Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Game over

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Min Roll

Vicotnik:
Du är en av äventyrarna som kommit till Mos Mosel för att rädda byn undan dråparträdet. Din fraktion vinner när alla "varulvar" är ute ur spel.

Namn: RQ-78 (kallad Rune)
Ras: Robot
Utrustning: En vacker scarf
Förmåga: BIOLOGISK TESTMODUL: Du är siare. En gång per runda kan du sia en annan spelare och få veta om denne är av växtsort (det vill säga "varulv" eller inte). Skicka ditt val till mig innan deadline så får du svar när nästa runda startar.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Min Roll

min roll said:
Lukas:
Du är en av äventyrarna som kommit till Mos Mosel för att rädda byn undan dråparträdet. Din fraktion vinner när alla "varulvar" är ute ur spel.

Namn: Sylum Vittmarkén
Ras: Muterad människa
Utrustning: Konservburkar från forntiden
Förmåga: FÖRBÄTTRADE SINNEN: Du kan en gång per runda kontrollera om någon annan använder en förmåga. Skicka ditt val till mig innan deadline så får du svar när nästa runda startar.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Min Roll

Vimes said:
xyas:
Du är en av byborna i Mos Mosel och vill rädda byn undan dråparträdet. Din fraktion vinner när alla "varulvar" är ute ur spel.

Namn: Wangard van Qubvijk
Ras: IMM
Utrustning: Vackert hem inrett med mycket saker från forntiden.
Förmåga: STORVÅFFLA: Som en viktig person i Mos Mosel vet du att två av de övriga spelarna innehar fornfynd.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
!Paxens roll

!Paxen
Du är en av byborna i Mos Mosel och vill rädda byn undan dråparträdet. Din fraktion vinner när alla "varulvar" är ute ur spel.

Namn: Moldemus Qvistnos
Ras: Muterat djur
Utrustning: Grävdon.
Förmåga: RYKTE: Du tror dig veta att det finns en robot som kan göra tester för att se om någon är av "växttyp" (d.v.s. varulv) eller inte.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Kånrad Kånkelmans roll

Vimes said:
Konrad Konvalj
Du är en av byborna i Mos Mosel och vill rädda byn undan dråparträdet. Din fraktion vinner när alla "varulvar" är ute ur spel.

Namn: Jeffepär Mexssen
Ras: IMM
Utrustning: En hög hatt.
Förmåga: LOKALKÄNNEDOM: Du vet att tre mutanter finns i Mos Mosel.
Edit; bara för att nu får man editera
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Trasapa:
Du är en av byborna i Mos Mosel och vill rädda byn undan dråparträdet. Din fraktion vinner när alla "varulvar" är ute ur spel.

Namn: Montlas Grenston
Ras: PSI-Mutant
Utrustning: Lavalampa från forntiden
Förmåga: KÄNNA AVSIKT: Du kan en gång per runda kontrollera om någon annan använder en förmåga och mot vem (om någon) den riktas. Skicka ditt val till mig innan deadline så får du svar när nästa runda startar.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ja det var roligt så länge det varade.

3. "Vampire lord"-upplägget ser kul ut på papperet men jag känner mig kluven. Hur är det med Brynolf och Trasapa, är de med eller inte med i det vinnande laget? Själv skulle jag bli skitirriterad av att bli rekryterad under spel...
Oroa dig icke Vimes, jag hade roligt huruvida. Dock min första omgång som ulv och min första förlust. Ulvspelande är tärande, man måste korrekturläsa än hårdare och avstå fredagsöl.

Jag vill poängtera här nudå att jag faktiskt satt inne på en magnifik siarförmåga som jag lyckades supa bort på fredagen. Jag satt och väntade på hur röstningarna skulle svänga men så steg anden åt huvudet. Jag hade en liten förhoppning om att Lukas kanske hade siat någon annan och jag skulle kunna dra på en lögn, men bland dom första, om inte det första, inläggen så proklamerar han för min död direkt. Jag var skruvad, tänkte att sanningen skulle göra mig fri men icke.

Men sen förstår jag verkligen inte hur ni bybor tänkte. Ni grönade Lukas totalt i sista rundan därför att han hade blivit siad 2 rundor före?(!) I ett sånt här spel? Jag antog ju såklart att Lukas skulle stå högt på misstanke listan efter att jag rykt, han hade siarförmåga, var grönad och såg till så att jag åkte ut. Men ni antog att han fortfarande var grön. Xyas och Paxen rörde ni inte ens. Dom tänkte jag också hade för hett spår då jag inte hade rört dom ens med tanken under hela spelet och därför borde ni ha misstänkt just dom för det. Men nej, dom seglade under radarn hela spelet och fick inte en misstanke riktad mot sig, förutom paxen lite i första rundan.

Ni hugger Brynolf direkt mot min förvåning och jag blir inte klok på varför. Sen är jag såklart en nybörjare som ulv så jag tänker säkert helt knas.

Brynolf var för övrigt genial som ulv, det var också en av orsakerna till att jag valde honom. Kudos, sorry att jag lämnade dig i diket :gremtongue:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Personligen vill jag att Lu-kaazh kliver ur garderoben
vad vet du egentligen om mig :gremshocked:
Konrad Konvalj said:
och erkänner att han gjort sig osynlig efter det förra varulvsliret för annars kommer jag förevigt vara paranoid över det. Jag är nämligen helt säker, men vill få det bekräftat för att stilla något inom mig.
jaha
jag menar, nej jag tror faktist jag hade de inställningarna förra spelet, jag vilade att slå på det i mellan de två gångerna jag var skurk eftersom jag första gången lade märke till att folk reagerade på att jag var inloggad och inte gjorde något.
Jag tror mig veta allt om dig.

Sen är jag fortfarande helt säker att jag print screenade ditt namn flera gånger senast du var ulv så troligen tog du bort ditt namn så snart jag tagits av daga.

Gällande osynliga användare har jag nu insett att det är fan ingen fördel att sitta och kolla på inloggade användare i tid och otid. Det tar en väldans massa kraft och man (läs K.K) blir ännu mer paranoid. Så snart nån skickar ett pm får jag ju ulv-vibbar och det är inte bra för mig.

Jag tror dock fortfarande att det är en grym fördel att vara osynlig som ulv. Man kan sitta och lurka för att slänga in ett inlägg när det börjar bli kritiskt läge. Då har man full koll trots att det inte syns att man sitter och lusläser texter.

Som ulvjägare kommer jag nog trappa ner på mitt användande av inloggade användare + F5 för min egen hälsas skull.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Oavsett om jag är ulv eller inte så syns jag på inloggade sidan och jag är mer eller mindre permanent inloggad då jag sitter på jobbet och sen när jag kommer hem. Oftast försöker jag hålla mig up to date när det kommer spelet men det beror på hur mycket jag har att göra på jobbet.

Inloggningssidan har jag inte kollat på i syfte för att finna ulvar sen de två-tre första spelen vi körde här på forumet. I går satt jag kolla på inloggningsidan iväntan på att Vimes skulle posta vinst inlägget. Jag viste att vi hade vunnit innan slu inlägget postades i och med att jag inte fått något pm så viste jag att vi vunnit :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Vicotnik said:
Oavsett om jag är ulv eller inte så syns jag på inloggade sidan och jag är mer eller mindre permanent inloggad då jag sitter på jobbet och sen när jag kommer hem. Oftast försöker jag hålla mig up to date när det kommer spelet men det beror på hur mycket jag har att göra på jobbet.
Så brukar det vara med mig också. Typ jämt online, plus att vi ju använder PM för att planera rollspelsmöten...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
krank said:
Vicotnik said:
Oavsett om jag är ulv eller inte så syns jag på inloggade sidan och jag är mer eller mindre permanent inloggad då jag sitter på jobbet och sen när jag kommer hem. Oftast försöker jag hålla mig up to date när det kommer spelet men det beror på hur mycket jag har att göra på jobbet.
Så brukar det vara med mig också. Typ jämt online, plus att vi ju använder PM för att planera rollspelsmöten...
Jo jag själv är ju också inloggad och skickar pm stup i kvarten, men paranoia ser lixom förbi sådant.

Ser jag att Trasapa läser ett pm samtidigt som xyas är inne och meckar med ett pm så blir jag ju nojig. Jag har ju koll på min apa och inte skulle han skicka ett pm till xyas inte. Från och med nu så ska jag skita i inloggade sidan för det förvirrar nog mig mest. Jag hittar ju på en massa scenarion av det hela och det lär ju inte gynna mitt annars så sargade lumpsinne att finna ulvar.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Kånrad Kånkelmans roll

Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Konrad Konvalj
Du är en av byborna i Mos Mosel och vill rädda byn undan dråparträdet. Din fraktion vinner när alla "varulvar" är ute ur spel.

Namn: Jeffepär Mexssen
Ras: IMM
Utrustning: En hög hatt.
Förmåga: LOKALKÄNNEDOM: Du vet att tre mutanter finns i Mos Mosel.
Edit; bara för att nu får man editera
Det här är konstigt. Jag hade ju en roll tilldelad mig av Vimes, vilket betyder att jag ingår i den grupp som du grönar med den här förmågan, men ändå fanns det en till mutant. Man kan ju förstås tolka din text som att du vet att det finns MINST 3 mutanter i Mos Mosel (något du aldrig tolkade den som under spel), men då kan jag tycka att den är formulerad knasigt, eftersom den skapar ett fokus på mutanterna iom sin formulering och inte iom vad meningen betyder. Faktum var ju att dråparträdet gömde sig i mutantleden, så om förmågan bara konstaterade att det fanns 3 eller fler mutanter men gjorde det på ett omständligt sätt som fick fokus att hamna på mutantledet, så blir spelbalansen konstig, imo. För som det såg ut hade det ju varit bättre om jag inte fått någon ras tilldelad mig utan var tvungen att ljuga om den. :gremtongue:

Eller betyder förmågan att du vet att lokalbefolkningen har 3 mutanter?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Kånrad Kånkelmans roll

Jag tolkade det som exakt tre.
Sen visade det sig att det var 4 och det var passande för min ulvjakt.

Mina starkt misstänkta var ju !Paxen, Lu-kaazh, och Recca så det funkade bra.

Lu-kaazh var ju äventyrare så att det handlade om tre bybor tolkade jag det inte som.

Om Vimes menar att det var minst 3 mutanter så är ju min förmåga ännu mer vanlij, men mig gör det inget. Jag brukar tilldelas ostiga roller utan förmågor eller bli varulv och det är ju rätt slappt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
krank said:
Vicotnik said:
Oavsett om jag är ulv eller inte så syns jag på inloggade sidan och jag är mer eller mindre permanent inloggad då jag sitter på jobbet och sen när jag kommer hem. Oftast försöker jag hålla mig up to date när det kommer spelet men det beror på hur mycket jag har att göra på jobbet.
Så brukar det vara med mig också. Typ jämt online, plus att vi ju använder PM för att planera rollspelsmöten...
Jo jag själv är ju också inloggad och skickar pm stup i kvarten, men paranoia ser lixom förbi sådant.

Ser jag att Trasapa läser ett pm samtidigt som xyas är inne och meckar med ett pm så blir jag ju nojig. Jag har ju koll på min apa och inte skulle han skicka ett pm till xyas inte. Från och med nu så ska jag skita i inloggade sidan för det förvirrar nog mig mest. Jag hittar ju på en massa scenarion av det hela och det lär ju inte gynna mitt annars så sargade lumpsinne att finna ulvar.
Haha. Du är så söt, K.K. Jag visste inte ens att det fanns en sån "inloggade-sida" där man kan se vad folk gör för nåt, ännu mindre att man såg när de pmade varandra.

Jag var osynlig i början av spelet eftersom jag ville se om jag skulle bli varulv och då fundera ut en liten strategi "innan jag loggade in för att svara". Sen så glömde jag bort att klicka ur osynligheten, vilket du hoppade på, men i det läget behövde jag ju inte det längre. Tyvärr så flög xyas på mig vid ett tillfälle när jag satt och spelade spel och var inloggad samtidigt, och beskyllde mig för att vara "långsam" vilket såg ut att vara en bidragande anledning till att hans röst föll på mig.

Lol. Jag är faktiskt lite bitter över feltolkningar och sånt som ändå fick misstankar mot mig, fast att de liksom var fel... Däremot medger jag direkt att jag spelade lite taskigt, skrev lite nonchalant och var oinsatt i bybornas bryderier. :gremtongue:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Sen så spenderade jag en hel dag inloggad som gäst från skolan, också. Satt med mobilen och hånlog åt spektaklet. Då kände jag mig som en riktig ulv! xD
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca said:
Haha. Du är så söt, K.K. Jag visste inte ens att det fanns en sån "inloggade-sida" där man kan se vad folk gör för nåt, ännu mindre att man såg när de pmade varandra.

Jag var osynlig i början av spelet eftersom jag ville se om jag skulle bli varulv och då fundera ut en liten strategi "innan jag loggade in för att svara". Sen så glömde jag bort att klicka ur osynligheten, vilket du hoppade på, men i det läget behövde jag ju inte det längre. Tyvärr så flög xyas på mig vid ett tillfälle när jag satt och spelade spel och var inloggad samtidigt, och beskyllde mig för att vara "långsam" vilket såg ut att vara en bidragande anledning till att hans röst föll på mig.
Varför reagerade ingen på mitt "Jag är också osynlig, men jag tänker inte ändra den inställningen"-inlägg?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Varför reagerade ingen på mitt "Jag är också osynlig, men jag tänker inte ändra den inställningen"-inlägg?
För att du är en bot.

Du behöver inte synas i inloggade användare sidan för du syns ju i vrållådan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Trasapa said:
Brynolf var för övrigt genial som ulv, det var också en av orsakerna till att jag valde honom. Kudos, sorry att jag lämnade dig i diket :gremtongue:
Ja, vad fan tänkte du på? Att bara dra så där, vilket ohyfs! :gremgrin: Nä, det var ett hopplöst företag att försvara sig mot Vicotnik när jag inte kunde smitta vidare förrän efter två rundor.

Men Trasapa, varför smittade inte du Vic? Vi hade visserligen mer eller mindre bestämt att han skulle ut, och jag misstänker att det enda som räddade honom kvar var att han lyckades pricka mig. Så glöm frågan...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Varför reagerade ingen på mitt "Jag är också osynlig, men jag tänker inte ändra den inställningen"-inlägg?
För att du är en bot.

Du behöver inte synas i inloggade användare sidan för du syns ju i vrållådan.
Jag noterade för övrigt att du själv tycktes rätt osynlig i slutet av runda 2, Konrad. Du skrev inlägg men jag såg dig inte inloggad. Inte för att jag snorscannade...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Ja det skulle jag vilja veta varför ingen konverterade mig för? Jag känner mig nästan lurad som spelare och siare att få överleva ett helt varulvsspel utan ett enda försök på mitt liv.
 
Top