Nekromanti Uppdaterad hemsida hos Riotminds

Mattis

Swordsman
Joined
23 Feb 2002
Messages
508
Location
Uppsala
Re: Trudvang till andra regler

Jag tog tag i saken och gjorde egna regler, som är tänkta att passa Trudvang. Sök på "Alternativa regler till DoD6" här på wrnu så hittar du dem nog.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Re: Trudvang till andra regler

Själv har jag funderat på att försöka göra nån konvertering mellan DoD6(E) och Västmark, vilka inte är så konvertibla som jag hade hoppats :gremsmile:
Det borde väl bero lite på hur du menar. Att konvertera speldata rakt av är kanske inte helt trivialt, men att spela i Trudvang med Västmarks regler borde inte kräva så mycket modifikationer. Lite ändrade magiregler, en genomgång och antagligen viss putsning av egenskapslistan men inte så väldigt mycket mer. Eller?


/Dimfrost
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Re: Trudvang till andra regler

Nja.. jag tyckte inte att det gick så bra att bara spela "Västmarkiskt" rakt av i Trudvang, eftersom världen ska se ut på ett visst sätt för att kunna göra så. Mer "färgglada" SLPs och miljöer, om du förstår vad jag menar.
Men jag tror jag hade helt fel sätt att göra det på då, jag ska mer aktivt anpassa reglerna till världen, så att det inte blir tvärtom. Då spelar man ju inte riktigt i Trudvang.

Jaja.. får väl se vad det blir, om man får tummen ur nån gång..

- Zire
 

Xèrion

Veteran
Joined
21 Aug 2003
Messages
72
Location
Älvsbyn, Norrbotten, Sverige
Re: Yrkesnivåerna?

ja försåtr inte vitsen med att överhuvudtaget göra en ny reviderad upplaga...kan dom inte koncentrera sig på att göra fler tillägsböcker med fler vapen yrken m.m...
 

Zporl

Veteran
Joined
23 Nov 2003
Messages
19
Vet inte vad det är för fel på sidorna på riotsmind. Uppenbarligen saknas det rullningsliter eftersom man ser text som efter ett tag rader försvinner med sista raden bara delvis synlig. Dessutom fungerar inte länkar som går till någon plats längre ner på sidan (troligtvis relaterat till problem med inga rullnings lister). Använder för övrigt Opera 7.11.
 
Top