Varulv Ulvgårdens gästabud - R2

Så... vi var fyra oskyldiga bybor som bara vill komma till en trevlig tillställning i min familj? Härligt!

Och bra spelat hela byn, kul med vinst! 🥳

Bra spelat alla, och bra spelat gänget i min familj. Ert överhuvud var ju lite väck 🤪

Tack för spel ulvarna! Jag förstår att det kändes tufft efter outningsdiscot, byn hade varit tvungen att rösta ut väldigt många bybor på rad medans ni nattmördade gröna spelare för att det skulle finnas en suck till vinstchans.

Tack @Basenanji för frejdigt kaos!
Tack @BiobunkerVII för emotionell manipulation (som såklart är sann, men när den kommer från en ulv är det ändå manipulation)
Tack @fjodorsenuba för is-i-magen-lågflygeri som säkert hade gått bättre i ett spel med fler kandidater för utröstningen.
Tack @Mr.J för snyggt smygulvande som antagligen gjort att du hade klarat dig längst.

Hade varit intressant vad ett nattmord på SI och en utröstad bybo i R2 hade kunnat ställa till med, men rejäl uppförsbacke var det ju hursomhelst efter välspelad R1 från byn överlag och en solid outningsplan i R2.

Balansproblemen till trots är jag nyfiken på om folk hade roligt eller inte och i så fall vad som var roligt.

R1 verkade bli ovanligt infekterad men jag tyckte väl inte riktigt att det var på grund av mekaniken eller missuppfattade jag det? Vad hände där egentligen?

Balansproblemen till trots är jag nyfiken på om folk hade roligt eller inte och i så fall vad som var roligt.

R1 verkade bli ovanligt infekterad men jag tyckte väl inte riktigt att det var på grund av mekaniken eller missuppfattade jag det? Vad hände där egentligen?
Jag hade roligare första dagen r1 och sen r2...dag två vart horribel när man inte hann läsa och det bara välde in inlägg till hin håle...
Jag tror överlag man vinner på kortare R1....framför allt om byn inte har mycket att gå på

Jag hade roligare första dagen r1 och sen r2...dag två vart horribel när man inte hann läsa och det bara välde in inlägg till hin håle...
Jag tror överlag man vinner på kortare R1....framför allt om byn inte har mycket att gå på
Det här, jag känner personligen att jag föredrar spel med kortare runda 1. För mig känns lång första runda mest stressigt och segt. Det lägger främst upp för situationer där folk kan peka på att andra som inte har samma mängd tid inte deltagit så aktivt som förväntas. Vilket tar av det roliga, i utbyte mot stress att inte verka aktiv eller närvarande.

Vi förstod ju allihopa bybor att Hägern-Vimes-Impe-Anth var ulvar där i 40+sidor R1.
Jädrans vad ulvarna måste suttit å poppat popcorn🍿🍿🍿🍿

Härligt och bra jobbat byn!

Ulvarna gjorde det bra, sen hade de verkligen omständigheterna emot sig. Fem gröna namn i r2 är en rejäl uppförsbacke.

Intressant hur diskussionen om AD ställde saker på sin spets redan i r1, min analys att ulvarna körde desperat och med blottat bröst var ju helt fel bortsett från i Basses fall. Det hade väl i slutänden inte spelat så stor roll om vi använde AD eller inte, bortsett från familjeskyddet i r2 blev ju inte familjerna en grej riktigt.

Ledsen att jag ville ta dig som gisslan @Vimes . Tappert kämpat i den politiska motvinden!

Tack @Sysp för fint arrangemang! Det var ingensivt och roligt!

Snyggt byn, inte minst Impetigo, Anthrox och Hägerstrand. Kände mig som en korpfotbollspelare som blev tunnlad av Messi et al.

Förlåt igen alla ulvkeftare för att jsg fumlade så! Borde ha kört ett cyniskt och försiktigt 4-4-2 a la Lasse Lagerbäck, men jag ville testa lite finter.

Tror att det är lätt att glömma bort att med många powerroller så blir det svårare för ulvarna att vinna i dubbel bemärkelse: dels kan powerrollerna göra balla grejer för byn, dels är de grönade automagiskt.

Jag räknade på utfallen och insåg att det var kört:

Gyllenbjörn
Sömniga Isaac — syskonsiare
Sidd - siad grön av Sömniga Isaac
Stradh
Vimes

Svintryne
Big Mama — överhuvudsiare
Impetigo

Falkenknös
Brynolf - siad grön av Big Mama
Hägerstrand
Octagonal — väktare

Som ni ser ovan blir det väldigt få icke-gröna att rösta på. Sannolikheten att ta ut Hägerstrand och Impetigo var minimal. Att ta ut Octagonal var nog en bra idé, men då blev det två nya gröna namn när både Sömniga Isaac och Big Mama kunde sia. Skulle vi få ut Stradh/Vimes genom utröstning så blev det ändå bara en akademisk detalj när byn skulle vinna. För att spara på folks tid och energi valde vi att ge upp.

TACK TILL ALLA!
Det var kul och spännande ändå! Tycker att @Mr.J ska få cred för att @Anthrox gav honom kudos! Stort!

Jag hängde inte riktigt med på vad som hände här, men en vinst är ju alltid en vinst så starkt jobbat byn!
Och väl arrat @Sysp! Skrattade högt åt fluffet nu i R2, innan jag insåg att jag vart mördad :ROFLMAO:😭

Tycker att @Mr.J ska få cred för att @Anthrox gav honom kudos! Stort!
Det fanns ett väldigt litet subtilt försök till en hint om "kan det här vara coachat" där när jag skrev det, men jag var imponerad! Också lite kul att Mr.J nu varit ulv i två av tre spel och skött det galant.

Fanns det inga planer på att motclaima powerroller? Tror ni inte Fjodde hade kunnat vinna över Octa i ett väktarrace? Mtp att Octa inte stod i världens bästa dager och var den som propsade för rolloutning hade det ju sett rätt skevt ut för hans del där tror jag.

Fanns det inga planer på att motclaima powerroller? Tror ni inte Fjodde hade kunnat vinna över Octa i ett väktarrace? Mtp att Octa inte stod i världens bästa dager och var den som propsade för rolloutning hade det ju sett rätt skevt ut för hans del där tror jag.
Jag funderade också på det, fast med @BiobunkerVII s outning. Om den outningen hade kommit direkt efter att @Big Mama gick rogue med sin skyddsanvändning tror jag verkligen att BM åkt ut nästa runda istället för BB7.

Men man byter ju ändå en bybo mot en ulv om man fulclaimar framgångsrikt. Det skulle fortfarande kräva att ulvarna lyckades övertala byn att rösta ut flera av de inte-ännu-grönade spelarna som @Basenanji listade.

Jag funderade också på det, fast med @BiobunkerVII s outning. Om den outningen hade kommit direkt efter att @Big Mama gick rogue med sin skyddsanvändning tror jag verkligen att BM åkt ut nästa runda istället för BB7.

Men man byter ju ändå en bybo mot en ulv om man fulclaimar framgångsrikt. Det skulle fortfarande kräva att ulvarna lyckades övertala byn att rösta ut flera av de inte-ännu-grönade spelarna som @Basenanji listade.
jag tänkte motclaima men blev osäker på om Morsan kunde backa på familjeskyddet.

iom famileskyddet hade ni röstar ut Fjodde och då hade vi i alla fall åkt dit.

Jag hade roligt i spelet, R1 var kul och hade Vimes åkt istället för Basse hade det blivit svettigt för Hägern tror jag, eller svettigt i 5 minuter innan byn kunde ha 74 gröna spelare.

Jag gillade tanken med familjerna men en powerroll per familj är mycket, vidhåller att väktaren var klart OP

Jo, men jag tror nog att en hel del hade kunnat gå vägen, beroende på vilka som var kvar. Hade Vimes röstats ut som grön exv hade du varit jätteenkel att få ut, troligtvis (och det i sin tur hade kunnat få en kvarvarande paranoid by att omtänksam var Impe står). Och Mr.J var ju inte direkt på någons karta för att vara ulv.

Back