Nekromanti Usch och blä för Chronopia

Erik Brickman

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
138
Location
Örebro, Sverige.
Fy blättan blä för Chronopia. Varför gör Target Games ett så dåligt rollspel, med massor med olika genrer i samma RPG.
Det verkar som det är en soppa gjorda av för många kockar.
Det är ingen riktig fantasy-känsla i det och det verkar bara vara en otrolig mängd lånat krafs från andra rollspel.
Nej fy f****n vad det suger!

Signing off. D.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nix

Neejjj det är DUUU som SUGER! Du SUGER och SUGER och skriver JÄTTEKORKADE inlägg som inte gör något annat än att klaga OCH DET ÄR FEL FEL SÅ FÅR MAN INTE GÖRA!

Fattar du poängen?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
GRÖT!

Okej! Du är visserligen ny på forumet och har inte tagit del av alla debatter som rullat fram och tillbaka här likt en vrakspillra på ett stormande hav, men ändå. Om man ska återuppta Chronopia-debatten (för sjuttontusende gången, känns det som), så bör man åtminstone ha någorlunda konstruktiva argument. helst ska de (argumenten) vara orginella också, men som sagt: du är ny, så du kan ju inte gärna veta vad som är orginellt och vad som är samma gamla begagnade tuggummi.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
men snälla lilla vän...

Jamenar, så jävla illa är det väl inte? Jamenar, asså, jamenar, det där är ju så nära personangrepp som man kan komma. Tja, jag skulle fakltiskt vilja säga att det *är* personangrepp. Och alla vet vi ju hur mycket mindre trevligt ett forum genast blir om man håller på och personangriper varandra hela tiden. Nu ska vi vara Nu ska vi vara snälla..... *viftar med fingrarna som lekskolefröken som leder sånglektion*.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Elrohir

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
3
Location
Växjö bygden
Själv tycker jag det är en förbenad och gudsförgäten blandning av mutant chronicles och ereb altor.

jag håller med, usch och fy f*n för chronopia!!!
 

tusse-san

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
92
Location
Stockholm
Förut tyckte jag precis so mdig, men nu när jag har läst delar av grundreglerna och lite andra böcker verkar det faktiskt riktigt sköj!

Oskyldigt anklagad... Ibland iallafall =)
/Tusse-san
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Exakt ett kobolt spel utan substand och funktion..
Dessutom finns det bättre spel för de som gillar kobolt spelanet..
 
G

Guest

Guest
Jag måste säga att ideén med en gigantislk stad är underbar och att det är en perfekt plats för både äventyr och intriger. Människor från hela världen samlas där..
Många människor leder till handel, intriger, möjligheter till det mesta helt enkelt. Jag anser att man kan göra precis vad som helst i en gigantisk stad. Förutom just den Fria känslan av att varje kväll bygga upp ett läger medans vargarna ylar runt me håll borta av eldens sken..

Det kanske man saknar men annars../images/icons/smile.gif

[color:purple]Det är i alla fall min åsikt</font color=purple>

/Hämnd är ett svärd som dräper den som drar det..
 

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
Iron Y

Hmm, Vad Arvidos menade var...Äsch det får du grunna på själv, men vad beträffar Chronopia så har du rätt i att man bör vara konstruktiv. Men inte alla har förmåga att verbalisera vad som är fel. Vad som kändes fel för min del var just instängdheten i staden, alvernas och dvärgarna läggning,tidsmagin och det semi-teknologiska upplägget med luftskepp o dyl. Antagligen är jag för "skäggig" för detta. Warhammer FRPG är ett bättre skräckrollspel för min del.

"may the blood of your enemies stain the ground"<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Helio on 2000-10-28 10:29.</EM></FONT></P>
 

Nathan

Schattenmeister
Joined
5 Jun 2000
Messages
120
Luftskepp (suck)

Jag skyndar mig då att än en gång påpeka att luftskeppen infördes i Trakorien, 1988 (där de kallades Zeppeloner).

Men jag håller med om att WFRP är coolt.

N.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Iron Y

<I>Hmm, Vad Arvidos menade var...Äsch det får du grunna på själv</I>

Kan du inte ge mig en ledtråd? *tittar bedjande på Helio*

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
koboldism

Men snälla...
Koboldism. Fy sjutton vad jag hatar det ordet. Jag har i alla fall försökt ge det en rätt snäll definition: rollspel som lutar mer åt konfliktspelshållet. Men hatten, om det nu finns bättre spel för de som gillar koboldism, så kan ju inte Chronopia vara ett särskilt koboldiskt spel. Och axelskydden... Jag menar, det skulle visserligen inte fungera i verkligheten, men ingen har någonsin bekymrats av *det*. I Mumintrollet-böckerna är det ingen som arbetar och ändå har alla mat, och är det någon som sitter och ojar sig över det? Tja, jag tycker inte precis att det är axelskydden som konkretiserar de koboldistiska inslagen i Chronopia.

Och rent IMHO så tycker jag nog att Ereb är mer koboldiskt än Chronopia. men det beror nog bara på mina personliga erfarenheter.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Inte så konstigt

Samma argument är det genomgående sedan dessa nedlåtande uttalanden började komma sedan stenåldern :)

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
Re: Iron Y

Men Dnalor, Du som själv sysslor ordlekar ( Roland=Dnalor), säger inte min rubrik Iron Y, vad Arvidos sysslade med...
Han menar exakt samma sak som du i ditt inlägg men med övertydlig ironi. Jag utgick från att du skulle förstå för enligt min tycke står du för de mer begåvade inläggen här.
*lyfter förvånat på höger ögonbryn*


"may the blood of your enemies stain the ground"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Japp.

Japp, jag menar att man ska va konstruktiv. Ordlekar är goa! Läs Jabberwocky på det hebreiska sättet! (Från höger till vänster.)

Jabber Wocky
Rebbaj Ykcow
Rabbi Jacob

Ähh det har jag redan sagt några gånger men jag ÄLSKAR allt med dolda budskap! Det är ju så härligt att se The Matrix och sedan förstå att den handlar om platons filosofi. Världen är en illusion! Eller att läsa Alice i underlandet och sedan läsa analyserna som säger att det handlar om buddism och att växa själsligt. (Och dom tror jag på, sådeså!)

Och jag kan också lyfta på bara ett ögonbryn! (Fast jag har ju bara ett ögonbryn..)

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Fy fan ;)

<I>Men Dnalor, Du som själv sysslor ordlekar ( Roland=Dnalor), säger inte min rubrik Iron Y, vad Arvidos sysslade med...</I>

Usch och fy! Det föll mig inte ens in! Fast i sanningens namn borde jag väl säga att jag aldrig ens tänkt på det där med Roland och Dnalor. Namnet tog jag från signaturen till en insändare som stod i expressen i samband med en melodifestival för ett par år sedan. Sedan var *han* hade fått den ifrån grubblade jag mig inte sömnlös över, jag utgick från att det var något utländskt namn. /images/icons/blush.gif
Angående ironin: jag tyckte nog att det var lite *väl* övertydligt. Så övertydligt att det drunknade i de uppenbara förolämpningarna. Hmmm, jag har väl allt för raffinerad humor. /images/icons/wink.gif men, om ni nu säger att det är på det viset, så får jag väl böja på nacken för övermakten.

<I>Jag utgick från att du skulle förstå för enligt min tycke står du för de mer begåvade inläggen här.</I>

Jasså, det tycker du? *sträcker kråmande på sig*. Tja, det får jag väl ta som en kopmplimang, antar jag. Men man kan ju inte vara begåvad på allting. du skulle se hur jag kastar tillexempel, och nu det här med ordlekar.

Håhå jaja!



/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Japp.

<I>Och jag kan också lyfta på bara ett ögonbryn! (Fast jag har ju bara ett ögonbryn..)</I>

Jasså du? och vad har hänt med det andra?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 
Top