Varulv Ulvar på puben R3

Och du kan ju knappast förneka att du och Häger varit drivande i att sätta igång det
Nej absolut. Jag står för att jag tyckte det var en bra ide. För att det brukar det vara. Och det vet du också.

Nu i backspegeln hade ju vi i byn tjänat OERHÖRT mycket på att bara strunta i att outa allt det där.
Det där är ju bara sant om Häger verkligen ÄR ulv. Det vet vi inte. Men du verkar ta det för givet nu.

Och om det är du, Häger och BM som är ulvarna så har ni ju matchboll nu, så den här posten känns lite som att du försöker invagga resterande bybor i en falsk säkerhet men fortfarande med en sense of urgency.
Så jag och BM är ulvpolare då? Jag som i hela förra rundan försökte få byn att hänga BM om man nu inte litade på Häger? Vad hade hänt om ni gjort som jag sa? Jo då hade båda mina polare blivit avslöjade. Smart ulvdrag, Brynolf.

Anthrox out. *Mic drop*
Man får här visualisera att Anthrox sagt allt detta i en pratbubbla från djupt nedfrån ett kaninhål. Det blir både roligast och mest akkurat.

Vimes-genomläsning:

Vi ser ut att ha fluff som vi eventuellt kan använda i någon form av outnings-karusell för att fånga ulvar

...

Sedan bör vi fundera på outning. Risken är förstås att ulvarna vet att "väktaren är biträdande gymnasiechef i Älvkarleby kommun", men det finns ju förstås en möjlighet att ulvarna allihop är representanter för IOGT-NTO och alltså måste ljuga, vilket brukar vara till vår fördel. Oftast brukar ju ordnad outning vara det bästa: antingen drevstyrd eller s.k. ping-pong-outning.
Det är ju lite kul att jag och Häger fått stryk för outningshetsen, när Vimes är först av alla på den bollen. Faktiskt i spelets allra första inlägg. Det tycks han själv ha glömt när han sen försöker få det till att det är ulvigt beteende.

vill inte sega ner outningståget
Fortsätter outningståget...

Ok, fattar vad du är ute efter @Sidd ! Nu är ju mitt PM som det är, men jag håller med om att det avviker från ditt.
Ok, fattar vad du är ute efter @Sidd ! Nu är ju mitt PM som det är, men jag håller med om att det avviker från ditt.
Bråkar med Sidd om dagischef/rektor. En roll-krock som ju ÄR lite skum, det ska vi inte glömma bort.

öst: @Basenanji - var aktiv i början av spelet men försvann lagom till att han fick ping-pong-bollen. Han bör outa sin roll i nästa inlägg.
Pushar för att outningarna ska fortsätta...

När ulvarna ljuger finns det väl två kategorier av fällor de kan klampa i:
1. Unicitetsfällan - alla bybor har unik information (t.ex. titel eller ort). Och blir det dubbletter kommer det sticka ut (t.ex. som enhetschef - enhetschef, eller förskolechef - förskolerektor).
2. Mönsterfällan - det finns ett mönster i bybornas information som ulvarna inte känner till (t.ex. att alla bybor kommer från kommuner med färre än 50 000 invånare). Om ulvarna ljuger på ett sätt som gör att de sticker ut ur mönstret så kan de fångas.
Snyggt framställt angående varför det är smart att outa

"BM är vi min grönaste this far." BM har skrivit, ett (1)? inlägg. Som dessutom väl enbart var ett försök att identifiera mönster i den outade informationen. Hur kan hon, med tanke på att du anser det ulvigt att leta mönster vara bland de grönaste? Det mejkar inte heller sense.
Ifrågasätter att BM skulle vara grön. Jag tolkar det som att BM är grön om Vimes är ulv. Vilket ju går ihop med att BM är röd om Häger är ulv. Rimligt värre.

Det känns som en rätt så jäkla obskyr arbetsplats @Anthrox fått.
Ifrågasätter Anths skumma museum.

Inte fan ligger Laxå i Mälardalen?
Sparkar igång Laxågate mot bybo-basse.

Som sagt: jag tycker du spelar bra, Sidd, och jag fattar verkligen att du tyckte att det här var värsta scoopet
Smörar för Sidd (som ju ändå skulle mördas)

Jag håller med @Brynolf . Känns som Laxå-gate kan stängas.

Jag byter röst (Basse är blarrig tycker jag, men det är on brand ändå).

Röst: @Big Mama

BM borde vara ett alternativ till Octa tycker jag. Knappt skrivit något, röstar på Sidd av för mig oklara skäl, har claimat "socialsekreterare". Kan det här alternativet flyga?
Släpper bybo-basse och ger sig på bybo(?)-BM.

Eftersom inget försök verkar göras för att rädda Octa får man lite känslan av att han INTE är ulven.

Röst: @Basenanji - kan vi få drag här då?
Sen börjar röstkaoset och Vimes hoppar mellan bybo-octa och bybo-basse.

nu kommer jag säga något ganska kontroversiellt:

jag tror Basse är grön (!)
I R2 är Basse grön. Ja det var han ju. Och inte kunde Vimes veta att rundan skulle sluta på just det sättet som det gjorde. Eller? Miiind controool ooo spooky...

Sen fortsätter han grönmåla Basse, samtidigt som Basse jiddrar lite med honom över andra grejer.

Jag har läst Anthrox "case" om Häger på alla ledder och fattar verkligen inte hur det inte kan aktiveras under "extremt obskyr fringe-spekulation"
Hörrni! Det måste finnas bättre drev än siaren och den han siat grönt, tror ni inte?

Jag testar såhär:

Röst: @Impetigo

Varken Basse eller BM tycker jag är bra val för hängning... Men är det här status innan deadline gissar jag att Basse är det minst dåliga alternativet då jag inte alls köper "Häger fejkar!"-scenariot.
Försvarar Häger mot Anth/Basse/Impe.

Det här är en ganska bra grej faktiskt! Även om vi tänker oss att det finns två enhetschefer i spel är det lite märkligt att de slumpmässigt hamnar efter varandra i outningen.
Byter fot när Impe rapar upp sin teori om de två onda enhetcheferna. Nu är plötsligt Häger ulv, troligen ihop med Brynolf.

Hellre Brynolf än Basse, och Impetigo har ett case ändå.
Impetigo har ett case! Häng Brynolf! Vimes köper inte alls Höger fejkar-scenariot. Nej jag menar han KÖPER det. Nu plötsligt...

Oj oj! Kul val, Basse! Jag får ont i huvudet av det, men det är som det ska vara! Kul när det händer något!
JAA BASSE, HÄNG DIG SJÄLV!

Fet chans hörrö.
Nu börjar R3 och Vimes blir rödsiad. HÄR är det förstås rimligt att Vimes byter fot ang Häger. Men han gjorde det alltså istället i slutet av R2, när Impes teori fått byn att börja spana in Brynolf och det var blod i vattnet. Det var ju så vansinnigt osannolikt för en minut sen att siare skulle vara fejk.

SKUUMT!

Back