Varulv Ulvar på puben R3

Och du kan ju knappast förneka att du och Häger varit drivande i att sätta igång det
Nej absolut. Jag står för att jag tyckte det var en bra ide. För att det brukar det vara. Och det vet du också.

Nu i backspegeln hade ju vi i byn tjänat OERHÖRT mycket på att bara strunta i att outa allt det där.
Det där är ju bara sant om Häger verkligen ÄR ulv. Det vet vi inte. Men du verkar ta det för givet nu.

Och om det är du, Häger och BM som är ulvarna så har ni ju matchboll nu, så den här posten känns lite som att du försöker invagga resterande bybor i en falsk säkerhet men fortfarande med en sense of urgency.
Så jag och BM är ulvpolare då? Jag som i hela förra rundan försökte få byn att hänga BM om man nu inte litade på Häger? Vad hade hänt om ni gjort som jag sa? Jo då hade båda mina polare blivit avslöjade. Smart ulvdrag, Brynolf.

Anthrox out. *Mic drop*
Man får här visualisera att Anthrox sagt allt detta i en pratbubbla från djupt nedfrån ett kaninhål. Det blir både roligast och mest akkurat.

Vimes-genomläsning:

Vi ser ut att ha fluff som vi eventuellt kan använda i någon form av outnings-karusell för att fånga ulvar

...

Sedan bör vi fundera på outning. Risken är förstås att ulvarna vet att "väktaren är biträdande gymnasiechef i Älvkarleby kommun", men det finns ju förstås en möjlighet att ulvarna allihop är representanter för IOGT-NTO och alltså måste ljuga, vilket brukar vara till vår fördel. Oftast brukar ju ordnad outning vara det bästa: antingen drevstyrd eller s.k. ping-pong-outning.
Det är ju lite kul att jag och Häger fått stryk för outningshetsen, när Vimes är först av alla på den bollen. Faktiskt i spelets allra första inlägg. Det tycks han själv ha glömt när han sen försöker få det till att det är ulvigt beteende.

vill inte sega ner outningståget
Fortsätter outningståget...

Ok, fattar vad du är ute efter @Sidd ! Nu är ju mitt PM som det är, men jag håller med om att det avviker från ditt.
Ok, fattar vad du är ute efter @Sidd ! Nu är ju mitt PM som det är, men jag håller med om att det avviker från ditt.
Bråkar med Sidd om dagischef/rektor. En roll-krock som ju ÄR lite skum, det ska vi inte glömma bort.

öst: @Basenanji - var aktiv i början av spelet men försvann lagom till att han fick ping-pong-bollen. Han bör outa sin roll i nästa inlägg.
Pushar för att outningarna ska fortsätta...

När ulvarna ljuger finns det väl två kategorier av fällor de kan klampa i:
1. Unicitetsfällan - alla bybor har unik information (t.ex. titel eller ort). Och blir det dubbletter kommer det sticka ut (t.ex. som enhetschef - enhetschef, eller förskolechef - förskolerektor).
2. Mönsterfällan - det finns ett mönster i bybornas information som ulvarna inte känner till (t.ex. att alla bybor kommer från kommuner med färre än 50 000 invånare). Om ulvarna ljuger på ett sätt som gör att de sticker ut ur mönstret så kan de fångas.
Snyggt framställt angående varför det är smart att outa

"BM är vi min grönaste this far." BM har skrivit, ett (1)? inlägg. Som dessutom väl enbart var ett försök att identifiera mönster i den outade informationen. Hur kan hon, med tanke på att du anser det ulvigt att leta mönster vara bland de grönaste? Det mejkar inte heller sense.
Ifrågasätter att BM skulle vara grön. Jag tolkar det som att BM är grön om Vimes är ulv. Vilket ju går ihop med att BM är röd om Häger är ulv. Rimligt värre.

Det känns som en rätt så jäkla obskyr arbetsplats @Anthrox fått.
Ifrågasätter Anths skumma museum.

Inte fan ligger Laxå i Mälardalen?
Sparkar igång Laxågate mot bybo-basse.

Som sagt: jag tycker du spelar bra, Sidd, och jag fattar verkligen att du tyckte att det här var värsta scoopet
Smörar för Sidd (som ju ändå skulle mördas)

Jag håller med @Brynolf . Känns som Laxå-gate kan stängas.

Jag byter röst (Basse är blarrig tycker jag, men det är on brand ändå).

Röst: @Big Mama

BM borde vara ett alternativ till Octa tycker jag. Knappt skrivit något, röstar på Sidd av för mig oklara skäl, har claimat "socialsekreterare". Kan det här alternativet flyga?
Släpper bybo-basse och ger sig på bybo(?)-BM.

Eftersom inget försök verkar göras för att rädda Octa får man lite känslan av att han INTE är ulven.

Röst: @Basenanji - kan vi få drag här då?
Sen börjar röstkaoset och Vimes hoppar mellan bybo-octa och bybo-basse.

nu kommer jag säga något ganska kontroversiellt:

jag tror Basse är grön (!)
I R2 är Basse grön. Ja det var han ju. Och inte kunde Vimes veta att rundan skulle sluta på just det sättet som det gjorde. Eller? Miiind controool ooo spooky...

Sen fortsätter han grönmåla Basse, samtidigt som Basse jiddrar lite med honom över andra grejer.

Jag har läst Anthrox "case" om Häger på alla ledder och fattar verkligen inte hur det inte kan aktiveras under "extremt obskyr fringe-spekulation"
Hörrni! Det måste finnas bättre drev än siaren och den han siat grönt, tror ni inte?

Jag testar såhär:

Röst: @Impetigo

Varken Basse eller BM tycker jag är bra val för hängning... Men är det här status innan deadline gissar jag att Basse är det minst dåliga alternativet då jag inte alls köper "Häger fejkar!"-scenariot.
Försvarar Häger mot Anth/Basse/Impe.

Det här är en ganska bra grej faktiskt! Även om vi tänker oss att det finns två enhetschefer i spel är det lite märkligt att de slumpmässigt hamnar efter varandra i outningen.
Byter fot när Impe rapar upp sin teori om de två onda enhetcheferna. Nu är plötsligt Häger ulv, troligen ihop med Brynolf.

Hellre Brynolf än Basse, och Impetigo har ett case ändå.
Impetigo har ett case! Häng Brynolf! Vimes köper inte alls Höger fejkar-scenariot. Nej jag menar han KÖPER det. Nu plötsligt...

Oj oj! Kul val, Basse! Jag får ont i huvudet av det, men det är som det ska vara! Kul när det händer något!
JAA BASSE, HÄNG DIG SJÄLV!

Fet chans hörrö.
Nu börjar R3 och Vimes blir rödsiad. HÄR är det förstås rimligt att Vimes byter fot ang Häger. Men han gjorde det alltså istället i slutet av R2, när Impes teori fått byn att börja spana in Brynolf och det var blod i vattnet. Det var ju så vansinnigt osannolikt för en minut sen att siare skulle vara fejk.

SKUUMT!

Jag håller med om att det är trist lirat på sina håll. Och jag vill absolut inte reta upp dig på nåt sätt här, men det här du gör kan ju ses som att du inte vill ta ställning till spelet "in-game", utan röstar efter externa/meta-faktorer. Och det är väl inte så vi vill spela som bybor?
7/17 jag kommer fortsätta spelet så klart och blir inte arg. Snarare är du klarsynt. Så min röst kan komma att ändras, ville främst ventilera min frustration där och då.

Har en snabb lucka här nu efter utredingsträffar och kontorsjobb innankvällens workshop ..jag har dnabbskummat trådarna och hakar på brynolfs tes.
Röst: @Vimes
Jag väljer att tolka häger som frustrerad, men gillar inte att han låser sig från att svara på saker resteb av rundan. .
Så vimsan nu och häger imorgon

Eller jag vet fan inte...
Röst: @Big Mama
Men du egenracaren, har vi verkligen utrymme med ett tredje drev i det här spelet? 😅

Alltså, jag har propagerat för ett case som jag tycker funkar med helhetsbilden. Men Brynolf låter snusförnuftig i sina gräv, så nu börjar jag noja en massa. Men det finns det ju inte tid till.

Vad fan..

Men du egenracaren, har vi verkligen utrymme med ett tredje drev i det här spelet? 😅

Alltså, jag har propagerat för ett case som jag tycker funkar med helhetsbilden. Men Brynolf låter snusförnuftig i sina gräv, så nu börjar jag noja en massa. Men det finns det ju inte tid till.

Vad fan..
Jag skiter som alltid i hur ni tycker jag ska spela...och kör mitt...just nu vet jag inte mellan vims och brunte...och då blir det så här

12/17

Jag skiter som alltid i hur ni tycker jag ska spela...och kör mitt...just nu vet jag inte mellan vims och brunte...och då blir det så här
Jo vi vet att det är ett svårt val. Men en av Vimes och Häger ÄR ulv, det är liksom inget snack. Och klart du får fnula på saken ett tag, men att i slutänden inte ta ställning här kommer ses som rätt ulvigt. (Sen är det som vi vet inte nödvändigtvis grönande att ta ställning HELLER. Man kan få skit för att man råkade chansa på fel häst och sådär).

Men kom ihåg att du kan få lite heat även om du kör på din egen häst.

Vild tanke mitt i paranoian:
Kan det vara BÅDE Häger och Vimes som är ulvar? Och de "kastar" Vimes under bussen med ett rödsiande som ska göra att Häger framstår som en riktig siare?

Jag försöker greppa vad Häger hade för anledning att göra slut på sina poster, och en avancerad ulvstrat gör ju att han inte finns kvar i spel för rundan för att behöva försvara den.

Nu börjar min AI workshop...efter en lång dag (började jobba för 07)...där jag haft 2 pass med läkare och sen kontorsjobbat...
Jag får se om jag hinner ta ställning till röstbyte sen,,,,annars är det som det är där jagh inte kan välja mellan de där 2
Med lite tur är workshopen över strax innan 20....med otur drar den över några minuter....den är bokad till 20....gah

Okej. Nu är jag inne. Var något strul med forumet tidigare?

Jag tycker det känns givet att Brynolf är Hägers ulvkompis. Är de tre antar jag att BM är deras andra flank.

Ska försöka navigers mig i tråden (och räkna mina inlägg... Ingen aning vad jag är uppe i) och se om det finns något vettigare att säga, men jag gissar att rösterna talar mest sant.

6/20 (var visst massor av inlägg kvar!)

Nu ser jag stt @StradhLestat röstar på... BM?

Alltså: utifrån läget just nu tror jag man måste ta ställning till mig eller Häger. Nu ser det ut som stt du vill hedgea inför nästa runda ("nä, jag var inte med och röstade ut Vimes!").

Men: jag tror du är bybo. Inte baserat på spel, för det här är typ första gången jag märker att du är i spel ens (mycket IRL?), utan för att Hägers kompanjoner väl rimligtvis är Brynolf och/eller BM.

Men, blir jag utröstad (just nu leder hägerdrevet på Isaacs äldsta röst) och spelet fortsätter behöver nog det här tas i beaktande.

6/20 (var visst massor av inlägg kvar!)

Nu ser jag stt @StradhLestat röstar på... BM?

Alltså: utifrån läget just nu tror jag man måste ta ställning till mig eller Häger. Nu ser det ut som stt du vill hedgea inför nästa runda ("nä, jag var inte med och röstade ut Vimes!").

Men: jag tror du är bybo. Inte baserat på spel, för det här är typ första gången jag märker att du är i spel ens (mycket IRL?), utan för att Hägers kompanjoner väl rimligtvis är Brynolf och/eller BM.

Men, blir jag utröstad (just nu leder hägerdrevet på Isaacs äldsta röst) och spelet fortsätter behöver nog det här tas i beaktande.
Nu har jag räknat och jag har typ två inlägg kvar efter det här.
Men du pushar in det här med BM, gjorde du det innan med? Eller är jag något på spåren med att du och Häger motpoler sig för att sätta upp en situation där en av er framstår som oemotstridligt gröna för att vinna long game?

7/20

Jag har inget på BM mer än att hon röstar fel här egentligen. Eller ja, det kombinerat med att vara helt AFK förra rundan. Ser lite för bra ut att dyka upp nu lagom till att försöka hamra hem vinsten.

En sak som både du, Häger och BM har haft gemensamt:

Ni har alla tre dragit en väldigt skarp kant mot att vi MÅSTE outa, och att det MÅSTE finnas något i yrkesfluffet. Jag sa upprepade gånger i R1 att jag inte trodde det fanns något där att jaga ulvar med, speciellt när vi började se hur många diskrepanser som fanns bland yrkesfluffet. Men om ulvarna tjänar på att det massoutas, och att byn sitter och träter om ifall en administratör ska vara på en konferens om ledarskap, eller vilka arbetsplatser som finns eller inte, eller vilka yrkestitlar som känns påhittade osv så är det klart att ulvarna kommer att propsa för det. Nu i backspegeln hade ju vi i byn tjänat OERHÖRT mycket på att bara strunta i att outa allt det där. Och du kan ju knappast förneka att du och Häger varit drivande i att sätta igång det (och att BM fortsatt spelat vidare på dess betydelse sen när hon kom in).
Och om det är du, Häger och BM som är ulvarna så har ni ju matchboll nu, så den här posten känns lite som att du försöker invagga resterande bybor i en falsk säkerhet men fortfarande med en sense of urgency.
Du försökte också downplaya behovet av att väktaren outar, vilket nog är det enda som kan rädda en bybo-Häger i detta läget. Och du vet att du inte kan ulvclaima väktare, för det hade inte byn köpt (och troligtvis inte BM heller). Så istället sitter ni tre ulvar lugnt i båten och försöker hitta andra attackvinklar, för att ni vet att ingen kommer claima väktare, för ni dödade precis väktaren.
Jag tror det är matchboll denna rundan, men ni behöver ha tveksamma bybor för att fixa slutet och därför försöker så split i byns argumentation nu.

Om det finns två lag som du tror här så består ju ett av lagen av bara ulvar. Det finns ju ingen som helst anledning till att ulvarna skulle lägga sig i två olika drev i nuläget, så din rädsla för att ha gett dig i lag med två ulvar är ju rakt felaktig. Nu försöker du bara distansera dig från Häger och Brynolf, no banana.
8/17
Vad skönt att du snart inte har några poster kvar att skriva @Anthrox för jag känner att jag sitter här och retar upp mig lite grann. Jag tycker typ allting som Antrox fast precis omvänt, om ni förstår.

Antrox, du är starkt emot att leta i fluffet, i SLs inledningstext, i roller och orter. Nu vill jag veta hur du tycker att grävandet i just detta parti skulle gått till. Kan inte du som en slutkläm komma med något litet, litet givande. Hur tycker du vi skulle leta ledtrådar? Jag lyssnar. Du skriver att SL inte ger ledtrådar. Då måste jag har missuppfattat hela idén med att spela. Jag trodde det var SL som satte upp reglerna för spelet. Regler som vi spelare sedan använder för att hitta ulvar (om man är bybo) och hålla sig undan från gräv (om man är ulv). Att bortse från den info SL ger gör ju att det inte finns någonting kvar.

Jag kan räkna upp ganska många saker som Basse gjorde som var skumt, det har nog alla sett.

"Det hade varit bättre att sia en död spelare". Jag menar så här: om Hägern är en falsk ulvsiare så hade det väl varit bättre att låtsas sia Sidd än att låtsas sia BM. Då hade ju byn fått ett starkare bevis för att Hägerns siande var riktigt. Nu har han siat en person (mig) som ingen hittills har kunna bekräfta.

Det jag menar med lag är inte nödvändigtvis alla bybor samlade i ett och alla ulvar i ett. Jag menade att det fanns två lag som röstar på varsin spelare.

Back