Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 1

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
Men eldkastaren skyddar väl inte alla? Om recca ska undersökas så är ju jag och martin risker för varandra? Om vi är i samma rum alla tre lär Empi leva och en av mig och Martin dö, det gillar jag inte!
Xenomorfen anfaller inte infekterade. I alla fall var det så förra gången, och jag ser ingen anledning till att tro att detta skulle vara ändrat. Så länge du är infekterad kan du inte dö av xenomorfen. Dock slår den sönder rummet istället.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Röstläget

Kryostas

Basenanji: 6 ( "Martin3 (33), Empiricus (41), Genesis (42), Recca (49), Basenanji (83), Sidd (86)")
Vimes: 3 ( "Vimes (212), Andersson (225), RasmusL (241)" )
Stövelkatten: 1 ( "Impetigo (222)")

Undersöka
Martin3: 4 ("Empiricus (41), Recca (49), Basenanji (83), Impetigo (111)" )
Recca: 3 ("Genesis (216), Andersson (225), Vimes (231)")
Genesis: 1 ("Martin3 (33)")
RasmusL: 1 ( "RasmusL (197)" )

Eldkastare
Empiricus: 6 ("Empiricus (41), Genesis (42), Recca (49), Basenanji (83), Impetigo (222), RasmusL (241)")
Sidd: 1 ( "Sidd (58)" )
Basenanji: 1 ("Andersson (225)")
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
Röstläget

Kryostas

Basenanji: 6 ( "Martin3 (33), Empiricus (41), Genesis (42), Recca (49), Basenanji (83), Sidd (86)")
Vimes: 3 ( "Vimes (212), Andersson (225), RasmusL (241)" )
Stövelkatten: 1 ( "Impetigo (222)")

Undersöka
Martin3: 4 ("Empiricus (41), Recca (49), Basenanji (83), Impetigo (111)" )
Recca: 3 ("Genesis (216), Andersson (225), Vimes (231)")
Genesis: 1 ("Martin3 (33)")
RasmusL: 1 ( "RasmusL (197)" )

Eldkastare
Empiricus: 6 ("Empiricus (41), Genesis (42), Recca (49), Basenanji (83), Impetigo (222), RasmusL (241)")
Sidd: 1 ( "Sidd (58)" )
Basenanji: 1 ("Andersson (225)")
Notera dock att Recca har en eller två dubbelröster på sig, beroende på om man räknar @RasmusL s lätt felformaterade röst ("x2" ska stå efter namnet, enligt OP).
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
Alltså, jag tänkte ju hänga runt i korridoren och spana på er andra, men det kanske finns någon annanstans jag borde uppehålla mig? Vad är koncensus i den frågan?
Det är ett jäkla kaos, men jag tycker att Impetigos plan kändes vettig:

Jag föreslår att rasmus, martin och empi går till mother och stänger ventilationen till maskinrummet. Konrad bör också gå dit men lär ju vandra planlöst. Recca och Stöveln tycker jag ska gå dit om de inte blir frysta eller scannade.

Basse, Vimes eller Andersson kanske kan gå till korridoren och spana på mother? Övriga i den gängen till maskinrummet för syrets skull tänker jag.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Klurat lite, och tycker nog att det är vettigt att ändå frysa ner den grönaste. Så in i boxen med dig Basse!
Jag ser ingen anledning att scanna de som redan uppgivit att de drömt mysiga drömmar om utomjordisk fauna. In och karva bara istället!
Istället så tycker jag att Recca ska undersökas och om det är lugnt så fryser vi in henne nästa runda.

Kryostas: @Basenanji
Eldkastare:
@Empiricus
Undersöka:
@Recca
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag kör på förslag enligt impetigo och går till Mother och hjälper till att stänga av lufttrummorna till maskinrummet då
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Kan någon som röstat på @Basenanji utveckla varför de är så bergsäkra på att han är grön? Jag kanske är trög men jag fattar inte det starka förtroendet?
Maskinrummets lufttrummor hade blockerats av Vimes och Andersson (=inga älgar i rummet). Dessutom så hade han eldkastaren.
Fast nu när du säger det så inser jag ju att han inte var ensam i rummet...


Kryostas: @Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
VARFÖR SKA VI FRYSA IN DEN GRÖNASTE?

(Och varför är Basse grön, btw?)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
Kan någon som röstat på @Basenanji utveckla varför de är så bergsäkra på att han är grön? Jag kanske är trög men jag fattar inte det starka förtroendet?
Jag vet inte om någon är bergsäker på att Basse är grön. Jag är det då inte. Han är bara grönare än någon annan, och vi måste frysa in någon. Han fick börja spelet med eldkastaren, vilket jag tror är något mindre troligt att Fjodde skulle ge till en skummis. Han har inte gjort något rödande (vilket iofs i sig är rätt olikt Basse …). Sedan är han rent statistiskt grönare än röd, eftersom vi har fler gröna än röda.

Viktigare är att jag tror att han har minst risk att vara infekterad, eftersom han har eldkastaren och var instängd med avstängda lufttrummor.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Kan någon som röstat på @Basenanji utveckla varför de är så bergsäkra på att han är grön? Jag kanske är trög men jag fattar inte det starka förtroendet?
Inte nödvändigtvis grön men förhoppningsvis högst sannolikhet att vara osmittad då han hade eldkastaren, det är inget starkt argument då den bara ska skydda mot xenomorfer men vi eldade iaf mot en facehugger som flydde förra spelet. Dock inte säkert att det hjälpte.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
VARFÖR SKA VI FRYSA IN DEN GRÖNASTE?
Vi ska frysa in den som vi tror har minst risk att vara infekterad. Huruvida denne är grön eller inte är mindre viktigt. Jag tror att Basse är minst risk att vara infekterad.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Jag vet inte om någon är bergsäker på att Basse är grön. Jag är det då inte. Han är bara grönare än någon annan, och vi måste frysa in någon. Han fick börja spelet med eldkastaren, vilket jag tror är något mindre troligt att Fjodde skulle ge till en skummis. Han har inte gjort något rödande (vilket iofs i sig är rätt olikt Basse …). Sedan är han rent statistiskt grönare än röd, eftersom vi har fler gröna än röda.

Viktigare är att jag tror att han har minst risk att vara infekterad, eftersom han har eldkastaren och var instängd med avstängda lufttrummor.
Det står att de avstängda lufttrummorna dock bara skyddar mot xenomorphattack. Jag tolkar det som att han fortfarande kan vara infekterad.
 
Top