Nekromanti Usch och blä för Chronopia

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ironi?

Nathans inlägg var, om jag inte feltolkar det, ju ett ironiskt inlägg som visar att det faktiskt fanns rustningar som dom i Chronopia. Att dom är realistiska med andra ord.

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Darth Vader

Darth Vader's hjälm är inspirerad av en samurai-hjälm. (Eller kanske ronin-hjälm?) Om det nu var någon som inte visste det.
Vader föresten! Vilken cooling! Kanske den bästa antagonisten någonsin. (Tycker jag.) OCH stark nog att bryta mörka sidans grepp. (Ondska är svaghet.. Ho-haa!) Bra!

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Haha!

Årets debattör: NATHAN!

TAL! TAL! TAL!

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Darth Vader (OT)

<I>Darth Vader's hjälm är inspirerad av en samurai-hjälm.</I>

Dagens trivia:
...och Darth Maul designades av Ian McCaig, som har illustrerat flera böcker i den gamla Fighting Fantasy-serien ("Häxmästaren i Röda Berget" etc - fast inte just den).

--
Åke
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Ironi?

Nathans inlägg bevisar vist något men bara det att Nathan är en smart kille och kan analysera och skriva texter som har mycket innehål..
MEN det visar inte att rustningarna i Katastrofia är realistiska..

1 Rustningarna Nathan gav länk till var japanska och de hade en klart funktionel form plus lite unik och försämrade utsmyckningar...
Märk jag har klagat på Chronopias rustnings utsyckade knivar och taggar JA: Det är för att rustningarna är sådana som används ofta och av krigare som aktivt alltid jämt varje dag slåss ( så verkar det när man läser i Katastrofia )
Sådana krigare som måste slåss inte kan sitta lugnt ner och låta sina soldater slåss har inte råd att ha massor av utsyckningar som kan göra att ett hugg som annars skulle missa nu träffar honom. ( svärds hugg kan studsa in och genom utsmyckningar ledas in mot pansaret i en farlig vinkel )
Det jag mest klaga på i Katastofia ÄR axelskydden som totalt orealistiska.. Jämför gärna med exempel vis de japanska som Ej har den orealistiska form som de har i katastrofia... Kolla och se..


Ingen är så blind som den som ej vill se..
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Det är ingen skillnad

*BöööL* är allt jag skriker.. Kolla in reglerna för HUR man blir bättre på färdigheter i DoD Expert och DoD91 och sen med Cronopia..
Vet du vad som du kommer upptäcka ?
Jo 1 Dyrast att utveckla skicklighet är DoD Expert som jag anser nu mera vara en överlägsen produkt...
Sen blir det billigare och billigare i de senare upplagorna ( DoD91 exempel ) Men att köpa Fv i besvärjelser blir inte SÅ mycket billigare i 91 tills *suck* Katastrofia kommer ut och besvärjelserna blir otroligt mycket billigare att höja..

*suck* så magin är billigare att bli bättre på ju bättre man är på magi ju mäktigare är magin ERGO = magin i Cronopia är kraftigare än i de tidigare versionerna... Kraftigare och vanligare....
Kraftigare och oigenomtänkt...
Kraftigare och irriterande..
 

Nathan

Schattenmeister
Joined
5 Jun 2000
Messages
120
Tja...

...jag hade ju i och för sig inte tittat på kostnaderna för magi, eftersom det i min kampanj är viktigare vilka besvärjelser rp:na har, och inte hur mycket de har i dem.

Enkelt sätt att begränsa fälthaubitseffekten = gör det svårt att hitta någon som lär ut elementarmagi.

Eller nått sånt...

M.
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Jag blir galen!!

Nu kommer den tråkiga, gamla, trista, onödiga diskussionen om Chronopia. Om du inte gillar det behöver du inte spela det. Jag kan väl erkänna att jag gillar Chronopia och jag är trött på att höra massa skit om det.

/Linus - Rollspelare

linus_gbg@home.se
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Ironi?

Varför hakar alla upp sig på just rustningarna?? Så det är just rustningarna som gör Chronopia till en dålig kampanjvärld?? Jag tycker till exempel att rustningsvapnen är en kul idé även om inte alla tycker det och angående magislaget så ligger evighetspalatset på Altors största maginod.

/Linus - Rollspelare

linus_gbg@home.se
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Tja...

Enkelt sätt att begränsa fälthaubitseffekten = gör det svårt att hitta någon som lär ut elementarmagi

Eller så kan man ju bara ta "hur man blir bättre på magi" listan i Expert och sätta in i Chronopia så får Hatten som han vill. Men då funkar inte det med att Evighetspalatset ligger på Altors största maginod......

/Linus - Rollspelare

linus_gbg@home.se
 
Top