Varulv Ulvgårdens gästabud - R1

Men vad är det här för märkligt ulvperspektiv?

När vi bybor gräver gör vi det givetvis inte vinklat, fulciterat eller cherrypickat. Gör du det menar du?
Nej, men jag tänker att en ulv helt klart kan göra det. Att vara vaksam mot varandra och även granska granskaren är inte osunt på något sätt om du frågar mig. Tvärsom är det gynnsamt även om vi ska ha tillit till spelare som vi upplever som mer gröna.

Vilken fantasikonversation tänker du att vi har nu? För det vore nog bra om jag var med på den och förstod vad du pratade om ifall jag ska kunna vara delaktig.

Om du följt länken skulle du förstå😉

Du menade att jag Basse, Vimes o Sömnige S har haft en beröringsskräck gentemot varandra.

Nej, men jag tänker att en ulv helt klart kan göra det. Att vara vaksam mot varandra och även granska granskaren är inte osunt på något sätt om du frågar mig. Tvärsom är det gynnsamt även om vi ska ha tillit till spelare som vi upplever som mer gröna.
Det psykologiska *vi* i en post som handlar om ulvars beteende.

Om du följt länken skulle du förstå😉

Du menade att jag Basse, Vimes o Sömnige S har haft en beröringsskräck gentemot varandra.
Nej? Jag menade att du och BM är utbytbara på min misstankelista. Det var Sidd som pratade om beröringsskräck och annat, inte jag.

Ja, det kan vara så att en ulv senare i spel utnyttjar familjeskyddet för team ulv, men i så fall gör de väl det redan nu? Och då med byns godkännande?

Liksom det stör mig att ni är så enkelspåriga.

Och please, börja nu inte med något långt scenario där du slår fast att det är helt orimligt att familjeskyddet kan vara bra längre fram. Jag fattar att du är smart(are) än jag. Det fattar alla. Försök att se min poäng istället — och ta den för vad den är.
Det här är ett jätteoärligt sätt att argumentera.

"Tänk om det är som jag säger, men please, tänk inte egentligen på det"?

Jag vet inte vad det här betyder. Om du är bybo blir jag skyldig dig en kram, men det här håller verkligen inte.

Röst: @Basenanji

Hur tänker ni i R2 om siarna börjar leverera? Kan det då bli så att det överhuvud som vaskat sitt familjeskydd ångrar sig?
För att de vill använda det för att skydda en siare eller en grönsiad spelare som vi försöker rösta ut? Lågt förtroende för byn här.

Att rösta ut Basse i R1 är ett klassiskt by-move som alltid är fel.
Basse har en frejdig spelstil och gott tugg. I R1 finns det sällan mycket att gå på varav det är en trygghet att rösta ut Basse som är svårplacerad.

Det misstaget vill jag inte att vi gör igen. Ta er samman nu!!!!!

För att de vill använda det för att skydda en siare eller en grönsiad spelare som vi försöker rösta ut? Lågt förtroende för byn här.
Nu kommer jag kanske låta lite cynisk. Men vi som by har inte världens bästa track-record det här året. Snarare har vi väl visat att vi har en katastrofal förmåga att lita på någon, för att vi blir så fast i att vi själva alltid sitter med bästa svaren på allt. Och det leder i sin tur till att några springer iväg med SANNINGEN där andra som motsätter sig den blir brända på bål. Jag börjar nästan sympatisera med Basse helt ärligt.

Tror gör vi i Knutby, har du något att faktiskt backa upp det där med nånstans eller är det som alltid bara vibes?
Mest vibes. Sen får jag uppfattningen att vi läser av spelet väldigt olika där jag undrar om du spelar över med flit.

Exempelvis när du tjafsade med Vimes. Det kändes inte genuint för fem öre.
Att slå fast att Vimes är ulv bara för att provocera tycker jag är ett ulv-move. Därför är du klart rödast för mig av samtliga.

Att rösta ut Basse i R1 är ett klassiskt by-move som alltid är fel.
Basse har en frejdig spelstil och gott tugg. I R1 finns det sällan mycket att gå på varav det är en trygghet att rösta ut Basse som är svårplacerad.

Det misstaget vill jag inte att vi gör igen. Ta er samman nu!!!!!
Basses poster de två senaste sidorna är så mycket ulv som gett upp att det är lite sorgligt att du försöker dig på det här spåret.

Basses poster de två senaste sidorna är så mycket ulv som gett upp att det är lite sorgligt att du försöker dig på det här spåret.
Då får jag läsa om de två senaste sidorna och se vad jag missat.
Sorligt hit och dit. Starka ord för en bybo…

Jag tycker som sagt att de här är värda att analysera noga framöver:

Hägerstrand: skådespelar, har fel, tjatar hål i huvet på Vimes.

Anthrox: seg start (kom igen Anthrox du är ju alltid först ut annars och dina förklaringar luktar lågflygar-ulv!). Aggressivt spel mot mig och andra. Känns som att det är uppgjort på förhand.

Impetigo: Också aggro, vägrar att byta från inslaget spår, verkar limma ihop alldeles för bra med Anthrox och Hägern.

Fuck, är det här nåt sorts postmodernistiskt lajv ni iscensätter? Har ni fått stipendium av Konstfack?

Sedan har vi skitjobbiga runner-ups:

Sidd: börjar med max slappish+hånflin, för att nu ha blivit en grinolle som gnäller om stavning!?

Biobunker: rörig rektor på vift, ändrar sig, ställer knäppa frågor, ändrar sig igen. Sitter flytvästen bra?

Brynolf: det här är väntat. Brynolf vill rösta ut mig jämt. Jag är hans slappa go-to alternativ jämt. Fantasilöst och gnälligt. Varulvsspelens motsvarighet till Vanilla Ice.

Till byn: ha koll på de där! Jag lär väl ryka nu.
Hmm Basse
Det här blev ju bara känslor.
Det grepp du har i din egen ulva-manual.
Förstår att det är surt att hänga skit till å jag grinar också ihop vid sånna lägen.
Men jag ser inte dig bidra i jakten på ulv detta parti.
Har så jäkla luriga vibbar om första dagens ADtjafs där jag oroar mig för om det skulle vara ulvar på båda sidor som bara eldar på järnet. Tycker det är lite konstigt att Vimes inte undrar över Basses spel.

Jag skulle visserligen hellre rösta ut nån av lågflygarna men det förstår vem som helst som hängt med i spelet att Hägern inte är ett alternativ.

Röst: @Basenanji

Är det också bara baserat på vibes eller? För det finns ju ingenting i Basses spel som är grönt, speciellt inte just nu.
Du försöker måla upp att det bara är min magkänsla istället för att erkänna det uppenbara att det är ett ulv-move att försöka provocera. Du gjorde det med Vimes och nu försöker du provocera mig. Inte byboigt utan jag upplever att du vill skapa irritation.

Vilket är en bra ulv-taktik.

Du försöker måla upp att det bara är min magkänsla istället för att erkänna det uppenbara att det är ett ulv-move att försöka provocera. Du gjorde det med Vimes och nu försöker du provocera mig. Inte byboigt utan jag upplever att du vill skapa irritation.

Vilket är en bra ulv-taktik.
Vad är din åsikt om de citat från @Vimes jag listade som jag läste som uppenbara ulv-moves för att provocera?

Back