Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Game over

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vicotnik said:
Ja det skulle jag vilja veta varför ingen konverterade mig för? Jag känner mig nästan lurad som spelare och siare att få överleva ett helt varulvsspel utan ett enda försök på mitt liv.
Det finns många bra och sämre svar på det Vic.

Först och främst så vela jag inte riskera att du skulle bli utröstad för att bekräfta siandet, som det faktiskt lutade åt ända sedan runda 2. Hade inte jag klantat mig eller du hade lyckats pricka brynolf så tror jag att du åkt. Sen blev jag faktiskt lite nojig själv huruvida du kanske var immun. Jag började fundera på utifall Recca, som ursprungsträd, hade någon sorts info om din immunitet och därför inte smittade dig. Så jag tog det säkra före det osäkra, försökte inflika och styra så mycket jag kunde mot din utröstning istället.

Och Brynolf du svarade på din egen fråga :gremtongue:

Men ni har fortfarande inte förklarat varför ni släppte lukas, xyas och paxen? Jag förstår faktiskt inte alls erat tänk där.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vicotnik said:
Ja det skulle jag vilja veta varför ingen konverterade mig för? Jag känner mig nästan lurad som spelare och siare att få överleva ett helt varulvsspel utan ett enda försök på mitt liv.
Jag utgick från att det fanns nån väktare, helt enkelt... Borde kanske kört min kraft på Xyas, för han var den enda som kunde haft väktarkraften vid det laget. Jag minns inte om han hade outat sin kraft då iofs...

Sen; Xyas kraft nästan garanterade att dråparträdet ljög om utrustning, väl? Plus att trädet inte kunde ljuga ihop några ancient objects?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Trasapa said:
Men ni har fortfarande inte förklarat varför ni släppte lukas, xyas och paxen? Jag förstår faktiskt inte alls erat tänk där.
Det var väl egentligen bara sista rundan (och inte ens det när jag tänker efter) som det var aktuellt att rösta på någon av dem. Runda 3 och 4 var ju Vic ute med lasersiktet, och runda 2 var ju första gången han siade öht. Det var liksom aldrig snack om att ulven kunde vara någon annan än Vic eller den han just då siade.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Trasapa said:
Men ni har fortfarande inte förklarat varför ni släppte lukas, xyas och paxen? Jag förstår faktiskt inte alls erat tänk där.
Lukas är ju erkänt dålig ulv, så han vill man ju inte smitta. Paxen är oberäknelig och konstig, så han vill man ju inte heller smitta. Xyas är ett bra alternativ, men ganska givet också. Brynolf är väl ett ganska bra alternativ att smitta också. Vicotnik är vid det laget alldeles för oberäkneligt att nattdöda då han i princip krävt att få bli utröstad tre rundor i rad, så om det skulle bli annat ljud i skällan från honom så skulle han ju vara den man väljer att rösta ut.

När vicotnik sedan i början på runda 3 säger att han siat Brynolf som växt trodde jag faktiskt ett tag att han var växten som försökte rädda livhanken.

Den grejen som fick mig att misstänka Vicotnik som ulv där var tvådelad; det är ganska dåliga odds att han lyckas sia rätt bland de fyra personer som fanns kvar. Sen var det en grej han skrev där i början av runda 3:

Okej, nästa måltavla är Brynolf, som även han pingar som Växt.

Röst: Brynolf

Nu fixar vi detta smile
Det låter här som att Vicotnik misstänker att Brynolf är ulven eftersom han "pingat" som ulv, dvs, haft ulviga beteenden för sig.

Dock ett par inlägg senare skriver Vicotnik att han siat Brynolf som växt. Borde det inte vara viktigare att släppa informationen att "Brynolf definitivt är en växt för jag har bevis" än "Brynolf är den mest misstänkte eftersom han betett sig misstänkt" i första hand? Det gjorde att jag var nästan helt övertygad om att Trasapa valt att nattdöda Vicotnik, men av någon outgrundlig anledning resonerades det knappt kring det hela; spelarna bara valde att lita på Vicotnik. o_O
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Jag noterade för övrigt att du själv tycktes rätt osynlig i slutet av runda 2, Konrad. Du skrev inlägg men jag såg dig inte inloggad. Inte för att jag snorscannade...
Stämmer bra. Jag lurkade och testade mig fram en aning när jag insåg att loppet var kört. Jag kunde ju inte på något vis rädda mig själv från mig själv så att säga.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Varför reagerade ingen på mitt "Jag är också osynlig, men jag tänker inte ändra den inställningen"-inlägg?
För att du är en bot.

Du behöver inte synas i inloggade användare sidan för du syns ju i vrållådan.
Okej, så det är okej för att jag inte kan låta bli småpraten? Ni kan ju fortfarande inte se när det är jag som läser pm?

Jag förväntade mig någon reaktion där, och tänkte anklaga den som reagerade mest för att vara en grönsak. Förlorad chans :gremfrown:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Recca said:
Sen; Xyas kraft nästan garanterade att dråparträdet ljög om utrustning, väl? Plus att trädet inte kunde ljuga ihop några ancient objects?
Hur tänker du då? Enda sättet min förmåga skulle pingat var om trädet/du hade påstått sig ha ett föremål från forntiden.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
xyas said:
Recca said:
Sen; Xyas kraft nästan garanterade att dråparträdet ljög om utrustning, väl? Plus att trädet inte kunde ljuga ihop några ancient objects?
Hur tänker du då? Enda sättet min förmåga skulle pingat var om trädet/du hade påstått sig ha ett föremål från forntiden.
Hm. Det jag menar var att om man har information så känns det som att det i de andras roller ska finnas någonting som är användbart. KK tolkade sin information som att det bland mutanterna fanns en växt.

Jag är iaf nyfiken på vad Vimes hade för tanke bakom din information, var den enbart där för att typ "gröna" två personer eller tydde den också på att utrustning kunde vara viktigt för att ringa in trädet, såsom KK tolkade sin information?

Och jag är nyfiken på vad Vimes tänkte kring KK's information, för som växt var jag ju övertygad om att min enda stora svaghet var att jag var tvungen att ljuga ihop nån utrustning, men istället visade det sig vara att KK hade information som pekade på att en av oss mutanter ljög. Jag ljög ju inte ens om att jag var mutant trots att jag var ulven, liksom...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Recca said:
Och jag är nyfiken på vad Vimes tänkte kring KK's information, för som växt var jag ju övertygad om att min enda stora svaghet var att jag var tvungen att ljuga ihop nån utrustning, men istället visade det sig vara att KK hade information som pekade på att en av oss mutanter ljög. Jag ljög ju inte ens om att jag var mutant trots att jag var ulven, liksom...
Ouch. :gremblush:

Good people, det här var en miss av mig. Det var inte alls meningen att KKs information faktiskt skulle gå att använda. Jag måste ha klantat mig med den när jag höll på och flyttade runt i rollerna på slutet.

Bra jobbat ändå, varulvarna :gremcrazy:

Det är precis som Recca skriver f.ö., det var bara meningen att utrustningen skulle vara ett problem för henne.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Var är roll listan? Måndag var för ett par dagar sen.
 
Top