Varulv Ulvgårdens gästabud - R2

vill på intet sätt gnälla på mina ulvkamrater - vi kämpade alla väl för gammelmorfar Ulvfjants blod MEN det kan ha varit så att jag började prata med Bonker i ulvchatten när mina riktiga ulvkompisar inte svarade på 20 minuter

Snyggt byn, inte minst Impetigo, Anthrox och Hägerstrand. Kände mig som en korpfotbollspelare som blev tunnlad av Messi et al.

Förlåt igen alla ulvkeftare för att jsg fumlade så! Borde ha kört ett cyniskt och försiktigt 4-4-2 a la Lasse Lagerbäck, men jag ville testa lite finter.

Tror att det är lätt att glömma bort att med många powerroller så blir det svårare för ulvarna att vinna i dubbel bemärkelse: dels kan powerrollerna göra balla grejer för byn, dels är de grönade automagiskt.

Jag räknade på utfallen och insåg att det var kört:

Gyllenbjörn
Sömniga Isaac — syskonsiare
Sidd - siad grön av Sömniga Isaac
Stradh
Vimes

Svintryne
Big Mama — överhuvudsiare
Impetigo

Falkenknös
Brynolf - siad grön av Big Mama
Hägerstrand
Octagonal — väktare

Som ni ser ovan blir det väldigt få icke-gröna att rösta på. Sannolikheten att ta ut Hägerstrand och Impetigo var minimal. Att ta ut Octagonal var nog en bra idé, men då blev det två nya gröna namn när både Sömniga Isaac och Big Mama kunde sia. Skulle vi få ut Stradh/Vimes genom utröstning så blev det ändå bara en akademisk detalj när byn skulle vinna. För att spara på folks tid och energi valde vi att ge upp.

TACK TILL ALLA!
Det var kul och spännande ändå! Tycker att @Mr.J ska få cred för att @Anthrox gav honom kudos! Stort!
Allt detta bygger ju på att alla bybor skulle lita på att alla outningar var äkta. Vi har aldrig och kommer aldrig att tro på varandra i byn 100% eftersom vi inte vet vilka som ljuger. Jag tycker ulvarna gav upp för lätt. Vi återupptar spelet igen! 10, 9, 8, 7, 6, 5... de öppnar ett halvt öga...4... de börjar resa sig på knä...3, 2... de står upp...1

Allt detta bygger ju på att alla bybor skulle lita på att alla outningar var äkta. Vi har aldrig och kommer aldrig att tro på varandra i byn 100% eftersom vi inte vet vilka som ljuger. Jag tycker ulvarna gav upp för lätt. Vi återupptar spelet igen! 10, 9, 8, 7, 6, 5... de öppnar ett halvt öga...4... de börjar resa sig på knä...3, 2... de står upp...1
Röst: @Big Mama

om jag ska vara mer seriös. den enda som kunde ifrågasättas var du i och med att Anthrox var död. Så länge ulvarna inte motclaimade, vilket möjligtvis funkat i ett par rundor.
jag skrev helt ärligt i tråden tidigare när jag fortfarande lajvade bybo att det var öppet mål för byn, ni hade 5 gröna spelare som kunde enas om vem som skulle ut - hur kan 3 ulvar rå på det?

Visste ni förresten att Falkenbergs fotbollsarena heter Falcon alkoholfri arena? Liksom på riktigt?Det är så himla töntigt och jag älskar det av hela mitt hjärta!

1761148912957.jpeg

Back