Varulv Ulvfellas - Runda 1

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vem bestämmer deadline?
Vad händer om man inte håller sig till deadline?
Det fungerar inte och jag menar att Impetigo också borde inse det.
Tills alla frågor jag har ställt fått ett bra svar som visar att jag är helt lost förutsätter jag Impe som röd i dagsläget.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag tycker Impes plan låter helt vrickad. Ska den som röstas ut frivilligt lämna? Ska vi starta egna trådar? Tänk om flera startar egna trådar? Vad är reglerna?

För mig är det väldigt rödande att driva en sådan tes @Anthrox
Jag förstår hur det ser rödande ut på pappret, för att effekten av spelet kan bli katastrofalt (det är därför jag inte håller med Impe om slutsatsen att det vore ett bra drag). Men sett ur en spelknäckarsynpunkt (dvs ur Impes synvinkel) är det ett verktyg som i teorin skulle gynna byn väldigt mycket. Det är i linje med vad som hände i Fight club, och något som Impe gärna hade utnyttjat.
Alltså, försök se det ur Impes synvinkel istället för hur du tror det skulle bli. Bara för att förstå resonemanget bakom.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Impetigo så du menar att vi ska starta våra egna trådar och spela ett spel utan regler där alla kan göra vad dom vill? Du stärker iallafall inte dina aktier hos mig nu…
Nej, att nån startar en r2-tråd och så röstar vi som vanligt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fast Impetigo borde ju ha samma frågor som jag har. Att komma med en plan som inte håller är inte i stil med spelknäckar Impetigo
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag tycker Impes plan låter helt vrickad. Ska den som röstas ut frivilligt lämna? Ska vi starta egna trådar? Tänk om flera startar egna trådar? Vad är reglerna?

För mig är det väldigt rödande att driva en sådan tes @Anthrox
Den som röstar ut lämnar ja. Sen kan ju en ulv vägra att lämna och få det till remi men så tror jag intr att nån av oss ahde agerat.

Det räcker med en tråd per runda förstås. Varför skulle man starta flera?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag tycker inte Impes häng gud-plan är något rödande i sig. Det är en skum tanke, men jag börjar se var den kommer från. Jag håller dock inte med Impe om att det skulle vara bra, för det hade sannolikt bara resulterat i kaos snarare än stängt av nattförmågor. Men det är ändå rätt mycket i linje med hur bybo-impe skulle ha spelat. Hitta en nöt och knäck den.
Jag tror Impe är grön. Om Impe åker ut (och de facto visar sig grön) kommer jag sannolikt att hålla alla som slentrianmässigt röstar ut honom som röda, för det är ett superenkelt ulvdrag att göra. Vi har inte ens ett konkurrerande andra drev liksom. Tycker ni 3-4 bybor som ligger med röst på Impe ska fundera ett extra varv på vad det är som händer egentligen.
Håller med om att ulvrationaliteten är svår att hitta, lite märkligt att vilja sabba spelet i R1 för man givit upp som ulv. Tycker bara det är så fel och dåligt, men Impetigo är kanske helt inställd på att knäcka spel och inte spela dem.
Jag tänker inte flytta min röst, första röst på Impe och det finns ingen jag tycker är rödare för tillfället. Och Varulvarnas maskerad gnager fortfarande, tänker inte rädda honom igen och sedan bli hånad. Men hoppas på lite kaos nu, röstförflyttningar på slutet brukar vara mumma för senare analyser.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vem är nån? Tänk om jag istället startar min egna tråd? Vilken gäller då?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vem bestämmer deadline?
Vad händer om man inte håller sig till deadline?
Det fungerar inte och jag menar att Impetigo också borde inse det.
Tills alla frågor jag har ställt fått ett bra svar som visar att jag är helt lost förutsätter jag Impe som röd i dagsläget.
Deadline sätts väl rimligtvis till 21.00 nästa dag typ.

Allt detta är hårklyverier. Byn är definitionsmässigt i majoritet så klart att vi hade löst alla såna små tekniska frågor. Ulvarna kan förstås sabba genom att vägra vara med men det gäller ju faktiskt i realiteten alltid
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vem är nån? Tänk om jag istället startar min egna tråd? Vilken gäller då?
Den första tråden rimligtvis. Vi får enas om det om det dyker upp.

Som sagt bara hårklyverier, det är en rent akademisk fråga nu.

Det hade varit intressant om de här frågorna kom i går dock. Då hade vi tid att komma lvernes om en världsordning där gud är död.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Om alla tre ulvar har samlats på Impe och WH inte tänker flytta så ser det väl osannolikt ut att kunna svänga drevet, men det är många spelare som är tysta nu!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Fast Impetigo borde ju ha samma frågor som jag har.
Nej, Hägern skriver att vi ska göra upp det demokratiskt. Svaret är att detaljerna blir så som vi gemensamt bestämt.

Men skit samma som sagt. Nu blir inga detaljer uthamrade och ingen Gud hängd.

Hade varit fint med denna diskussionen tidigare dock ☺
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Deadline sätts väl rimligtvis till 21.00 nästa dag typ.

Allt detta är hårklyverier. Byn är definitionsmässigt i majoritet så klart att vi hade löst alla såna små tekniska frågor. Ulvarna kan förstås sabba genom att vägra vara med men det gäller ju faktiskt i realiteten alltid
Alright så vi ska rollspela oss in i mål utan en SL. Hade säkert varit kul och brutit ny varulvsmark men i praktiken hade det krävt att vi under spelets gång hittar på våra egna regler och förutsättningar där vi leker med vår fantasi kring vad som ska hända och tillsammans jobbar för en rolig story än att ha två lag som försöker besegra varandra.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
@Vimes, du brukar gilla röstkaos i slutminuterna. Håller du kvar din ståndpunkt om Impe?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Nej, Hägern skriver att vi ska göra upp det demokratiskt. Svaret är att detaljerna blir så som vi gemensamt bestämt.
Hittar inget om demokrati. Det står att det är upp till kollektivet att starta egna trådar och aktivera förmågor i pm.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Nej, Hägern skriver att vi ska göra upp det demokratiskt. Svaret är att detaljerna blir så som vi gemensamt bestämt.

Men skit samma som sagt. Nu blir inga detaljer uthamrade och ingen Gud hängd.

Hade varit fint med denna diskussionen tidigare dock ☺
Är ju spännande med lateralt tänkande utanför boxen, men det här är så långt utanför spelplanen att jag återigen konstaterar att våra hjärnor nog inte är kompatibla.

Tror det finns en riktigt bra Borges-citat av hur spel med definierade regler är ointressanta, men kommer inte på det just nu. Gillar Borges men där håller jag inte med, det fina med spel är att det är en liten mikrovärld med klara tydliga regler.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,372
Intressant att Rasmus fallit bort helt som alternativ till utröstningen.
 
Top