi kunde försöka gröna personer som var möjliga skumma genom att sätta dem i samma rum och stänga ventilationerna där, då borde ju skummis1 smitta bybo2-3.

Jag tror inte att det finns 3 skummisar i spel; det känns så himla brutet om 3 skummisar går till mässen och skaffar 6 röster tillsammans och liksom kör över byn i en omröstning.

Jag kan tänka mig att det inte finns några riktiga skummisar utan att alla är bybor men att vi har slumpade rum där facehuggers droppar ned nattetid och infekterar oss.

Vi är ju tydligen Yutani-nånting, de som är onda i filmerna, och då känns det ju rimligt att det finns androider bland oss, kan ju vara upp till 2-3 stycken egentligen. Det verkar märkligt att det finns en annan ond organisation som infiltrerar den onda organisationen och smittar dem, i själva loren liksom och sen vill smuggla ut infekterade. Om vi nu är onda så borde ju merparten av oss vilja smuggla infekterade, eller?
Ja @Recca hur ska du nu ha det med mardrömmar eller ej?

En liten spaning som jag inte riktigt kan släppa på dig är två poster från R1 om hur du beskriver hur du sovit och det här med drömmar.

Post R1:38 avslutar du med att du sovit som en stock. Inget om drömmar alls.
Post: R1: 106 formulerar du nu att du har haft drömmar som bara den men typ larviga med blommor och moln (kändes påklistrat.
Hade du glömt där senare i rundan att du först skrivit att du sovit som en stock och sen hittar på snälla drömmar?

Nu skriver du om drömmar igen men det är lite dribbel här eller hur.
 
Top