6/20
Jag får nästan göra mitt slutcase för rundan nu medans jag har en lucka på jobbet. När det eventuellt hettar till ikväll är jag på styrelsemöte...så då blir det radiotystnad.
Följande tre är mina huvudmisstänkta (listan är från BM, så om det är fel i den så har jag inte dubbelkollat
Octagonal - Hällefors (är en kommun i sig) - Administratör på vård- och omsorgsförvaltningen
Basenanji - Laxå (är en kommun i sig) - Nämndsekreterare
Big Mama - Billingsfors (tätort i Bengtsfors kommun) - Socialsekreterare
Dessa tre har inte personalansvar, vilket jag anser utstickande. Dessutom kan jag utan problem se att "Administratör på vård- och omsorgsförvaltningen" och "Socialsekreterare" är typiska yrken som kan ha och vill ha en påverkan om en annan får ta sig en jävel eller inte. Nykterhetsivrare. Jag har inte rikitgt klurat ur hur Nämndsekreteraren kopplkas till nykterhetsrörelsen/antialkohol, men det kanske någon annan greppar? Jag har inte riktigt koll på vad en sådan gör..
Sen får jag känslan av att alla dessa tre har beröringsskräck vad gäller varandra sett till röstandet....sprider ut sig lite väl mycket, men noga mned att inte rösta på varandra,,,
Detta förutsätter spekulationen som huserat om att det är 3 voffar/nykterhetsnissar? Det ksnake bara är två? Därför ligger jag kvar med min röst på Octa.
Får se hur väl mina misstankar faller ut, osäker på om jag hinner lyckas med fler inlägg elller röstflyttar...Om så sker, så är det före 18:00...sen förvinner jag offline för att bråka om parkeringsavgifter/garageplatser och annat "skoj"