Varulv Ulvgårdens gästabud - R1

Om du tittar noga på upplägget @Sömniga Isaac teoe du då verkligen att det kan vara så att alla ulvar hamnat i samma familj?
Kan vi släppa den här diskussionen? Jag sa att chansen finns att alla hamnat i samma familj på grund av slump, men att sannolikheten är låg. Den här diskussionen ger inget. Jag ville endast markera mot Fjodors diskussion om hur fördelning av ulvar gått till, där han lyft fram tanken att SL styrt fördelningen, medan jag håller det för att det är total slump hur ulvarna är fördelad.

Eftersom jag de facto inte kan rösta på mina fellow Gyllenbjörnar kommer jag inte göra det, utan lägga min röst på den utanför Gyllenbjörn som jag misstänker mest. Vill jag hellre att t.ex. Sidd Gyllenbjörn ska röstas ut kommer jag argumentera för att andra ska rösta på honom.
Med artificiell deadline KAN du rösta på Sidd på ett sätt där din röst räknas. Artificiella deadlines är VJVS.

Att ha regelursäkter för att slippa rösta på det sätt man argumenterar eller ursäkter där man röstar på ett sätt som inte påverkar utröstningen är inte VJVS.

Att det innebär meck och kludd med röstförflyttningar köper jag, även om vi lyckats lösa sånt i tidigare spel. Det övriga resonemanget köper jag inte.

Nej, jag ville peka på att det finns en sannolikhet för det men att den är låg.

Det stämmer, fel av mig. Jag vände resonemanget bak och fram och blandade ihop det med ett annat resonemang.

I mitt huvud fick jag det till att du räknade dig själv som ulv men det var helt snedtänkt som sagt. Det var därför det blev så lustigt i mitt huvud. Tänk bort mig.

Röst: @Basenanji

RÖST: @Sidd

In i spel! Vad säger du om familjeöverhuvudena, är de gröna eller röda?
Jag har ingen aning.
Står väl i reglerna att alla roller kan vara bybo/ulv.
För många roller för att jag ska kunna tänka grön/röd osv

Min första tanke är väl att detta spel inbjuder till claimar-kaos hela vägen in i mål.
Skulle helst se en lugn sansad diskussion om att alla outar alla förmågor så kommer vi byn ikapp detta gigantiska informationshandikapp som ulvarna har från start.

Det kommer bli rörigt det här!

Jag ska försöka ligga så lågt som möjligt för att sprida så lite brus det bara går. Jag är nog den spelare ni behöver oroa er minst för denna gång😇

Det stämmer, fel av mig. Jag vände resonemanget bak och fram och blandade ihop det med ett annat resonemang.
Ingen fara, bra att du petar och bråkar. Saker är ibland inte glasklara och ser hellre att vi käbblar, för att klargöra, istället för att sitta vid varsitt bord och kasta kyliga blickar mot varandra. Nu går vi vidare, lite klokare och varmare.

Jag ska försöka ligga så lågt som möjligt för att sprida så lite brus det bara går. Jag är nog den spelare ni behöver oroa er minst för denna gång😇
Typiskt att man åberopar familjens skald... och så väljer han att vara tyst och stum...

I mitt huvud fick jag det till att du räknade dig själv som ulv men det var helt snedtänkt som sagt. Det var därför det blev så lustigt i mitt huvud. Tänk bort mig.

Röst: @Basenanji
Orkar du ge en motivering?

Vi verkar ha helt olika ingångsvärden till det här spelet och jag hoppas att du inte dömer mig för att jag inte har samma ingångsvärden som du? Tycker du skriver massa bra stuff så det vore dumt om två bybor fastnar i meningslöst tjafs.

@Basenanji

Jag flyttade tillbaka till dig iom att jag totalt snedtänkte inför min SI-röst.

Ursprungligen la jag rösten på dig pga ”ulvar som röstar ut bybor” och det andra i det inlägget som jag tycker är konstigt och lite rödande.

@Vimes kan du förklara lite närmre hur du får AD-förslaget till att vara ett ulvförslag?

Att det är administrativt krångligt kan vi lägga åt sidan. Det håller jag med om, även om jag tycker vi har klarat sånt förr, men det hade vi heller inte ens börjat prata om när du tyckte att AD gjorde mig misstänkt.

@Vimes kan du förklara lite närmre hur du får AD-förslaget till att vara ett ulvförslag?

Här får du nog citera mig, för det tror jag inte jag har tyckt.

Jag är emot AD av "ideologiska" och praktiska skäl. Blir det ändå så att byn som helhet går vidare med det får jag förhålla mig till det. Jag tycker det är en ganska odramatisk diskussion.

Här får du nog citera mig, för det tror jag inte jag har tyckt.
Ah, jag tolkade dig så när du gav en annars helt omotiverad röst på mig direkt efter att du argumenterat mot artificiell deadline.

Men om den rösten inte är kopplad till att det skulle vara ulvigt att föreslå artificiell deadline finns det ännu större anledning att motivera den.

Har suttit i en bil sen 8, så läser ikapp er rivstart nu.

Men två saker jag funderat på under helgen:

Familjeskyddet är en fälla va? Familjen har ju inte mer info om vem som är ulv liksom, så det finns väl väldigt få användbara scenarion till det. Ulvarna å andra sidan kan bli familjehuvud oc använda skyddet till att köpa sig en runda. Jag tror det kan vara bra att bara slösa bort skyddet direkt så inte ulvarna kan missbruka det senare i spel.

Syskonsiaren har begränsat med tillfällen att vara nyttig (max fyra mål as of now). Jag skulle föreslå att syskonsiaren snipear ett outande i slutet på rundan nu och väktaren vinbägsskyddar syskonsiaren i R2 så får vi ut två av de potentiellt fyra siandena iaf.

Hej @Sömniga Isaac trevligt att träffas 🤝. (Om vi inte gjort det tidigare) Läste sist att vi ej ska fortsätta att älta diskussionen men jag vill väldigt mycket påstå att det finns möjlighet för att ulvarna är utspridda bland alla.

Är det vanligt för @Sidd att komma in och vilja ha en ”lugn och sansad” stämning bara för att sedan lägga sig platt och försöka charma till sig med en emoji. Detta va skumt, vi alla vill samarbeta vare sig det är lugn stämning eller inte. Men att lägga sig platt är inte att bidra? ( Om detta nu inte är typiskt Sidd)

Är det vanligt för @Sidd att komma in och vilja ha en ”lugn och sansad” stämning bara för att sedan lägga sig platt och försöka charma till sig med en emoji. Detta va skumt, vi alla vill samarbeta vare sig det är lugn stämning eller inte. Men att lägga sig platt är inte att bidra? ( Om detta nu inte är typiskt Sidd)
Använda emojis, ja det är väl lite Sidds signum. Att lägga sig platt är däremot inte ett signum för Sidd, vilket jag tyckte Sidd även är tydlig med i sitt inlägg. Särskilt då han säger att han inte ska brusa så som han brukar. Sidd brukar höras och synas. Så lite underligt är det, men vi får se. Sidd kanske vaknar till liv allt eftersom.

Ah, jag tolkade dig så när du gav en annars helt omotiverad röst på mig direkt efter att du argumenterat mot artificiell deadline.

Men om den rösten inte är kopplad till att det skulle vara ulvigt att föreslå artificiell deadline finns det ännu större anledning att motivera den.

Jag röstar på dig för att:
1. Diskussionen om AD kan visserligen vara en del av ett konstruktivt "hur ska vi spela spelet?"-samtal i R1 - men det är samtidigt ett 100 % tryggt rum för en ulv att befinna sig i. Helt ok att prata om, men om det inte sker så mycket annat blir jag misstänksam.
2. Frågan till SL direkt i inledningen kändes mer än lovigt skådespelad.
3. Det är tidigt i R1.

Såhär är det väl:
- Gyllenbjörn 0-3 ulvar
- Falkenkrös - 0-4 ulvar
- Svintryne - 0-4 ulvar

Det finns GARANTERAT mer än en ulv i minst en familj. Finns det en eller fler ulvar i Gyllenbjörn finns det GARANTERAT en eller fler ulvar i någon eller några av de andra familjerna.

Det sagt vet jag inte om det här är det mest intressanta att diskutera. Blir lätt att vi etablerar någon form av felaktig bild av "det måste finnas minst en ulv i varje familj" eller liknande. Den typen av deduktiva resonemang får vi spara på tills vi tunnat ut leden lite.
Kan det inte vara 4 ulvar i Gyllenbjörn?

Och ytterligare en fråga: din tanke är alltså att jag inte ska rösta på Anthrox som är orimligt inaktiv jämfört med tidigare spel (ok han kom in nu) eftersom vi tillhör samma familj och min röst brusar bara?
Men jag kan/bör argumentera för varför han är röd?
(och innan @Anthrox går i taket så var det alltså ett exempel)

Håller för övrigt med Sidd att det här kommer bli rörigt.

Basse har kommit in frejdigt i spel så jag lägger bort min röst där och tänker att näste alltid-ulv är ett rimligt mål

Röst: @Octagonal

Back