Nekromanti Uppdaterad hemsida hos Riotminds

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Kolla in förhandstitten på den reviderade regelboken Här.

Verkar som att riotminds gör det igen, dvs släpper en äckligt snygg modul. Dante är helt klart rollspelsvärldens okrönte kung.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,550
Location
Fallen Umber
Ja, det där var ju apsnyggt. Jag börjar förstå vad folk menade när de utgöt sig över hur snygg framsidan var... Och uppslagen är ju fantastiska. Bra jobbat, Dante!


/Dimfrost, som fick häftig lust att köpa ett gäng DoD6-prylar
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Frågan är väl hur pass sugen man är på att äga FYRA regelböcker till samma spel. Särskilt inte när jag hittils inte direkt gillat någon av de två som kommit. Riotminds borde ge oss mer saker i stil med Vildhjarta, Jorges och Osthem, inte lappa ihop ett hopplöst trasigt regelsystem.

Eller så är jag alldeles för kräsen som inte tycker att en råsnygg modul räcker, utan vill ha substans och innehåll.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Eller så är jag alldeles för kräsen som inte tycker att en råsnygg modul räcker, utan vill ha substans och innehåll."

Fast det kanske just det som DoD6R(evisited) innehåller. Kommenterade endast utseende då det är det enda som går att kommentera just nu då iaf jag inte vet nått om innehållet.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Tja, man kan ju HOPPAS att det blir bra, men tyvärr tycker jag att det mesta pekar mot det. Mest därför JAG inte tyckte att en snygg modul är tillräckligt mycket att se fram emot. Nu hänger jag visserligen inte på Riotminds forum, men vi har ju ingen information alls om vad boken är tänkt att innehålla.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nu blev det sådär jobbigt igen...

Noooooo !!
Fasen, nu blev jag som ett såntdär otåligt barn på julafton ju !!
Hur i hela helsingland ska jag palla att vänta på den boken ska släppas....
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,550
Location
Fallen Umber
Åtminstone är väl chansen ganska stor att de inte kommer att ändra reglerna till det sämre... (Tolka det som ni vill. :gremwink:) Istället bör de väl tagit tag i en del av de buggar som finns. Jag har inte Expert (förutom den från -85, då), men jag har fått intrycket av att de reglerna är avsevärt bättre än grundboken.

Och, som Hasse redan sagt: om vi inte ska kommentera utseendet, vad ska vi då kommentera? Det finns ju inget annat att gå efter.


/Dimfrost
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Gnällspik

Tja, man kan ju HOPPAS att det blir bra, men tyvärr tycker jag att det mesta pekar mot det.
Vad är det som pekar på att det inte blir bra? Att allt som släppts efter grunregelboken har varit suveränt eller?

Nä, jag tycker att du är onödigt pessimistisk Fogge. Bara det faktum att Riotminds har tagit åt sig av kritiken och släpper en reviderad utgåva är väl en tydlig förvarning om att det kommer att bli bättre? Expertreglerna var ju suvve, så jag har inga farhågor om att det här kommer att bli dåligt.

men vi har ju ingen information alls om vad boken är tänkt att innehålla.
Jo, det har vi!

/Vulf
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Tja, jag erkänner att Expert är bättre än Vanilla, men fortfarande inte min definition på bra, tyvärr.

Och jag siade blott om resultatet, jag vet lika lite som ni. Jag menade att regelsystemet som sådant antagligen är svårt att PATCHA till något bra. Det skulle behöva en rejäl renovering, snarare.

Men som sagt, vi får hoppas på att det blir bra.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Gnällspik

Vad är det som pekar på att det inte blir bra?

Som jag skrev i svaret på Dimfrosts inlägg, systemet är enligt mig för buggigt och tokigt för att gå att patcha.

Att allt som släppts efter grunregelboken har varit suveränt eller?

Det är din subjektiva åsikt och jag delar den inte, därav min pessimism.

Nä, jag tycker att du är onödigt pessimistisk Fogge.

Äsch, jag är rätt positiv egentligen, just eftersom jag tror att det inte går att spotta ur sig något sämre :gremwink:

Bara det faktum att Riotminds har tagit åt sig av kritiken och släpper en reviderad utgåva är väl en tydlig förvarning om att det kommer att bli bättre?

Förhoppningsvis. Frågan är hur pass de har lyssnat på HUR de ska patcha upp sina regelbuggar och inte bara ändrar dom till en annan variant som är ännu tokigare. Ta Rustningsteknik till exempel. Där måste man lära sig slåss i en läderrustning innan man kan ta på sig en ringbrynja. Dynamisk stridskapacitet och de nya vapengrupperna gillar jag dock. Chansen är att de ändrar på allt - har man då otur är det fortfarande bara hälften man gillar. Men man kan väl inte få allt här i världen. Själv slavar jag vidare på min modd av Expertreglerna.

Jo, det har vi!

Som du sa om Expertreglerna, suvve! Även om den var ganska knapphändig.
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Frågan är väl hur pass sugen man är på att äga FYRA regelböcker till samma spel. Särskilt inte när jag hittils inte direkt gillat någon av de två som kommit. Riotminds borde ge oss mer saker i stil med Vildhjarta, Jorges och Osthem, inte lappa ihop ett hopplöst trasigt regelsystem.

Jag måste tyvärr hålla med. Varför kunde inte Riotminds gått på järnringens linje och bara förbättrat det existerande regelverket istället för att skapa ett nästan ospelbart?

Men en svag gnutta hopp tänds ändå inom mig. Kanske kan man använda enbart den kommande regelboken och strunta i expert (som vid första anblick såg ok ut men vid spel visade sig omöjlig)?

Men nog tusan såg det bra ut alltid. Jag har faktiskt aldrig sett moduler som ser bättre ut än Riotminds (skulle vara järnringens då men de är fortfarande inte riktigt lika snygga)

Willie
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
Jag är ganska säker på att efter [color:\\"red\\"]Dod6R[/color] har kommit kan vi kassera den gamla regelboken. Expert har jag inte mycket för så det blir nog bara en bok att hålla reda på framtiden (förutom Jorges Bestiarium förstås).
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Re: Gnällspik

Hela rustningstekniks delen är hemsk. Så som den färdigheten är beskriven så tvivlar jag på att någon ens har kört ett speltest med den färdigheten. Förövrigt verkar inte DoD6 grundboken och DoD6 Expert vara speltestade utan snarare skrivna rakt upp och ned utan någon direkt reflektion över vad olika saker gör i spelet.
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Boken ser ju snygg ut men det har dom andra regel böckerna också gjort. Men tyvärr har ju innehållet varit mer eller mindre ospelbart skräp. Den bästa boken som riotminds släppt är ju osthem, och den innehåller knappt något regelmaterial alls. Vet inte om det säger något om riotminds? Kanske dags att överge regelskapandet och ge ut intressant och systemlösa världsböcker till trudvang som man kan använda till andra spel? För Trudvang verkar ju ha potential att bli en av de verkligt intressanta spelvärldarna.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,895
Location
The Culture
Snyggt...

Klart snyggare än tidigare. Jag tror dock att jag avvaktar med att köpa den tills jag får höra lite åsikter om innehållet. Det ser ju i alla fall bra ut att de inkluderar informatuon om Trudvang i regelboken.

Men jag kan inte låta bli att undra varför titeln skrivs:

<center>drakar</center> <center>och demoner</center>

istället för:

<center>drakar och</center> <center>demoner</center>

Det senare ser mer balanserat ut tycker jag.

/tobias
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Snyggt...

Men jag kan inte låta bli att undra varför titeln skrivs:


drakar
och demoner


istället för:


drakar och
demoner


Det senare ser mer balanserat ut tycker jag.
Eller varför inte:

<center> <font size="3"> Drakar </font size>
<font size="1"> och </font size>
<font size="3"> Demoner </font size> </center>
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
För att vara helt ärlig är de allra bäst på idéer och namn. Det bästa vore kanske om de skaffade en kille som kunde skriva deras utmärkta idéer på engelska och släppte Trudvang som D20-värld istället. För mig är det dock ingen större skillnad, jag köper ändå inte DoD-regelböckerna (även om jag är nära att göra det bara för att de är så snygga!).

Alternativet vore om de skaffade en kille som var en bra regelkonstruktör, men ytterligare en regelbok vore väl att ta i lite (kommmer det inte en ny expertbok, förresten?).
 

Oddnic

Veteran
Joined
21 Apr 2002
Messages
69
Location
Bergeforsen
Neeeeej inte D20 för allt i världen. Och det skulle kännas djävligt krystat att spela det mycket svenka trudvang med amerikanska regler.

Expertreglerna är inte dåliga och jag troar att de nya grundreglerna kommer att bli bra.
 
Top