Tweet dungeon

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
20,034
Hela dungeonrum på max 280 tecken (med blanksteg). Tweet dungeon alltså.

Runt rum. 6 speglar längs väggarna med olika färger (som ett färghjul). I mitten av rummet texten: ”Fiender tillsammans” med första ordet på alviska och andra ordet på orkiska. Nuddas komplementfärger samtidigt öppnas dörren till en skatt. Nuddas andra färger frammanas monster.
 
Helt mörkt rum. Arga vampyrfladdermöss i taket som sover. De väcks av ljus eller ljud och anfaller. Rummet är fyllt med skatter som är svåra att flytta utan att göra ljud och som gör det svårt att gå tyst i rummet utan ljus. Skatter = Gyllene instrument, klockor och grytor.
 
Det finns en skylt "rör inte äpplet" framför ett äpple. En mycket realistisk drakstaty hänger i taket. Den som äter det magiska äpplet blir aldrig hungrig igen.
 
Tre armborstskyttar gömmer sig bakom ett vält bord i rummets mitt. Bakom dörren in i rummet gömmer sig en man med en påk, en man med ett nät och en man med flera flaskor olja och en fackla. De fruktar hamnskiftare som bara eld avslöjar. Det finns inga sådana hamnskiftare.
 
Rummet är format som ett martiniglas. Väggar och golv är ganska mjuka, som tvål ungefär, och har färg som gammal mjölk. En stank av blöt hund hänger i luften och blandas med ett ljud som påminner om stenar i en torktumlare. Rummet verkar vara tomt där ni står i dörröppningen...
 
Det finns en skylt "rör inte äpplet" framför ett äpple. En mycket realistisk drakstaty hänger i taket. Den som äter det magiska äpplet blir aldrig hungrig igen.


De här två rummen är kopplade till Zires coola rum! Man behöver alltid rum som hänger ihop. Så det första rummet här tipsar om Zires rum och mitt andra rum här.


Rummet innehåller en tavla med en bild av en kvinna med en orm slingrad kring kroppen som äter ett äpple med en hand och dräper en skapar gud med den andra. På tavlan finns också en man vars ögon blöder som äter ett päron och slukas av en orm.


Det finns en skylt "rör inte päronet" framför ett päron. En mycket realistisk drakstaty hänger i taket. Den som äter det magiska päronet blir permanent blind.
 
Rummet är format som ett martiniglas. Väggar och golv är ganska mjuka, som tvål ungefär, och har färg som gammal mjölk. En stank av blöt hund hänger i luften och blandas med ett ljud som påminner om stenar i en torktumlare. Rummet verkar vara tomt där ni står i dörröppningen...

Vi skriver för spelledare här så det här rummet fungerar inte för du har inte skrivit ut hela.
 
Last edited:
Tre gonggongar står i rummet. En märkt tjänare, en märkt guld och en märkt vapen. På marken ligger en hammare av glas. Slås glashammaren mot en gonggong går den sönder och gongen förvandlas. Tjänare = Magiskt lojal level 2 riddare. Guld = 10k guld. Vapen = +3 svärd.
 
Vapenställ fyllda med sönderrostade svärd och hillebarder kantar väggarna. Kittelhjälmar fulla av hål hänger från krokar. En hög med ruttnande läderharneskar ligger i en hög mitt på golvet, som bebos av en svärm jätteråttor som anfaller alla som börjar rota i den.
 
Ett kalt rektangulärt rum utan någon annan inredning än ett bord med inskriptionen “Lämna er största börda”. Om alla lämnar samma sak öppnas en dörr. Vapen: en hård strid. Guld: en stor skatt.
 
Ett rum utan luft. I mitten ett +4-svärd kedjat på ett altare, fastlåst med sju lås som låser sig själva efter 10 sekunder. Golvet runt altaret är en trampmina, stängs av om svärdet avlägsnas.
 
Last edited:
Allt i det bottenlösa vardagsrummet är i fritt fall men står stilla i luften, att gå in känns som att falla. I mitten bland möblerna stilla-faller ring som ger Fly, den som rör den faller ner i avgrunden.
 
Rummet innehåller en evighetsmaskin med en roterande vev. Den styr tiden i dungen, kontrolleras med veven. Den som vevar påverkas inte men åldras permanent 5 år per användning, paus eller vevat varv.
 
Last edited:
I motsatta ändar av rummet två portaler, från den ena strömmar goda krigare, ur den andra onda. De hämtas slumpvis från fältslag över planen. De kan inte lämna rummet.
 
En dörr fylld av mörker. På en skylt står hur dörren fungerar: "dörren tar dig till platsen du tänker på, tänk inte på ett brinnande helvete." Svårt will-save för att inte hamna "fel".
 
I en glaskupa ligger ett mynt av oförstörbart järn, nästan värdelöst.Tas det ur kupan skapar det var 5:e sekund ett likadant mynt som även det kopieras, vars kopia kopieras, osv.
 
Rummet innehåller en spak som sticker upp ur golvet. Drar någon i spaken startas en nedräkning på 3 minuter. Vid slutet av dessa minuter återställs allting i dungeonen till exakt som det var när någon drog i spaken. Minnen påverkas inte av återställningen.
 
I rummet finns en gryta med inskriptionen "du blir vad du äter". Tillagas en kroppsdel och äts får den ätande en extra kroppsdel av samma typ. För varje ny kroppsdel får den forna "ägarens" ande styra kroppen 15 min per natt.
 
Back
Top