Varulv Ulvgårdens gästabud - R2

Om jag, Big mama och Sömnige S är goda måste Vimes nästan vara ond väl?

Eller har ulvarna helt kastat stackars Basse under bussen i R1?
Det är inte bekräftat att Octa är grön och därmed inte heller Sömnige S. Det var obra att Octa outade sig som väktare, det hade varit bättre om han väktat mig dold. Misstänkt Octa!

(Jag ligger nu fett efter i läsningen och kommer skriva allt i fel ordning för er, sorry!)

Det är inte bekräftat att Octa är grön och därmed inte heller Sömnige S. Det var obra att Octa outade sig som väktare, det hade varit bättre om han väktat mig dold. Misstänkt Octa!

(Jag ligger nu fett efter i läsningen och kommer skriva allt i fel ordning för er, sorry!)
Vi har vunnit, lugna dig! Spelet är över :)

Jag tror egentligen att ulvarna hade behövt rädda Basse redan i R1. Vi fick bästa möjliga R2: en ulv ute, båda siarna hade lyckats med sina sianden (det hade ju kunnat bli så att BM hade siat Isaac, eller att Isaac hade siat någon som blev nattmördad och sådär - bäst för ulveriet hade ju varit om ulvarna prickat en siare med nattmordet). Men när allt klaffade så var det nog klart i R2. I och med att @Octagonal föreslog massoutning var spelet över. Ingen skugga över ulvarnas insats eller beslut att kasta in handduken.

Sen lär man sig (igen!) att det är fullt möjligt som bybo att tycka att andra bybor resonerar konstigt, inkonsekvent och oväntat. Jag tyckte det var uppenbart att Hägerstrand förklarade sin regelfråga på ett ulvigt sätt, men det var ju heltokigt (som 9 av 10 tankar man tänker som bybo är).

Du gör som du vill med vilken ordning du läser, baklänges eller uppåner…själv så läser jag från början framåt nästa post i tur osv😉

Objektivt bättre av mig att väkta Isaac.

BM kan bara sia Isaac som vi vet färgen på. Alltså är hon bara en vanlig bybo i praktiken.
Vi vet inte Isaacs färg än. Vi har bara Octas utsago.

Jag tror inte Octa är den äkta väktaren och hoppas att den riktiga väktar mig i natt. Det skaver så att Octa outade att han var väktare så jag tror inte han är det.

Röst: @Octagonal

Skönt att du är här, jag är fortfarande väldigt orolig att BM duperar oss, med tanke på att hon känner sig tvungen att skydda sig från en grönsiad @Brynolf .

@fjodorsenuba @Mr.J @Impetigo Ni är de enda som inte vägt in sen det började outas. Bekräfta gärna att ni inte har powerroller så fort som möjligt.
Precis, jag har också bett dem att berätta om de har powerroll. Det kan de inte ha. Om de säger det så är den defintivt en ulv som claimar.

Stort tack till spelledaren @Sysp för lir.
Måste varit mastigt att rodda med 14 tokiga spelare och hålla koll på alla förmågor.
Bra fix😇🙏🎈😍

Tackar ulvar för sparrning och stort grattis till byn som lyckades hålla huvudet kallt i detta jättelika kaos.

Förlåt @Sömniga Isaac om jag är en jobbig bard🎶

Back