Vimes
Gyllenbjörn
Röst: @Hägerstrand
Den betyder något med artificiell deadlineRöstar jag på Sidd är det en lögnaktig röst, eftersom den inte betyder något
Den mekanik som vi inte tycker gynnar byn?Men tills vidare föredrar jag att vi helt öppet spelar det här spelet med den mekanik vi har att förhålla oss till.
Överhuvuden kan bli ulvar, det är det som är det kluriga. Ingen går säker från den rollen.2. Nu är jag lite sent ute men jag hoppar gärna på @Impetigo plan att inte använda familjeskydden, det låter självklart att inte ge ulvaran en fördel. Och som jag förstod det så kan ej överhuvudena bli ulvar. (Eller har jag fel igen?)
Den mekanik som vi inte tycker gynnar byn?
På tal om det... Vi bör låta bli att utrota familjer helt. Det gynnar ulvarna som fan eftersom det begränsar vilka vi kan rösta på.
Om det bara är en enda familj kvar i spel är vi tex helt stekta.
Jag argumenterar för att vi ska eliminera regeln som gör vissa röster meningslösa.Ja? Det är ju den mekanik som gäller. Att vi ska sitta och låtsas som att en annan mekanik gäller är jag inte så förtjust i. Och det blir alldeles för lätt för ulvar att göra meningslösa röster.
Jag håller med om detta. Rent praktiskt blir det trubbel med artificiell deadline.En artificiell deadline funkar dessutom bara om vi kan lita på att alla (bybor) kommer kunna flytta sina röster till majoritetsalternativet (eller lägga ner rösten om detta ingår i den egna familjen) innan den riktiga deadlinen. Det kommer, med 14 spelare, inte hända. Och då kommer vi hamna i diskussionen "men du flyttade inte din röst till den vi hade bestämt!", "nä, jag umgicks med min familj", "är det sant? är din familj varulvar?", "nä", "jo", bjäbb bjäbb. Vilket ju är en helt värdelös diskussion om vi vill fånga ulvar.
Det här är ett bättre motargument, men vi har ju spelat spel med artificiell deadline och samordnade röstförflyttningar tidigare och det har gått att fixa.En artificiell deadline funkar dessutom bara om vi kan lita på att alla (bybor) kommer kunna flytta sina röster till majoritetsalternativet (eller lägga ner rösten om detta ingår i den egna familjen) innan den riktiga deadlinen. Det kommer, med 14 spelare, inte hända. Och då kommer vi hamna i diskussionen "men du flyttade inte din röst till den vi hade bestämt!", "nä, jag umgicks med min familj", "är det sant? är din familj varulvar?", "nä", "jo", bjäbb bjäbb. Vilket ju är en helt värdelös diskussion om vi vill fånga ulvar.
Jag hänger inte med, vad/ hur funkar artificiell röstning? Det låter krångligt, som när man ska lära sig ett nytt kortspel.
Är det verkligen så enkelt? Om jag vore ulv skulle jag verkligen vilja bli familjeöverhuvud så jag fick styra över vem som blev/inte blev skyddad (från att bli utröstad). Är det så farligt att ledarsiaren kanske siar mig? Kanske, men det är nog en risk jag (som ulv) är redo att ta.Ulvarna har ett incitament att avstå från att mörda överhuvuden: Om överhuvuden ryker innebär det att ersättaren sen kan bli siad.
Du borde flytta bort den eller nolla den innan rösträkning för att underlätta för SL tycker jag.Jag tror att vårt bästa sätt att ta oss an röstningsfeågan är att köra VJVS.
Om jag vill rösta på ett svin X så gör jag det precis som vanligt men kommenterar att den rösten är död och tar ansvar för att min röst till sist hamnar där den gör bäst nytta (kan innebära att låta den dö då det ju vore det mesta jag kunde gör aför att få ut X, kan innebära att flytta den till Y).
Sannolikheten att någon familj har fler än en ulv är 100%Men jag kanske överdriver sannilikheten att någon familj har fler än en ulv
Är det verkligen så enkelt? Om jag vore ulv skulle jag verkligen vilja bli familjeöverhuvud så jag fick styra över vem som blev/inte blev skyddad (från att bli utröstad). Är det så farligt att ledarsiaren kanske siar mig? Kanske, men det är nog en risk jag (som ulv) är redo att ta.
Men jag kanske överdriver sannilikheten att någon familj har fler än en ulv. Det kan också vara så att jag överdriver sannolikheten att ulvarna spelar ballsy.
Citerandet krånglar ofta för mig sen de bytte forummjukvaran. Om man trycker på Toggle BB Code-knappen uppe till höger blir det lättare, då hamnar citaten i vanliga kodblock istället.Det var egentligen @Brynolf jag svarade på, inte Hägerstrand. Det rörde ihop sig mes formateringen iom att jag höll på att kommentera hägernni deadlinefeågan innan jag i stället svarade Brynolf. Jag lyckas inte ändra tillbaka.