Sidd
”Bybo”
HippHippHurray
Årets giftigaste byalag skålar för hela gästabudet

Årets giftigaste byalag skålar för hela gästabudet

Tror du får fråga ulvarnaÄhmen vad hände?
Jag hade roligare första dagen r1 och sen r2...dag två vart horribel när man inte hann läsa och det bara välde in inlägg till hin håle...Balansproblemen till trots är jag nyfiken på om folk hade roligt eller inte och i så fall vad som var roligt.
R1 verkade bli ovanligt infekterad men jag tyckte väl inte riktigt att det var på grund av mekaniken eller missuppfattade jag det? Vad hände där egentligen?
Det här, jag känner personligen att jag föredrar spel med kortare runda 1. För mig känns lång första runda mest stressigt och segt. Det lägger främst upp för situationer där folk kan peka på att andra som inte har samma mängd tid inte deltagit så aktivt som förväntas. Vilket tar av det roliga, i utbyte mot stress att inte verka aktiv eller närvarande.Jag hade roligare första dagen r1 och sen r2...dag två vart horribel när man inte hann läsa och det bara välde in inlägg till hin håle...
Jag tror överlag man vinner på kortare R1....framför allt om byn inte har mycket att gå på
Vi förstod ju allihopa bybor att Hägern-Vimes-Impe-Anth var ulvar där i 40+sidor R1.Balansproblemen till trots är jag nyfiken på om folk hade roligt eller inte och i så fall vad som var roligt.
R1 verkade bli ovanligt infekterad men jag tyckte väl inte riktigt att det var på grund av mekaniken eller missuppfattade jag det? Vad hände där egentligen?
Det fanns ett väldigt litet subtilt försök till en hint om "kan det här vara coachat" där när jag skrev det, men jag var imponerad! Också lite kul att Mr.J nu varit ulv i två av tre spel och skött det galant.Tycker att @Mr.J ska få cred för att @Anthrox gav honom kudos! Stort!
Jag funderade också på det, fast med @BiobunkerVII s outning. Om den outningen hade kommit direkt efter att @Big Mama gick rogue med sin skyddsanvändning tror jag verkligen att BM åkt ut nästa runda istället för BB7.Fanns det inga planer på att motclaima powerroller? Tror ni inte Fjodde hade kunnat vinna över Octa i ett väktarrace? Mtp att Octa inte stod i världens bästa dager och var den som propsade för rolloutning hade det ju sett rätt skevt ut för hans del där tror jag.
jag tänkte motclaima men blev osäker på om Morsan kunde backa på familjeskyddet.Jag funderade också på det, fast med @BiobunkerVII s outning. Om den outningen hade kommit direkt efter att @Big Mama gick rogue med sin skyddsanvändning tror jag verkligen att BM åkt ut nästa runda istället för BB7.
Men man byter ju ändå en bybo mot en ulv om man fulclaimar framgångsrikt. Det skulle fortfarande kräva att ulvarna lyckades övertala byn att rösta ut flera av de inte-ännu-grönade spelarna som @Basenanji listade.
Jesus christ jag blir så jävla trött på folk som inte läser reglerna ordentligtjag tänkte motclaima men blev osäker på om Morsan kunde backa på familjeskyddet.
Jo, men jag tror nog att en hel del hade kunnat gå vägen, beroende på vilka som var kvar. Hade Vimes röstats ut som grön exv hade du varit jätteenkel att få ut, troligtvis (och det i sin tur hade kunnat få en kvarvarande paranoid by att omtänksam var Impe står). Och Mr.J var ju inte direkt på någons karta för att vara ulv.Jag funderade också på det, fast med @BiobunkerVII s outning. Om den outningen hade kommit direkt efter att @Big Mama gick rogue med sin skyddsanvändning tror jag verkligen att BM åkt ut nästa runda istället för BB7.
Men man byter ju ändå en bybo mot en ulv om man fulclaimar framgångsrikt. Det skulle fortfarande kräva att ulvarna lyckades övertala byn att rösta ut flera av de inte-ännu-grönade spelarna som @Basenanji listade.