Varulv Ulvar på puben - Spelet är slut

Lägg Ägg! Förskolerektor är bara något i skrået använder. Rättstavningsprogram släpper inte igenom förskolerektor men däremot förskolechefz
BLÖJrektor heter det!

Skrev faktist till Bb7 å undrade vad det var för fel på mitt PM…
…förskolan Lastbilen😂
…i Sveriges sämsta kommun!

Obs jäkla @Anthrox som fick mig att börja googla kommun-rankning😂

dåligt rättstavningsprogram och. min poäng är ändå att ni googlade en jävla massa annat men landade i att en förskolerektor och en förskolechef känns rimligt
Det var absolut inte min landning, jag var säker på att en av dem ljög… hrmm… Sidd. //Big Mama, boende i Årets Sämsta By.

I min bitterhet över byns oförmåga att enas om vad som är upp eller ner vill jag ändå vara tydlig med att Ulvlaget spelade ett riktigt bra ulvspel.
Ni lyckades få byn att slita sig själv i stycken på ett imponerande sätt

När Sidd presenterade sitt scoop tänkte jag att "jaha, nu har jag gjort det igen (jag har vart dum,mot mej själv, jag är så bra på sånt)". Men det var verkligen ingen annan bybo som hakade på. Jag vill tro att det berodde på att jag hanterade Sidds case på ett bra sätt, men jag vet inte. Hursom: Sidd var det givna målet för nattmordet.
Jag hakade på. Men inte som stackars Siddis hade tänkt.

När det såg som mörkast ut med förskolechefs-gate preppade jag följande inlägg:

En bybo ska aldrig ljuga, och det här är ju ett bra exempel på varför.

Jag är inte förskolechef i Kumla kommun. Jag är Folkhälsosamordnare på socialförvaltningen i Kumla.

Det är en jävligt sussig titel förstås. Och, det finns, tror jag, en god anledning till att jag har den här titeln. Jag är nämligen SIAREN.

Jag försökte vara lite cool i inledningen av spelet och lobba för massoutning, samtidigt som jag uppmärksammade att massoutning förstås kan leda till att powerroller avslöjas (läs mitt första inlägg med detta i åtanke). Tanken var att dra en snygg bybolögn, minimera risken att ulvarna ska misstänka mig som powerroll, och kunna få ut mina båda sianden utan problem.

Tyvärr var jag lite för snabb (eller lite för noga - läste Bonkers regelinlägg när jag ljög om min titel - "yrke i/på ort", inte "yrke på arbetsplats i/på ort" (som jag för övrigt skrev i mitt fiktiva Älvkarlebyexempel i inlägg 2) när jag skulle hitta på en ny titel. Det var slarvigt och jag har eventuellt sabbat lite för byn i och med detta. Men jag hoppas att vi klarar oss, i värsta fall röstar vi ut siaren i R1 - men det är ju en start vi vunnit från förut - och jag är också nerfad med bara två sianden.

Men hur som helst: jag ber om ursäkt för mitt goof. Det verkade vara en bra idé när jag kläckte den, men det här blev ju lite dumt.

Grattis till ulvarna som spelade utmärkt!

Sorry att jag bidrog så myclet till att fucka upp detta, jag fick sån otrolig feeling som sagt och frångick klokskapen i att spela spelet man har framför sig och inte det man målar upp i huvudet.

Ålderdomshemmet Barkbrödet är inte mindre gonzo än att Albert Engströmmuséet också heter Eksjömuséet vid en googling.

Extra förlåt till @Hägerstrand som måste levt i en vaken mardröm både r2 och r3.

Stiligt av @Anthrox och @Vimes att växeldra mellan att heja på och prata ned ifrågasättandet av Hägerstrand! Jag svalde det (som synes) med hull och hår!

Vad gäller jobben och att byn borde genomskådat ulvarna där håller jag dock inte alls med om att det var någon chans att vi skulle genomskåda Albert Engström-museet eller förskolechef. Alla jobben verkade helt lösryckta och jag vidhåller fortfarande att det konstigaste i hela uppsättningen är att det fanns två spelare med identiska titlar. Så jag tycker absolut inte att det var där byn gick bort sig.

Till nån slags försvar för min dåraktiga tunnhoppning kan man väl också nämna att det faktiskt är rätt sjukt att de där skavande enhetscheferna av en slump blev de första att outas. Det var ju det som definitvt svetsade fast mig mot Hägerstrand. Den där Occman vet inte vad han pratar om helt enkelt.

Snygt jobbat @Brynolf också som höll huvudet kallt och gjorde superstabilt (men oavlönat) bybojobb. I r3 var det frustrerande att du inte fick gehör för dina väldigt insiktsfulla, logiska och kloka argument (vi åskådare satt ju på facit iom att vi visste att Sidd inte var siaren).

Tack också förstås @BiobunkerVII för finfint arrangemang!

Twisten var väl att det inte fanns nån twist om jag hängt med i svängarna? Det räknade jag inte med som en möjlighet utan tyckte alltså i stälket att det vettiga att gör var att aktivt förgöra våra powerroller för att det måste ju finnas en twist nånstans.

Skönt i alla fall att @Octagonal hade 100% fel om att outning gynnade ulvarna. Det sved där i r2 att erkänna att det verkade ligga nåt i Octas snack i r1.

Lite samlade tankar från SL (det här är ju rimligtvis helt sant eftersomt SL är SL änker Thåström)

Jag ville köra ett spel som inte gick att lösa mekaniskt, jag landade i ett spel med jäääättelite information i PM, samtidigt tänkte jag att ett massoutande i R1 inte skulle avgöra spelet. Jag gav alltså ulvarna tokröda yrken och större orter än byborna, ulvarna parerade min fälla med orter genom att outa mindre orter som inte gav byn nån ledtråd.
men va fan Bonker! varför ha med yrken och ort överhuvudtaget?
Helt enkelt för att ge byn nåt att börja i - och hadee @Sömniga Isaac varit mindre arg över Basse och Hägerns spel så hade ulvarna suttit illa till - hade Vimes åkt som ulv så hade det varit rejäl uppförsbacke för Anthtrox.

Sen lite om Mandela - i anmälan står inget om twist - det står en kaosshot - är det nån som deltagit som inte tycker det varit en dos av kaos?
Ulvarna ville också få det till att det var tydligt att alla var mellanchefer - var står det?

Nu när jag gnällt på andra så ska jag väl vara lite självkritisk det är ju ändå klädsamt....
jag underskattade er förmåga att googla tamejfan allt - vem googlar förskolor i Ställdalen? (men struntar i om förskolechef är ett jobb)
jag underskattade ert totala fokus på att fluffet skulle ge er svaren
jag balanserade det nog lite till ulvarnas fördel genom att nerfa siaren

JA! just det!
Mitt livs sämsta beslut inkluderat när jag på gymnaiset drack så mycket Tequila att jag spydde i två dagar var ändå inläggstak - fy fan vilken dålig speldesign.

Back