Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 1

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Har du något bättre förslag? Jag vill som sagt inte frysa in någon vi tror är en skummis, och Basse är den minst misstänkte i min bok. Risken att han ska vara smittad är låg, eftersom han var instängd och hade eldkastaren. Vore antagligen ännu bättre att avstå, men jag ser det inte som realistiskt att organisera det, och det öppnar för snajpvinst av ulvarna. Så att rösta ut en grön tycker jag är det minst riskabla alternativet.
Jag tänker att det är bra att rösta ut skummisar men dåligt att rösta ut infekterade.

Inget tyder på att Stöveln är infekterad. Han kan teoretiskt ha släppt ut en krälare i korridoren som tagit sig ut i ventilationen. Det är ett tunt resonemang dock…

Kryostas: @Basenanji
Undersöka: @Recca

Ny reccaröst pga stavfel
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Btw, jag röstar på att kika ner Vimes i frysdisken nu då det är byboigt att stänga av trummorna till Maskinrummet och att det krävs att både Vimes och Andersson röstade på det för att det skulle hända. Sen kan det ju vara någon sorts 4D-schack som vanligt, men usch, att hålla på och gräva i sådana analyser orkar jag inte.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Det står att de avstängda lufttrummorna dock bara skyddar mot xenomorphattack. Jag tolkar det som att han fortfarande kan vara infekterad.
Det var genom lufttrumman som facehuggers (och xenomorfer) spred sig förra gången.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Inte nödvändigtvis grön men förhoppningsvis högst sannolikhet att vara osmittad då han hade eldkastaren, det är inget starkt argument då den bara ska skydda mot xenomorfer men vi eldade iaf mot en facehugger som flydde förra spelet. Dock inte säkert att det hjälpte.
Men är det inte etablerat att eldkastaren bara skyddar mot xenomorfer och inte facehuggers?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Btw, jag röstar på att kika ner Vimes i frysdisken nu då det är byboigt att stänga av trummorna till Maskinrummet och att det krävs att både Vimes och Andersson röstade på det för att det skulle hända. Sen kan det ju vara någon sorts 4D-schack som vanligt, men usch, att hålla på och gräva i sådana analyser orkar jag inte.
Men fuck, det faller ju också. Skurkarna kan ju infektera var som helst.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Men är det inte etablerat att eldkastaren bara skyddar mot xenomorfer och inte facehuggers?
”Hyfsat etablerat”. Det kan vara fluff men förra gången eldade Hellzon både mot xenomorfen och mot facehuggern och båda flydde. Ingen attackerade honom.
Dessutom så har lufttrumman varit avstängd i hans rum.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,719
Location
Göteborg
På sätt och vis är nog Stövlis ett ännu bättre val. OM det finns någon ulvis som ska sprida ansiktskramare så kan vem som helst som stod tillsammans med någon annan ha blivit smittad. Stövelkatten kan inte ha blivit smittad om ulvarna funkar som i förra spelet, för ingen annan stod ensam och kunde skicka genom lufttrummorna till honom. Så en skummis måste ha spritt smittan lokalt.

Detta förutsätter att Stövlis inte är skummis som redan är gravid och som VILL bli nedfryst.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,719
Location
Göteborg
Lite jobbigt att vi inte får färg på dem som fryses ned, så allt tjatande här om vem vi ska frysa blir svårt att analysera i R2. Det viktiga är egentligen att dreva om vem som ska undersökas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Vi ska frysa in den som vi tror har minst risk att vara infekterad. Huruvida denne är grön eller inte är mindre viktigt. Jag tror att Basse är minst risk att vara infekterad.
Vad vinner "vi" på att frysa in icke-skumma?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
På sätt och vis är nog Stövlis ett ännu bättre val. OM det finns någon ulvis som ska sprida ansiktskramare så kan vem som helst som stod tillsammans med någon annan ha blivit smittad. Stövelkatten kan inte ha blivit smittad om ulvarna funkar som i förra spelet, för ingen annan stod ensam och kunde skicka genom lufttrummorna till honom. Så en skummis måste ha spritt smittan lokalt.

Detta förutsätter att Stövlis inte är skummis som redan är gravid och som VILL bli nedfryst.
Det här är en bra poäng.

Och det verkar osannolikt att det finns en fraktion som vet att den är infekterad och vill bli nedfrusen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,719
Location
Göteborg
Vad vinner "vi" på att frysa in icke-skumma?
Vad är alternativet? Vi måste frysa in någon. Att försöka fixa oavgjort är organisatoriskt omöjligt och öppnar för enkel snajpvinst av ulvlaget. Så vem ska vi frysa in, tycker du?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,719
Location
Göteborg
Och det verkar osannolikt att det finns en fraktion som vet att den är infekterad och vill bli nedfrusen.
Både du och Vimes avfärdar den här teorin helt utan argument. Vad är din förklaring på att vi har en skanner? Om bybor vet att de är infekterade genom drömmar, och ingen bybo har anledning till att ljuga om att vara infekterad, vad är poängen med skannern?

Notera också att rent fluffmässigt VET vi att skummisfraktionen inte är densamma som förra spelet. Den kan såklart vara samma rent mekaniskt, men fluffmässigt är det VI som är förra spelets skummisfraktion.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,719
Location
Göteborg
Min föreslagna taktik är att vi skannar den som är skummast, och om denna är ren så fryser vi in dem i nästa runda. Så att frysa in en grön är bara i R1, eftersom vi ännu inte har hunnit skanna någon.
 
Top