Tweet dungeon

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
7,120
Location
Stockholm
För äventyrare med samvete:

I rummet finns en säng. Kliver du in i rummet ligger där ditt ofödda barn och sover, 1D20 år gammalt. Barnet kommer aldrig att födas, det har skapats nu istället. Lämnar du rummet dör barnet, barnet kan lämna rummet. Du vet allt detta.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
7,120
Location
Stockholm
I en kista bakom dubbla dörrar, på en bädd av dun och fjädrad kudde finns en flaska innehållande dungen. Svår att flytta då varje rörelse får stor påverka på innehållet, alltså dungen. Öppna korken och du teleporteras till rummet där flaskan hittats.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
7,120
Location
Stockholm
En korridor som blir fem meter längre i båda riktningar varje gång något rör golvet. Tar du för många steg är du ohjälpligt fångad. Komprimeras till ursprunglig storlek vid tolvslaget, allt som inte är i dess mitt krossas i rymdens juicepress.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
7,120
Location
Stockholm
En apstaty håller händerna en decimeter från öronen, ur öronen sprutar eld som fyller rummet. Höga ljud får apan att hålla för öronen så länge ljudet fortsätter. Apans ögon är rubiner värda 1000 gp vardera.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
7,120
Location
Stockholm
En pelare med 27 munnar, i varje sitter en oförstörbar ädelsten à 500 gp. 2 sekunder efter att en ädelsten avlägsnats börjar munnen suga i sig luft. Medel STR-roll eller dras 10 ft mot munnen, fastnar du blir det Alien Resurrection. Dungens luft tar slut efter 30 min.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
7,120
Location
Stockholm
På ett bord ligger en kortlek. På kortens baksida är sådana teatermasker målade där en brukar vara glad och en ledsen men båda är ledsna. Deck of many things men bara dåliga resultat.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
7,120
Location
Stockholm
I rummet har en incubus och en succubus dragkamp om en bok. En Death Note som bara fungerar mot de som är attraherade av dig, innehåller instruktioner. Personen som rör boken först blir dess ägare och måste döda regelbundet eller själv dö.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
7,120
Location
Stockholm
33 tandlösa kultister med igensydda munnar tillber en kopp fylld med guldtänder. Om en tand läggs i koppen blir den till guld men en av läggarens eventuella tänder ruttnar.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
7,120
Location
Stockholm
Ett rum med en maskin och två stolar. Sitter någon i varje stol flyttas den högra stolens persons medvetande till maskinen, den vänstra får medvetandet i maskinen och den högra får den vänstras. I maskinen finns en ond nekromantikers medvetande.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
7,120
Location
Stockholm
I rummet torterar tre kobolder en tonåring. Tonåringen gråter små diamanter istället för tårar (1000 gp/minut) men har under åren utvecklat hög smärttröskel och måttlig galenskap. Fritas den kommer den att döda folk när de sover.
 

God45

Lika viktig som Symbaroum
Joined
23 Oct 2012
Messages
12,185
Det snöar i rummet. En väldigt liten lokaliserad snöstorm. Golvet måste vara varmt för snön smälter snabbt och rinner ut ur rummet. Mitt i rummet finns en stav som 3/dag kan skjuta formeln ”Chain lightning”. Stormen följer ständigt staven. Räknas som snöstorm för överlevnad.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
6,805
Location
Nordnordost
På dörren till rummet är en brusten kittel fastspikad.
I rummet finns en spis, 2 våningssängar bakom draperier, ett bord med 2 bänkar, och vätten Igr som erbjuder sovplats och ett varmt mål för 10sm per person. Igr kan sjunga en sång för 1sm.
 

God45

Lika viktig som Symbaroum
Joined
23 Oct 2012
Messages
12,185
Bokstäver i metall på väggen bildar anagrammet: Vian. Bokstäverna kan flyttas. Skrivs ordet Naiv ut exploderar de. På väggen står det också skrivet: ”Lös ordet, bli belönad.”
 

God45

Lika viktig som Symbaroum
Joined
23 Oct 2012
Messages
12,185
Inte den mest tematiskt kongruenta kanske men det skulle nog kunna vara en spännande upplevelse att ta sig igenom den xD
Jag kommer så spelleda det här när det slutar komma nya rum :D Då ska jag se över alla rummen och hitta på en backstory för dungeonen på 280 tecken :D
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
7,120
Location
Stockholm
Varje gång rummets dörr öppnas det så är det en ("orörd") kopia av det förrförra rummet gruppen var i, exklusive eventuella dörrar som inte passar i dungen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
7,120
Location
Stockholm
Prepp-mardröm ;)

Dörren aktiverar när handtaget rörs en tvåvägsportal till en annan dunge där ett annat äventyrargäng öppnar en dörr. Portalen är länkad tills alla i gruppen som gått in är tillbaka igen.
D6:
1 Stonehell
2 Barrowmaze
3 ASE
4 B4
5 Rappan Athuk
6 Pod Caverns
 
Top