En bybo ska aldrig ljuga, och det här är ju ett bra exempel på varför.
Jag är inte förskolechef i Kumla kommun. Jag är Folkhälsosamordnare på socialförvaltningen i Kumla.
Det är en jävligt sussig titel förstås. Och, det finns, tror jag, en god anledning till att jag har den här titeln. Jag är nämligen SIAREN.
Jag försökte vara lite cool i inledningen av spelet och lobba för massoutning, samtidigt som jag uppmärksammade att massoutning förstås kan leda till att powerroller avslöjas (läs mitt första inlägg med detta i åtanke). Tanken var att dra en snygg bybolögn, minimera risken att ulvarna ska misstänka mig som powerroll, och kunna få ut mina båda sianden utan problem.
Tyvärr var jag lite för snabb (eller lite för noga - läste Bonkers regelinlägg när jag ljög om min titel - "yrke i/på ort", inte "yrke på arbetsplats i/på ort" (som jag för övrigt skrev i mitt fiktiva Älvkarlebyexempel i inlägg 2) när jag skulle hitta på en ny titel. Det var slarvigt och jag har eventuellt sabbat lite för byn i och med detta. Men jag hoppas att vi klarar oss, i värsta fall röstar vi ut siaren i R1 - men det är ju en start vi vunnit från förut - och jag är också nerfad med bara två sianden.
Men hur som helst: jag ber om ursäkt för mitt goof. Det verkade vara en bra idé när jag kläckte den, men det här blev ju lite dumt.